• 1
  • 2
2022-07-16, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Om du har friska ben kan du cykla NÄSTAN överallt, året om. Det är bara en fråga om vilja.

Det finns också nån ge-bort-prylar-app där folk lägger upp allt från halvätna limpor till badkar. Folk kommer och hämtar vad som helst om det är gratis.

Och är man ingen elit-cyklist utan en person med rätt medioker kondition, som jag själv, så blir det väldigt mycket lättare att cykla om man pumpar i ordentligt med luft i däcken. Jag själv cyklar med 8,5bar nu.

Kan vara jobbigt att börja cykla till en början, men ju mer man cyklar desto lättare blir det.

Citat:
Ursprungligen postat av UniversalRace
Fram med den klassiska budgettavlan, har du ingen koll på utgifterna är det kanske helt fel att sluta köpa hämtpizzan.

Tävla med en kompis, vem är billigast i drift? Antingen totalt eller i olika kategorier, sätt upp några regler och bestäm straff/belöning beroende på vad som är lämpligt.

Inget fel i att göra en budget. Men har man absolut ingen koll på sin ekonomi är det helt omöjligt att upprätta en realistisk budget. Man behöver börja med att föra kassabok under några månader för att få överblick över vad pengarna går till.
Senast redigerad av KarlKaviar 2022-07-16 kl. 23:28.
Citera
2022-07-17, 22:04
Medlem
lemmelns avatar
Se över abonnemang och tjänster man faktiskt behöver. Mobil, el, internet, försäkringar, lån, bank, etc. Kolla vad man betalar för och jämför med vad du faktiskt behöver. Se efter vad det är du inte får med det billigaste alternativet. För den som aldrig gjort det förr så finns det minst ett par hundralappar i månaden att hämta. För några stackare kan det handla om mer än en tusenlapp i månaden.
Citera
2022-08-18, 15:22
Medlem
Aktieklipparns avatar
Skulle kunna spara ca 800/månad bara på att ställa av och på min dieselbil vid användning.

Kravet för att det skall gå, är att man har en fordonsskatt på minst 4800 och avställd i 15 dagar.
Min fordonsskatt ligger på 4805 är väl en av dom få fördelarna med min dieselbil

Skulle funka för mig då jag bara kommer använda bilen 2ggr/mån under vintern, när jag kör
till fritidshuset. Handla kan jag göra dessa dagar då jag kör förbi ett stort köpcenter.

Lägger tid på matlagning och storkok (sjukpensionär) och elda mycket under vintrarna i villan

Om det skulle krisa sig ordentligt så skulle jag kunna hyra ut övervåningen i villan som står tom
Citera
2022-08-18, 16:50
Medlem
Använd inte torktumlare.
Häng ut tvätten på torkställning eller tvättlina istället.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in