Citat:
Ursprungligen postat av
Slavaswe
Östermalm kommer hålla i sig skulle jag tippa, rika som vill bo där kommer det alltid finnas.
Ja, så är det. Det finns attraktiva lägen i Stockholm där det alltid kommer att finnas en marknad. Personer som letar efter en bostad där skiter i om räntan gå upp +-whatever, och är inte priskänsliga. Vissa blir väldigt provocerad av att jag nämner siffror som 300k/m^2, och börjar gasta om troll hit, troll dit, men det är dit vi är på väg.
Citat:
Ursprungligen postat av
sebastianlarsson2
Med tanke på att det handlar om något så irrelevant som formell utbildning (ja, jag har det, på tok för mycket) har vi nog att göra med ett troll ändå. Även om det självklart stämmer att en sopkvast skulle kunna få anställning inom IT om den kammade sig lite inför mötet.
Jag trollar inte, men finner stor humor i användarens Zukunfters uppenbara brist på bildning (formell såväl som informell), samt dennes förgargelse när jag påpekar något som är fullkomligt uppenbart för utomstående observatörer.
Formell bildning är såklart värdelöst om jag behöver ngn "full-stack utvecklare" som ska klistra ihop lite Node.JS paket tills hen kletat ihop något som verkar fungera. Men kan vara desto viktigare när det gäller saker som kräver en viss förståelse av algoritmlära, lågnivåprogrammering, ..., även fast det finns mer tidseffektiva att förvärva den kunskapen än att läsa på universitet.