Citat:
Ursprungligen postat av
dragan-shitfucker
Din värld skiljer sig nog en del från mindre vettiga individer till att börja med. Glöm inte att folk på den här forumdelen inte tillhör normen, lätt att glömma.
Låt oss hoppas detta. Annars får jag sälla mig till domedagspredikanterna.
Citat:
Ursprungligen postat av
dragan-shitfucker
De ärvda kåkarna ? Är det där pengarna har slunkit ut i cirkulation i hög grad ?
Man ärver när man är ca 60 bast. Och föräldrarna har ofta inga lån kvar.
Trillar in kanske 2 MSEK (antar lite förfaller ej moderniserad villa) splittat på så många konotn som barn.
Någon kanske bränner av detta. Men en majoritet som är 60 lär inte göra det. Det leder antingen till att lån löses eller ingår i den allt större delen avista som ligger still.
Citat:
Ursprungligen postat av
dragan-shitfucker
Har man redan ett hus när föräldrarna kolar vippen och det är kärringen som bestämmer hemma går pengarna snarare till nytt kök och pool än amortering eller sparande.
En 30-åring kan nog göra så. Men en 60-årig tant? Knappast.
Citat:
Ursprungligen postat av
dragan-shitfucker
Jag har dessutom sett oroväckande många miljonhusbilar i periferin runt medelstora städer där gamlingar cashat in och flyttat till bonnhålor.
Inget konstigt. När restriktionerna kom ville unga pensionärer ut och resa iaf. Och husbil är ju lösningen.
Ser att en sådan för 1 MSEK kostar 7.3k/månaden att hyra. Får dom då ut 50k efter skatt i månaden så är ju inte det ett bekymmer. Dom kan ju hyra under 3 månader varje sommar. Just in case.
Citat:
Ursprungligen postat av
dragan-shitfucker
Redan hittat mitt Shangri-la på landet ett långt stenkast från stranden på behörigt avstånd från turisterna och blåsten efter att ha bott i storstäder som ung och är nöjd där.
Allt handlar om preferenser. Du föredrar nära till allt du kan önska medan jag prioriterar frisk luft direkt från havet en bit bort. Jag förlitar mig på att mina två favoritrestauranger ska fortsätta hålla stilen mot att jag slipper låsa huset, cykeln eller något annat och hör fågelkvitter istället för sirener om dagarna.
Ungefär så har jag det. Fast jag bor i Stockholm. (Inte riktigt så nära havet. Men nära naturen).
Allt är ju inte innerstaden. Även om den råkar vara mest attraktiv.