2022-07-28, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Du kan höja skatter men kommer inte få högre intäkter. Varför tror du riksdagens utredningstjänst konstaterade att slopandet av värnskatten iktr kostade något?

Det är möjligt att värnskatten inte var nån bra idé, jag är inte för skatt bara för sakens skull. Men det gäller ju den enskilda skatten i så fall.

Okej, du tror inte att det går att höja skatterna mer, jag tror motsatsen.

Min poäng är att vi nu haft en 40-årig period av avregleringar, skattesänkningar, privatiseringar, mm.
I den här utvecklingen så har Sveriges befolkning belånat dig till tänderna och nu står vi inför en stundande kris (på flera plan, inte bara ekonomisk).

Pendeln borde svänga tillbaka till att folk vill ha en starkare stat när allt det här är över.
Citera
2022-07-28, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarltonMars
Det är möjligt att värnskatten inte var nån bra idé, jag är inte för skatt bara för sakens skull. Men det gäller ju den enskilda skatten i så fall.

Okej, du tror inte att det går att höja skatterna mer, jag tror motsatsen.

Min poäng är att vi nu haft en 40-årig period av avregleringar, skattesänkningar, privatiseringar, mm.
I den här utvecklingen så har Sveriges befolkning belånat dig till tänderna och nu står vi inför en stundande kris (på flera plan, inte bara ekonomisk).

Pendeln borde svänga tillbaka till att folk vill ha en starkare stat när allt det här är över.

Du kan höja skatter men inte öka skatteintäkter . Du kommer mao få dra ned på något. Vad?
Citera
2022-07-28, 16:49
Medlem
Citat:
Du kan höja skatter men inte öka skatteintäkter . Du kommer mao få dra ned på något. Vad?

Du har fel.

Nyliberal floskel.
Citera
2022-07-28, 16:50
Medlem
LeCastles avatar
Hur kommer det gå för mäklarnas intäkter?
Citera
2022-07-28, 16:51
Medlem
Citat:
Du har fel.

Nyliberal floskel.

Varför inte ha 100% skatt. Måste ju vara optimalt isåfall.

Varför ökade skatteuttaget kraftigt när alliansen sänkte skatterna?

Varför kostade det staten noll att slopa värnskatten?
Citera
2022-07-28, 17:00
Medlem
kajolas avatar
Anekdot
Bekant har vän i Gbg som äger två lägenheter (hyrs idag ut i andra hand). En i Johanneberg och en i Eriksberg. Båda får anses som bra områden.

Nu skall de säljas.
5 visningar
1 enda person dök upp
0 bud

OK, sälja i semestertider är alltid segt men shit
Citera
2022-07-28, 17:01
Medlem
Nu gör du dig dummare än vad du är.

Att vi drog in mer skatt under alliansens 8 år har jag aldrig hört talas om.

Som jag svarade förut i tråden så kan du inte cherry picka ett exempel och påstå att det gäller överallt.
Citera
2022-07-28, 17:07
Medlem
Citat:
Det finns alltid tillgånglighet eftersom det rådet marknadspris. Om jag vill flytta till Bimringham ellet Kansas City kommer jag ha en uppsjö av alternativ vart jag vill i respektive stad att hyra till rimliga priser. Inte något skakigt 2a handskontrakt från någon privatperson vars Brf bara tillåter uthyrning i max ett år tex.

Detta trots att bägge dessa städer har betydligt färre bostäder per capita än Stockholm
Du har ung. 1500 lgh att välja på just nu om du vill hyra en lägenhet i motsats till exempelvis ett hus i Kansas City. Vad skiljer dessa från vad du kallar andrahand? Tror du att du får någon sorts besittningsrätt?
Senast redigerad av Alpoxen 2022-07-28 kl. 17:15.
Citera
2022-07-28, 17:10
Medlem
Citat:
Nu gör du dig dummare än vad du är.

Att vi drog in mer skatt under alliansens 8 år har jag aldrig hört talas om.

Som jag svarade förut i tråden så kan du inte cherry picka ett exempel och påstå att det gäller överallt.
Nej killen chattar med sig själv och skriver ner alla nyliberala klyschor han kan komma på. Naturligtvis sjönk skatteuttaget under Reinfeldts skattesänkarmani. Nedläggningen av försvaret och utarmandet av polisen är Reinfeldts två stora bedrifter.
Citera
2022-07-28, 17:43
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajola
Anekdot
Bekant har vän i Gbg som äger två lägenheter (hyrs idag ut i andra hand). En i Johanneberg och en i Eriksberg. Båda får anses som bra områden.

Nu skall de säljas.
5 visningar
1 enda person dök upp
0 bud

Liknande rapport från Sthlm närförort, Årsta.
Där har JM byggt massor av lägenheter för några år sedan.
I dag inget intresse på andrahandsmarknaden alls.
Citera
2022-07-28, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajola
Anekdot

Nu skall de säljas.
5 visningar
1 enda person dök upp
0 bud

1. Varför väljer han visning mitt i semestern? Låter rätt korkat?
2. Hur har han prisat lägenheten? Ligger han 25 miljoner över marknaden förstår jag ointresset. Men har han lagt sig under låter det ju trist.
Citera
2022-07-28, 17:56
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Liknande rapport från Sthlm närförort, Årsta.
Där har JM byggt massor av lägenheter för några år sedan.
I dag inget intresse på andrahandsmarknaden alls.
Bostadsöverskott med andra ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in