Citat:
Ursprungligen postat av
sebastianlarsson2
Det är bara att köra klassikern, vänd på det:
Du har 4.4msek likvider (80% av 5.5) du ska placera på något sätt. Och så ser du den där tomten.
Köper du den för dessa 4.4msek? Om du inte kastar dig över den istället för att placera pengarna på annat sätt ska du givetvis acceptera annonspris på 5.5msek.
Då behåller jag markbiten, då området är brist på obebyggda tomter, tack för åsikt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sportlaban
Enkelt. Det svider så du vill helst inte sälja. Det är köparens marknad nu, för att konstatera en självklarhet. Affärerna torde gå ned och mäklar-branschen uppleva för dem dåliga tider. Nu väntar många ut varandra och köparna anses vara snåla och säljarna giriga. Mötena mellan köpare och säljare blir naturligt färre.
Yes, det svider då jag var på g att sälja under 2021, men nu är man där man är och spår i framtiden igen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Playtime1
Råkar sitta i en liknande sits. Jag tänker antagligen bygga. Vet att många snickare har dåligt med jobb just nu, så passar på att pruta ordentligt bara. Går det inte att sälja när man är klar får man hyra ut, då får man åtminstone en inkomst från investeringen.
Går i liknande tankebanor med att förädla fastigheten, även om fastighetsmarknaden har fått sig en rejäl smocka så är ju bostadsbristen allt annat än utjämnad.