2022-07-12, 20:37
Medlem
Miljöpartiet s och c
Kommer att ta emot dessa galningar med öppen famn om dom kommer in i riksdagen var så säker.
Arma djävla land.
😔
Citera
2022-07-12, 20:40
Medlem
mrmoonlightss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dekadens
I en sekulär stat borde väl det rimligaste bara vara att ge alla 13 (det är så många ”röda dagar” Sverige just nu tillämpar) valfria helgdagar att använda bäst de vill under året.

Sen kan alla göra som man vill oavsett om det är Kristi himmelsfärd, kinesiska nyåret eller kanelbullens dag man tycker är viktigast att ta ledigt för att verkligen kunna fira ordentligt.

Poängen med röda dagar är att nästan alla ska kunna vara lediga samtidigt. Det är en del av vår nationella identitet. Ja, jag vet att det är hopplöst gammalmodigt och fjantigt att säga det, men vi har i många hundra år byggt upp en nationalstat som kallas Sverige, och en stor del av vårt kulturarv har sitt ursprung i den kristna kalendern. Precis som i Norge, på Island, i Finland och i Danmark. Men skillnaden är att man inte för några allvarliga diskussioner om att skrota sitt kulturarv till förmån för muslimer, som vi gör nu här i Sverige.
Citera
2022-07-12, 20:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Vi som är troende Pastafari-religionen kräver också ledighet enligt vår tro. Helgade dagar för oss är måndag till fredag då vi måste ägna all tid att be till spagettiguden.
Starta ett parti och ”kom in i riksdagen”
Citera
2022-07-12, 20:42
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff567
Starta ett parti och ”kom in i riksdagen”

Vi är i startgroparna!
http://www.svenskapastafarikyrkan.se/
Citera
2022-07-12, 20:46
Medlem
CrackerPowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negerinflation
Därför ska vi Svenskar rösta på nyans för att störta det falska demokratiska systemet som har förstört vårat land.
Låt skiten brinna upp.
-
Känner igen mig i det där tänket.
"Collapsitarian.
One who believes that society should collapse.
Become a libertarian for a few months until you realize the whole system is messed up, then move on to anarchy where you want to change the system, shortly after that become a collapsitarian and sit back and watch while it all burns. Oh, you gotta bring the popcorn."
Citera
2022-07-12, 20:46
Medlem
Tänk när nyans kommer över 4% och får debattera mot SD.
Kommer nyans gå ihop med röda blocket? Vad mysigt!
Citera
2022-07-12, 20:51
Medlem
indianhejs avatar
Men stackars Svärjisar. Ni har fått allt serverat på silverfat. När vi krigare i Allas namn vill normalisera detta äckliga rasseland- ja då blir svennen kränkt.

Islam är här och inom några få årtionden dominerande. Och ni pratar om helgdagar att behålla. Var glad om ni får behålla era pension!!!

Citera
2022-07-12, 20:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Vi är i startgroparna!
http://www.svenskapastafarikyrkan.se/
Har ni nån YT kanal eller liknade? Logga ?
Citera
2022-07-12, 21:00
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av indianhej
Men stackars Svärjisar. Ni har fått allt serverat på silverfat. När vi krigare i Allas namn vill normalisera detta äckliga rasseland- ja då blir svennen kränkt.

Islam är här och inom några få årtionden dominerande. Och ni pratar om helgdagar att behålla. Var glad om ni får behålla era pension!!!

Vad gör du här om det är så rasistiskt?
Ni ska inte normalisera nånting. Vi förhandlar inte med kameler.

Citat:
Ursprungligen postat av PommesFritz
Tänk när nyans kommer över 4% och får debattera mot SD.
Kommer nyans gå ihop med röda blocket? Vad mysigt!

Tror du det? Hemskt!
Citera
2022-07-12, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrmoonlights
Poängen med röda dagar är att nästan alla ska kunna vara lediga samtidigt. Det är en del av vår nationella identitet. Ja, jag vet att det är hopplöst gammalmodigt och fjantigt att säga det, men vi har i många hundra år byggt upp en nationalstat som kallas Sverige, och en stor del av vårt kulturarv har sitt ursprung i den kristna kalendern. Precis som i Norge, på Island, i Finland och i Danmark. Men skillnaden är att man inte för några allvarliga diskussioner om att skrota sitt kulturarv till förmån för muslimer, som vi gör nu här i Sverige.

Jag förstår din poäng och tycker varken det är fjantigt eller gammalmodigt, men då ska man väl bestämma sig för att vara en konservativ nationalstat som vilar på kristen tradition och nu har ju Sverige valt en annan väg och då kan jag tycka att man får vara konsekvent i alla leden, därav min tidigare tanke om fritt val på x antal helgdagar per år beroende på trosbekännelse eller annan personlig preferens.

Sen kan jag ju personligen tycka att Sverige är ett helt uppochnervänt och identitetslöst land idag, men det är ju trots allt så ni själva röstat fram det till.
Jag lämnade det sjunkande skeppet för över ett decennium sedan, har aldrig sett tillbaka och kommer troligen aldrig återvända eftersom jag tycker så fundamentalt annorlunda än majoriteten i Svedala så det passar mig bättre att leva som jag vill nån annanstans
Citera
2022-07-12, 21:04
Medlem
Necriss avatar
Gör vad fan ni vill, jag är ledig samma dagar som alltid plus alla extra de möjligtvis inför för andra grupper om inte de grupperna samtidigt förlorar de kristna dagarna.
Citera
2022-07-12, 21:08
Medlem
trngws avatar
Man tar seden dit man kommer.

I Sverige har vi svenska helgdagar.

Dom har vi, numera, inte för att vi tror på Gud, dom har vi för att det är tradition och kultur. Svensk kultur. I Sverige har vi svensk kultur. Den som flyttar hit och blir svensk, får då också förlika sig med Sverige och det svenska. Sådana saker som att man i Sverige talar svenska, är ledig på jul och midsommar, sjunger Den sommartid nu kommer på skolavslutningen, respekterar varandras åsikter och andras saker, hejar på Tre Kronor i hockey-VM och eldar vilka böcker man vill, eller pengar om man är vänsterpartistisk feminist. Punkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in