2022-07-12, 09:27
Medlem
htdgs avatar
Skulle kanske vara något om man tog bort alla helgdagar och ersatte dem med extra semesterdagar så kunde man bestämma sina egna dagar...
Citera
2022-07-12, 09:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Vi borde få betald semester under hela ramadan! Då äter man dåligt, vilket gör att man presterar sämre o får svårare att koncentrera sig! Arbetet blir lidande, tänk t.ex. busschaufförer blir trötta o kör ihjäl folk. Staten får stå för semesterersättningen.

Lägg ner kärnkraften, måla fler könsneutrala cykelbanor o dela ut gratis khat också!

Nä, men allvarligt, borde det inte vara lönsammare för företag om man fick olika semestrar? T.ex. kan en fabrik vara igång under julhelgen, för folk som inte firar jul?

Tror du att pappersfabriker stänger över jul? Att läkare, sjuksköterskor på våra sjukhus går hem över jul och nyår?

Alltså, folk är så jävla blåsta idag så det är något helt otroligt.
Citera
2022-07-12, 09:35
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Tror du att pappersfabriker stänger över jul? Att läkare, sjuksköterskor på våra sjukhus går hem över jul och nyår?

Alltså, folk är så jävla blåsta idag så det är något helt otroligt.
Jag sa inte sjukhus. Men fabriken jag jobbade på hade stängt produktionen under julhelgen.
Citera
2022-07-12, 09:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Jag sa inte sjukhus. Men fabriken jag jobbade på hade stängt produktionen under julhelgen.

Det valet gjorde din fabrik, din arbetsgivare.
Citera
2022-07-12, 09:43
Medlem
Med tanke på att muslimerna väldigt sällan arbetar, utan lever parasitiskt på svenskarna genom bidrag, så undrar man ju varför de behöver egna helgdagar. De har ju evig helg i Sverige, 365 dagar om året.
Citera
2022-07-12, 09:45
Medlem
salty-sailors avatar
Ska arbetsgivare eller staten börja registrera folks religösa tro i vår såkallade moderna sekulära nation? Kan tänka mig att tro på alla religioner om det betyder att jag kan maxa tiden jag slappar på soffan hemma. Eller fler dagar som ger OB tilläg, funkar för mig med
Citera
2022-07-12, 09:48
Medlem
JustZlatans avatar
Är det bara muslimer som ska få ledigt dessa dagar?
Citera
2022-07-12, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aarmaanta
Mikail Yüksel @MikailYuksel_

Partiet Nyans vill se över Sveriges helgdagar. Även muslimer och andra religiösa grupper (bland annat ortodoxa) har rätt att fira sina högtider med betald ledighet. Vi kommer driva den här frågan hårt när vi väl sitter i riksdagen.

4:02 PM · Jul 11, 2022

https://twitter.com/MikailYuksel_/status/1546495236490272769

Diskutera:
Era tankar om detta?
Borde julen tas bort som helg till förmån för eid al-adha?

Muslimer skall alltså jobba på våra helgdagar?

Nyans kan dra åt helvete. Vi kan inte ha röda dagar för varje folkgrupp som dyker upp.

Som skåning kan jag tycka att Mårtensdagen bör vara helgdag. Här nere var den det en bit in på 1900-talet man fortfarande "höll mårten".

Ganska sjukt om nyanlända för sina helger respekterade, men skåningarna inte.
Citera
2022-07-12, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Nej nej.
Alla ska ha ledigt på julen. Men är man muslim så har man dessutom ledigt på eid bla bla.

Alla befintliga röda dagar behålls och ger alla ledigt, inklusive muslimer. Sen så inför vi extra röda dagar som bara gäller för muslimer.
Fast muslimhelgerna kanske borde vara gröna dagar i almanackan?
Eller små grönfärgade ilskna rondellhundar som symboler i kalendern.
Citera
2022-07-12, 10:08
Medlem
Bäst är att ta bort alla röda dagar och ge arbetstagande individer fler semesterdagar istället. Så får de själva avgöra när de vill vara semesterlediga.
Citera
2022-07-12, 10:10
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitmamba
Det måste man så längre man röstar vart fjärde år och när Sverige påstås vara ett demokratiskt folkvälde med rätta värdegrunder.

När man själv är demokrat.

Och vad har det med att anpassa oss till muslimerna att göra?
Citera
2022-07-12, 10:11
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Bäst är att ta bort alla röda dagar och ge arbetstagande individer fler semesterdagar istället. Så får de själva avgöra när de vill vara semesterlediga.

Det hade egentligen varit det bästa alternativet. Vissa (jag t.ex) jobbar på röda dagar även om jag får mer betalt då. Men jag hade gärna bytt dem mot fler semesterdagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in