• 2
  • 3
2022-07-11, 17:31
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zcapegoat
Jag tror och hoppas att Kjell-Åke Johansson aldrig får tidsbestämt. Lyckas han få det är det ingen mening att ha kvar begreppet livstids fängelse, för räcker hans brottskarriär inte till för att aldrig släppas ut har jag svårt att se hur någons någonsin kommer anses göra det. Dessutom har han fått chans på chans efter grova brott men ändå fortsatt med grövre och grövre våldsbrott.

Kjell-Åke Johansson hoppas jag med aldrig får tidsbestämt.

Lägger till bland övriga som nämnts även Peter Madsen.
Citera
2022-07-13, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Varför skulle eklund få sitta hela livet när andra peddofiler och barnamördare inte får det?

Arklöf kommer ut, det garanterar jag.
Trots att dom mödade poliser så finns det ju andra som gjort i princip värre saker, tex mathias flink och hagamannen.

Breivik kommer nog aldrig ut, just för att det var ett brott som berörde hela norge.
Skulle han släppas ut så skulle det nog bli ett jävla liv och folk skulle protestera.
Han skulle heller knappast kunna bo kvar i norge.

Anna linds mördare är väl lite samma, tror det finns högre makter inom rättsväsende och politik som helt enkelt inte vill att han kommer ut.

Har svårt att se att Arklöv kommer ut inom närmsta framtiden, om ens alls. Dubbelmördare där offren var poliser, samt dömd för sjuka krigsbrott. Undrar hur reaktionen hos den svenska polisen skulle bli om Arklöv blir frisläppt.

Edit: Varför jag tror att Eklund inte kommer att komma ut är för att det väcktes en så pass stor allmän avsky när Englamordet var på tapeten, att det troligtvis hade blivit protester där också. Visst, våldtäktsmän och barnamördare blir frisläppta, men Eklund står nog längst ner i näringskedjan inne på kåken just nu. Liksom, snubben får stryk av andra pedofiler inne på anstalten, då är det fan illa.
Senast redigerad av spoodermen 2022-07-13 kl. 08:03.
Citera
2022-07-13, 22:45
Medlem
Tommy Alexandersson (Slaktarn från Enköping), Bernard Khouri, Rakhmat Akilov, Fouad Saleh
Citera
2022-07-13, 22:56
Medlem
pellevin11s avatar
Lasermannen kommer släppas ut men det blir nog efter att han fyllt 75 år.

Jackie Arklöv släpps nog ut efter 2030 skulle jag tro.

Snubben som dödade Anna Lindh kan nog få sitta till efter 2040 men han kommer ut han med. Så småningom.

Breivik kommer nog bara ut i en likkista.
Citera
2022-07-14, 20:33
Medlem
Liletts avatar
Christine Schürrer hoppas jag inte får tidsbestämt.
Citera
2022-07-15, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Varför skulle eklund få sitta hela livet när andra peddofiler och barnamördare inte får det?

Arklöf kommer ut, det garanterar jag.
Trots att dom mödade poliser så finns det ju andra som gjort i princip värre saker, tex mathias flink och hagamannen.

Breivik kommer nog aldrig ut, just för att det var ett brott som berörde hela norge.
Skulle han släppas ut så skulle det nog bli ett jävla liv och folk skulle protestera.
Han skulle heller knappast kunna bo kvar i norge.

Anna linds mördare är väl lite samma, tror det finns högre makter inom rättsväsende och politik som helt enkelt inte vill att han kommer ut.

Att Hagamannen fick komma ut beror ju på att han "bara" fälldes till 14 års fängelse. Så där fanns ju inte ens något livstidsstraff med i bilden.

Gällande Mihajlo Mihajlovic så kommer han med största sannolikhet att vara en av dom som sitter "livet ut", eller iallafall för en oerhört lång tid framöver. Detta beror ju inte enbart på att han mördat en minister, utan snarare att han är totalt oberäknelig! Han är så psykiskt instabil så han själv inte vet/förstår hur sjuk han är - och har under många år åkt skytteltrafik mellan landets tyngsta anstalter och rättspsyk. Inte nog med att han helt oprovocerat hade ihjäl Anna Lindh på ”öppen gata” och inte än idag kan redogöra för varför han gjorde det. Utan han har även flertalet gånger gett sig på både personal och medfångar (med tillhygge).
Citera
2022-07-15, 19:14
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoodermen
Har svårt att se att Arklöv kommer ut inom närmsta framtiden, om ens alls. Dubbelmördare där offren var poliser, samt dömd för sjuka krigsbrott. Undrar hur reaktionen hos den svenska polisen skulle bli om Arklöv blir frisläppt.

Edit: Varför jag tror att Eklund inte kommer att komma ut är för att det väcktes en så pass stor allmän avsky när Englamordet var på tapeten, att det troligtvis hade blivit protester där också. Visst, våldtäktsmän och barnamördare blir frisläppta, men Eklund står nog längst ner i näringskedjan inne på kåken just nu. Liksom, snubben får stryk av andra pedofiler inne på anstalten, då är det fan illa.

Fast så länge dom sköter sig i fängelset har dom ju chans att komma ut.
Citera
2022-07-16, 11:31
Medlem
pantywankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoodermen
Varför jag tror att Eklund inte kommer att komma ut är för att det väcktes en så pass stor allmän avsky när Englamordet var på tapeten, att det troligtvis hade blivit protester där också. Visst, våldtäktsmän och barnamördare blir frisläppta, men Eklund står nog längst ner i näringskedjan inne på kåken just nu. Liksom, snubben får stryk av andra pedofiler inne på anstalten, då är det fan illa.
Eklund fattar ju fortfarande inte vad han gjort för fel.
Det har skrivits om att han skryter om vad han gjorde mot Engla inför andra fångar.
Dom flesta (utom Eklund då) har någon form av empati.
Så förhoppningsvis kommer det feta svinet aldrig ut igen.
Citera
2022-07-16, 21:26
Medlem
Tishko Ahmed, killen som styckmördade Wilma Andersson
Citera
2022-07-16, 23:26
Medlem
vergissmeinnichts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Tishko Ahmed, killen som styckmördade Wilma Andersson

Han fick ju inte livstid. Hovrätten ändrade till 18 år.
Citera
2022-07-17, 21:47
Medlem
Juha Ruotsalainen där har ni en kandidat som förmodligen aldrig mer kommer komma ut vet ni inte vem det är så googla namnet
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in