2022-07-11, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenEvigeSvennen
Ofyfan man kan inte låta män vara män längre I det här landet? Han tyckte la bara att hon hade en snygg fetta och tänkte det kunde vara börja på något nytt? Det var kärlek vid första ögonkastet.

Jag kräks förvisso pådagens feminism men här är du ute och cyklar.
Det ges generellt för lite utrymme för "män att vara män" i Sverige men i vissa yrkesroller ingår det att göra avkall på sin manlighet, eller kvinnlighet för den delen. Man gör avkall på en del av sin personlighet för att yrket ska fungera. Vägrar man göra detta är man i fel yrke.
Citera
2022-07-11, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Oki, så då är det ok? Och en manlig urolog?

Fattar hur ni tror att gynläkare bryr sig om ert underliv, som de ser dagarna i ända!
FAST en manlig gynekolog ser väl skillnad på en ung vacker kvinnas underliv och en gammal kärrings. NÅGON typ av värdering gör han väl.........och HUR kan en man välja som profession att glo på kvinnors underliv 24/7? Någonstans är det ngt som blivit skevt.....
Citera
2022-07-11, 12:53
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Olämpligt beteende.
Synnerligen oproffsigt och inte alls ok.

Så vad bör straffet vara enligt dig? Fängelsestraff? Avsked och permanent avstängning från yrket?
Citera
2022-07-11, 14:12
Bannlyst
Så om en läkare har instagram och helt random följer en massa tjejer han tycker ser trevliga ut och en råkar vara en person han undersökt men som han glömt, vad ska ske då?

Säger ej att det var så i detta fall men..
Citera
2022-07-11, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Han har alltså tryckt på "följ" på instagram?
Det gör väl var och varannan människa dagligen?

Att det här ens hamnar i en tidning visar snarare på vilken sjuk värld vi lever i...

Håller delvis med. Även om ha de facto visar sig vara ett creep så är det inte rimligt att det där håller?

Bara att säga att man råkade följa personen när man browsade en social media plattform.

Är självfallet olämpligt och hade det varit ett meddelande inblandat så hade det varit bevisat.

Nu är det alltså så att bruden fått en följare på sin publika instagram, oj vad hemskt
Citera
2022-07-11, 14:21
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Så om en läkare har instagram och helt random följer en massa tjejer han tycker ser trevliga ut och en råkar vara en person han undersökt men som han glömt, vad ska ske då?

Säger ej att det var så i detta fall men..
Citat:
Ursprungligen postat av Redeyire
Håller delvis med. Även om ha de facto visar sig vara ett creep så är det inte rimligt att det där håller?

Bara att säga att man råkade följa personen när man browsade en social media plattform.

Är självfallet olämpligt och hade det varit ett meddelande inblandat så hade det varit bevisat.

Nu är det alltså så att bruden fått en följare på sin publika instagram, oj vad hemskt
Läkare och annan servicepersonal ska hålla sig på sin plats och självklart inte börja förfölja sina klienter och patienter.

Jobbar man kommunalt och/eller statligt borde det självklart vara förbjudet och karln bör få gå på dagen.

Att alls använda Instagram som läkare tyder på mycket dåligt omdöme och han bör förstås aldrig mer få jobba som gynekolog. Han passar på något lager där han kan sitta med sin svettiga fettomage och dricka mellanöl med andra äckel.
Citera
2022-07-11, 14:52
Medlem
Carnills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Läkare och annan servicepersonal ska hålla sig på sin plats och självklart inte börja förfölja sina klienter och patienter.

Jobbar man kommunalt och/eller statligt borde det självklart vara förbjudet och karln bör få gå på dagen.

Att alls använda Instagram som läkare tyder på mycket dåligt omdöme och han bör förstås aldrig mer få jobba som gynekolog. Han passar på något lager där han kan sitta med sin svettiga fettomage och dricka mellanöl med andra äckel.

Fast vänta lite nu..Så du menar att läkare inte ska få använda sociala medier?? Det var det dummast jag läst.
Om jag var TS så hade jag självklart reagerat och tänkt "men vad fan" och inte accepterat vänförfrågan men sen var det inget mer med det. Inte sjutton hade jag tagit kontakt med kliniken eller pressen bara för det. Blev det nå mer så kanske jag hade tagit kontakt med kliniken.
Att han sen fick sluta var väl lite för mycket, kan jag tycka, men det kanske fanns mer på han som gjorde att dom tog det beslutet.
Citera
2022-07-11, 15:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carnill
Fast vänta lite nu..Så du menar att läkare inte ska få använda sociala medier?? Det var det dummast jag läst.
Om jag var TS så hade jag självklart reagerat och tänkt "men vad fan" och inte accepterat vänförfrågan men sen var det inget mer med det. Inte sjutton hade jag tagit kontakt med kliniken eller pressen bara för det. Blev det nå mer så kanske jag hade tagit kontakt med kliniken.
Att han sen fick sluta var väl lite för mycket, kan jag tycka, men det kanske fanns mer på han som gjorde att dom tog det beslutet.

Hur vet du att det var TS som anmälde? Du kanske ej vet vad TS betyder?
Citera
2022-07-11, 16:52
Medlem
Lägg ut hans namn snabbbt
Citera
2022-07-11, 17:02
Medlem
Självklart är GM invandrare.
Citera
2022-07-11, 18:06
Medlem
Kungabloggens avatar
Om Gynekologen följde henne innan men avslutade följandet efter att ha inspekterat patientens snippa hade det varit bättre?

Han kanske kände sig stalkad i så fall, nu när hon dyker upp som patient och visar snippan för honom.
Citera
2022-07-11, 19:15
Medlem
Korruption och missförhållanden i offentlig verksamhet tho
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här