2022-07-08, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Knivhuggarrock är ju bra.. Men sen då? Strömstedt är ju i alla fall något av en poet.

Att jämföra Ledin med Strömstedt är lätt. Ledin är en tungviktare med en förmåga att skriva klassiska låtar som slår an en ton i den svenska folksjälen. Han har skrivit så otroligt många klassiska låtar. Strömstedt är en flugviktare i jämförelse vars karriär i mångt och mycket består av en par-tre egna hits plus hans medverkan i GES med ungefär lika många hits där, snällt räknat.
Citera
2022-07-08, 18:18
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
Att jämföra Ledin med Strömstedt är lätt. Ledin är en tungviktare med en förmåga att skriva klassiska låtar som slår an en ton i den svenska folksjälen. Han har skrivit så otroligt många klassiska låtar. Strömstedt är en flugviktare i jämförelse vars karriär i mångt och mycket består av en par-tre egna hits plus hans medverkan i GES med ungefär lika många hits där, snällt räknat.
Jag får fan i mig backa här. En snabb koll säger att Ledin har gjort fler låtar Strömstedt som jag gillar.
Citera
2022-07-08, 19:03
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.Apiarie
Jag är 50+..Thomas Ledin har alltid varit en obegåvad pajas. Att han hyllas av er ungdomar förstår jag icke...

Har heller aldrig fattat storheten med Tommy Sordin, Däremot finner jag heller ingen anledning att direkt ogilla honom, han har bara en massa fans med dålig musiksmak.

Lika lite förstår jag faktiskt intresset för Strömstedt, det mest begåvade han lyckats med är väl att omvandla ett par straighta tjejer till muslapare.
Citera
2022-07-08, 19:07
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Jag ser Tomas Ledin på tv och kommer att tänka på: Varför är han så populär i alla kretsar? Varför anses det coolt och creddigt att gilla Tomas Ledin, men töntigt att gilla en sån som Niclas Strömstedt. Hur ser era teorier ut?
För att nicklas strömstedt verkar totalt cuckad av sin bossiga manhaftiga fru. Orup och Glennmark är fortfarande respekterade skulle jag säga.
Citera
2022-07-08, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag får fan i mig backa här. En snabb koll säger att Ledin har gjort fler låtar Strömstedt som jag gillar.

Ja, jag kanske underskattade Strömstedts antal hits. Kom på nu att han faktiskt är inblandad i ytterligare någon till, t.ex Triads Tänd ett ljus. Hyfsat framgångsrik är han förstås det går inte bortse från, men ändå inte Ledin-nivå.
Citera
2022-07-08, 19:11
Medlem
Rockenrolls avatar
Jag blir hellre jagad av vargar.
Citera
2022-07-08, 19:54
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
Ja, jag kanske underskattade Strömstedts antal hits. Kom på nu att han faktiskt är inblandad i ytterligare någon till, t.ex Triads Tänd ett ljus. Hyfsat framgångsrik är han förstås det går inte bortse från, men ändå inte Ledin-nivå.
Jag tror att det är Ledins pisstrista Pripps Blå-aura som jag ogillar.
Citera
2022-07-08, 20:01
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Strömstedt<Ledin<GES

What? Återigen vem är Ges?
Citera
2022-07-08, 20:21
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
S'et står för Strömstedt, G och E får du läxa att lära dig, tillhör allmänbildningen för alla 30+ och fotbollsintresserade.
Citera
2022-07-08, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy

Har du hört När vi gräver guld i USA? Blev ganska stor 94 av någon anledningen....

GES= Glenmark, Eriksson(orup) och Strömstedt
Citera
2022-07-09, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
Har du hört När vi gräver guld i USA? Blev ganska stor 94 av någon anledningen....

GES= Glenmark, Eriksson(orup) och Strömstedt

Anledningen bör ha varit ett världsmästerskap i fotboll. 😀
Citera
2022-07-09, 07:53
Medlem
Pre 1914s avatar
Kan hålla med om att Strömstedt har några kvalitéer som Ledin saknar. Varför jag ändå utser Ledin till vinnare är just för att han lyckats bättre och har några solida klassiska hits. Men jag vet inte om jag ens hört något skvaller eller något alls om Ledin på den här sidan millennieskiftet, så musikkarriären verkan är ju lagd på hyllan antar jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in