2022-07-08, 05:43
Medlem
Har inte tittat på Ellos sen deras stora postorderkatalogtid.
Köpte några kläder på Bonprix som dök upp i ett reklamflöde.
Skulle titta på hur Ellos ser ut på nätet.
Slogs genast av att Bon prix websida var lättmanövrerad och sökningen fungerade excellent efter vad jag letade på/storlek/färg och en mängd detaljer att klicka på och sen bli serverad vad som finns.
Sen slogs jag av nästa sak, Ellos har trots sin svenska websida en massa svammeltext med engelska ord och meningar: New in fashion Selected pieces – the latest styles and trends.
Bon prix har enstaka ord men inte hela meningar.

Sen så hittar jag nästan ingen i Elloskatalogen som ser ut som jag och de mina utan det är många som är chokladbruna eller svarta och har stora lockiga mörka kalufser. Bläddrar igenom sidor med T-shirts och det slår emot mig. Typ har jag gått vilse?
I Bon prix hittar jag en jämn fördelning av blonda, brunetter, mörka. Det är för alla!

Bonprix är ett tyskt företag med en websida på svenska.
Ellos är ett svenskt företag med en websida på svenska men....
Är det det vanliga svenska att alla ska komma fram men inte vi?

Det känns inte OK.
Citera
2022-07-08, 08:10
Medlem
Bonprix har bra och billiga kläder, men det är ett helvete man måste ta sig igenom för att kunna handla hos dem. Det konto du skapar är det enda kontot du har i resten av ditt liv, så om det krånglar så kan du aldrig mer handla hos dem.

Jag loggade in på mitt konto för att byta mejladress, och nästa gång jag skulle logga in så gick det inte. Den gamla mejladressen hade tagits bort, men den nya hade inte kommit in i systemet. Jag ringde Bonprix som sa att de kunde se min nya mejladress i registret och att det borde gå att logga in, så de skickade en speciell länk till mig som jag skulle logga in via, men när jag försökte logga in med mina nya mejladress så gick det inte, utan stod att jag skulle "logga in med den nya mejladressen" (vilket var det jag gjorde). Jag ringde kundtjänst en gång till och de bekräftade att jag hade stavat mejladressen rätt och allt, men av någon anledning funkade det inte att logga in.

Jag tjötade fram och tillbaka med kundtjänst i två veckor. Sedan fick jag vackert acceptera att jag aldrig skulle kunna handla hos Bonprix igen. Anledningen är att har man väl registrerat sig på deras sajt så får man inte handla som gäst längre. Någonsin. Ever.

Alltså har jag inte kunnat handla billiga underkläder hos dem på två år nu.

Jag fattar inte varför de hellre står fast vid sin registreringspolicy än att låta registrerade kunder handla som gäst. De förlorar ju pengar på det här.
Citera
2022-07-08, 11:14
Medlem
XaoqcHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sefipaw
Bonprix har bra och billiga kläder, men det är ett helvete man måste ta sig igenom för att kunna handla hos dem. Det konto du skapar är det enda kontot du har i resten av ditt liv, så om det krånglar så kan du aldrig mer handla hos dem.

Jag loggade in på mitt konto för att byta mejladress, och nästa gång jag skulle logga in så gick det inte. Den gamla mejladressen hade tagits bort, men den nya hade inte kommit in i systemet. Jag ringde Bonprix som sa att de kunde se min nya mejladress i registret och att det borde gå att logga in, så de skickade en speciell länk till mig som jag skulle logga in via, men när jag försökte logga in med mina nya mejladress så gick det inte, utan stod att jag skulle "logga in med den nya mejladressen" (vilket var det jag gjorde). Jag ringde kundtjänst en gång till och de bekräftade att jag hade stavat mejladressen rätt och allt, men av någon anledning funkade det inte att logga in.

Jag tjötade fram och tillbaka med kundtjänst i två veckor. Sedan fick jag vackert acceptera att jag aldrig skulle kunna handla hos Bonprix igen. Anledningen är att har man väl registrerat sig på deras sajt så får man inte handla som gäst längre. Någonsin. Ever.

Alltså har jag inte kunnat handla billiga underkläder hos dem på två år nu.

Jag fattar inte varför de hellre står fast vid sin registreringspolicy än att låta registrerade kunder handla som gäst. De förlorar ju pengar på det här.

Varför skulle du inte kunna skapa ett helt nytt konto med ny mejladress?
Citera
2022-07-08, 12:24
Medlem
vadsadusadus avatar
Bonprix har alltid varit milsvitt mycket bättre än Ellos i min värld. Både priser och utbud på Bonprix passar mig bättre. Hade problem när jag flyttade och inte kunde byta till min nya adress, ringde kundtjänst som fixade det på 2 minuter och sen var det klart.

Men är du förvånad om ett svenskt företag är sämre än ett utländskt? Det är tyvärr inte jag. Frakten går oftast snabbare om man köper från svenska sidor, men i princip allt annat är bättre när man köper utifrån. Det värsta är ju att det oftast blir billigare att beställa från utländska företag, det borde ju vara bättre att köpa svenskt kan man tycka.
Citera
2022-07-11, 05:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XaoqcH
Varför skulle du inte kunna skapa ett helt nytt konto med ny mejladress?

Därför att leveransadressen är bunden till mitt gamla konto. Jag får inte skapa ett nytt konto med samma leveransadress. Och om jag försöker handla som gäst så står det typ "den här leveransadressen är redan registrerad, var god logga in", vilket jag ju inte kan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in