Citat:
Ursprungligen postat av
morgans-skor
Ett gammalt städskåp som luktar kemikalie-fabrik. Förra hyresgästen måste ha spillt klorin där eller något sådant. Den dåliga luften läcker ut i hela rummet. Har funderat på att sätta dit en tätlist och täppa för varenda springa.
Att täcka över (isolera) all träyta i skåpet med hyllpapper gör väl inte ett skit?
Okej, vet fortfarande inte vad för material det handlar om. Är det målat eller trärent förresten?
Tror både hyllpapper och tätlist är värdelösa lösningar tyvärr.
Planerar du att vara borta någonting i närtid? Jag hade satsat på att försöka vädra ut skiten ordentligt, efter(!) en redig rengöring.
Jag hade ett städskåp i min nuvarande lägenhet som också hade en märklig lukt, luktade typ lite kemiskt och påminde om doften av något slags myggdödarmedel som användes när jag var liten men sedan förbjöds (gissar jag, eftersom det inte finns att köpa längre).
Min gamla lägenhet och min nya överlappades så den nya stod tom i en och en halv månad från att jag fick nycklarna, jag åkte tidigt dit och städade ur skåpet som luktade, först skrubbade jag med såpa, sen sprayade jag med ättika och skrubbade igen, och så fick skåpet stå vidöppet samtidigt som jag öppnade alla vädringsluckor i lägenheten till max. Fick stå så i någon vecka och när jag kom tillbaka var lukten i princip borta.