Citat:
Ursprungligen postat av
framtidaledare
Det var bättre förr när det var lapp på luckan och Stig H satt i dödens.
Vad tror du är lösningen på problemet? Hur ska vi få dit folk? Jag ser egentligen bara en lösning och det är öppna spjäll när det kommer till att sälja och konsumera bärs.
Tyvärr, jag tror den tiden är förbi.
Det går nog inte backa längre. Det är för bekvämt att sitta hemma i soffan och följa travet.
I synnerhet vintertid, du slipper kyla, bilåkande och sena kvällar. Är du i soffan är det varmt och gott och du kommer i säng tidigare.
Likaså när kontanterna försvann så försvann en del av känslan. För 20 år sedan kunde du lämna banan med tjocka sedelbuntar. Idag får du inte ens använda dom.
Alkohol och trav är inte min melodi så det tror jag inte på. Vi kan inte ha en travkvällar där alla är stupfulla.
Det är tråkigt för inte en ens storloppsdagarna lockar publik längre.
Minns sprintermästaren för 25 år sedan. Vilken stämning det var med 13-14 k på läktarplatserna. Igår var det 4215 personer på plats trots perfekt väder.
Under den gamla tiden var det även för många livstil. Du satte sig i din bil och åkte kanske 30 mil med Monica Zetterlund i radion för att vara på plats. Dessa människor är idag borta, gamla och sjuka.
Ledsen men jag tror inte det går att vända detta och anledningarna till detta är
*Gamla banor där läktare mer påminner om Östtyskland än samtid. Det lockar ingen ny publik
* Kontantuträdet
* Folklighet en i hästsporten är borta. Hästsporten har tappat sin själ. Nu handlar det om pengar och toppaveln. Bredden och amatörer kan inte längre få fram hästar som duger i eliten
* Digitaliseringen, det är för bekvämt att var hemma.
* Förfallet har redan för starkt fäste