2022-08-09, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Skämtar du? Trollar du?
Måste vara så. Förstår mig inte på sådana barnsliga människor som tror de är roliga och smarta när de skriver strunt för att se om någon reagerar. Hur kul är det.
Citera
2022-08-09, 19:44
Medlem
Jaha ja.. Så föräldrarna "råkade" ange fel födelsedatum på "pojken" när dom kom hit..
Citera
2022-08-09, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Jaha ja.. Så föräldrarna "råkade" ange fel födelsedatum på "pojken" när dom kom hit..
Råkade var ordet ja, inte så lätt. För ljuger gör ingen som kommer hit (för försörjning).
Citera
2022-08-09, 19:47
Medlem
Kallamakaronens avatar
Citat:
Skämtar du? Trollar du?

Så om någon misshandlade dig så svårt att du fick en hjärnskada, så skulle det inte vara så farligt för dig? För det skulle gå bra för dig att leva som funktionsnedsatt? Inga problem?

Fanskapet trollar såklart.
Lägg inte din energi på eländet.
Citera
2022-08-09, 19:48
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken

Säkert en aktivist på MV som hjälpt familjen med asyl.

Vet vi om pojkens ålder underlättat för familjens uppehållstillstånd?
Citera
2022-08-09, 19:48
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rymdis12
Jag försöker ändå komma med rätta påståenden och tillrättavisar när det inte stämmer.
Jag håller inte honom om ryggen tål inte fanskapet men rätt om henne ska vara rätt.

Det gör du helt rätt i. Du har ju gett korrekt information, så att folk gissar lite hejvilt skall inte behöva bilda trådsanningar.
Citera
2022-08-09, 19:51
Citat:
Ursprungligen postat av 4pmovement
Absolut.
Fast rimligtvis borde det då funnits nåt sorts blod på eller runt henne vilket det inte gjorde.
Citera
2022-08-09, 19:54
Citat:
Ursprungligen postat av Kromcom
Finns ju en möjlighet att om det använts något sådant så kan det ha avlägsnats innan hon hittades av folk som larmade.

Även jag har har hört att något band ska ha använts och det är hört från mycket mer tillförlitliga källor än det som kommer härifrån. Fast visst, dessa tillförltliga källor kan ha fått fel information från ännu mer säkra källor, från dem som varit närmast.

Blir som viskleken. Vet dock att det till 150% inte funnits på eller runt flickan. Men visst kan det ha tagits bort då slashasen avvek från platsen vid flertalet gånger.
Citera
2022-08-09, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Kan man inte sitta i fängelse av någon orsak så döms man till vård, med särskilt utskrivningsprövning för att kontrollera hur det står till för den dömde. På så sätt kan man i princip sitta hur länge som helst.

Precis vad jag var ute efter.
Citera
2022-08-09, 19:59
Medlem
Aaarghhhs avatar
Citat:
Skämtar du? Trollar du?

Så om någon misshandlade dig så svårt att du fick en hjärnskada, så skulle det inte vara så farligt för dig? För det skulle gå bra för dig att leva som funktionsnedsatt? Inga problem?
han är redan ett klappmongo
Citera
2022-08-09, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vavadejasa
DNA-test - men går nog bara att fastställa nära släktskap. Inte om det är specifikt mor och barn.
Du har ungefär 50% gemensamt DNA med dina föräldrar och barn, 25% med dina mor- och farföräldrar och barnbarn, och 12,5% med dina kusiner, mor- och farbröder, mostrar och fastrar samt syskonbarn.
Källa: MyHeritage kunskapsbas.
Citera
2022-08-09, 20:09
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vavadejasa
DNA-test - men går nog bara att fastställa nära släktskap. Inte om det är specifikt mor och barn.

Till och med jag kan avgöra om två DNA-matcher är mor och barn, så det kan säkert rättsmedicin också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in