Flashback bygger pepparkakshus!
2022-07-20, 15:14
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Inte min uppgift att rapportera ot. Vad är mods till för?
Skulle nästanvilja att deras sjuka inlägg var kvar så allmänheten får veta vilka sjuka jävlar det finns mitt i bland oss.

Jag håller inte med. Om de sjuka kommentarerna där man skuldbelägger BO är kvar så kommer ingen våga berätta hur det går för flickan och då står vi här sen med en död tråd som inte kommer vidare.

Anmäl allt.
Citera
2022-07-20, 15:22
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Det var dock inte det jag försökte säga med mitt inlägg. Då missförstod du nog.

Jag försökte bara poängtera att man hade agerat helt annorlunda i många andra länder jämfört med PK-skadade Sverige där fall som dessa glöms bort efter två veckor.
I det här landet är det viktigare att skriva om att det ska bli extremvärme. Alltså en (1) dag. Det bli över +35 i vissa delar av landet. Sen kommer det regn och svalare vindar.
Samtidigt som det skrivs om Greta värmen, så ligger en liten 9-årig flicka kvar på sjukhuset. Med svåra skadorna orsakade av den ansvarslösa migrationspolitik vi har haft i åratal.
Att det ska bli varmt i morgon kan jag leva men, men att sadistiska och bestialiska våldtäcksmän får gå lösa i samhället och att INGEN uttalar sig, kan jag inte leva med.
Senast redigerad av Mopsan 2022-07-20 kl. 15:24. Anledning: Ändring i text
Citera
2022-07-20, 15:23
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77

Det är inte så att majoriteten medvetet vill förstöra för kommande generationer. Dom ser problemet och problemlösningen på annat sätt än många i denna tråden som vill leta upp gm och hänga honom.

Näe kanske inte medvetet men det händer ju ändå. Det här är vad som händer när man bara försöker vara god hela tiden, man ger istället ondska mer plats att växa. Det gör dom inte mindre ansvariga, svenska befolkningen ska inte ses som små barn som inte vet vad som håller på med, om än det verkar vara mycket sånt. Vi borde hålla samhället till högre standard..
Citera
2022-07-20, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hivnegativ
Inte så länge han klassas som "storväxt barn". Blir inget straff alls, bara saft och bulle.

Om åldern uppdateras och han döms och sätts i fängelse, då kan han överklaga och högre instans kan skriva ned åldern igen, sedan släpps han helt fri och får 840 000 kr av våra skattepengar i skadestånd medan den lilla flickan dör, och även om han fortfarande då är dömd som skyldig släpps han fri och får skadestånd.

Betänk att hundratusentals fler av denna sort väller in i landet i allt snabbare takt, och snabbt får PUT och sedan rösträtt.

Låter som ett skämt men det stämmer säkert att det kan bli så.
Citera
2022-07-20, 15:28
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matriarken
"Läraren reagerade mot hatet – hängs själv ut på nätet"
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...xsFTVo4-Amt9eY
Fy-fan, vilket jävla äckel. Jag läste precis vad hon skrivit. Går att hitta här: https://samnytt.se/larare-rasar-over...ok-sluta-hata/

Dessa vänstertomtar och lesbianer har verkligen noll empati och logiskt tänkande.

En neger har precis försökt mörda en stackars lite flicka. I Sverige. Och det hon uppmärksammar är att det är mycket rasism nu och att vi inte ska döma negern på förhand.

När det inte går som hon tänkt, så gråter hon ut i media om hur utsatt hon är.

Narcissism i ett nötskal. Vilken vidrig människa.
Citera
2022-07-20, 15:29
F.ö är det inte så att det här glömt, varken av befolkningen, media, eller resten av världen heller för den delen. Det här kommer vara ett exempel för alla länder, och jag vet att det diskuteras i hela Europa.

Det finns dock inget att rapportera om och vi väntar fortfarande i tystnad med respekt för flickan och för brottsutredningen. Det är först när resultaten för dessa kommit fram som vi fått riktning att dirigera vår ilska. Innan dess kommer ingen tas på allvar, tänk på det.
Citera
2022-07-20, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Flickan har inte bett om att bli politik!
Frågor på det?
Svenska folket har reagerat och fått nog pga det hemska hon utsattes för. Klart att det blir politik av det. Hur ska man annars få en förändring? Att knyta näven i fickan och hålla käften har aldrig förändrat något. Jag är glad att människor äntligen vågar säga vad de tycker och att man försöker kräva svar från politikerna även om majoriteten vägrar svara=inte bryr sig om svenskar och Sverige utan bara vill vinna makten.
Citera
2022-07-20, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avdosabic123
Näe kanske inte medvetet men det händer ju ändå. Det här är vad som händer när man bara försöker vara god hela tiden, man ger istället ondska mer plats att växa. Det gör dom inte mindre ansvariga, svenska befolkningen ska inte ses som små barn som inte vet vad som håller på med, om än det verkar vara mycket sånt. Vi borde hålla samhället till högre standard..

Det är inte enbart negativa effekter invandringen drar med sig. Hade alla invandrare saknat giltiga asylskäl och varit kriminella hade gränserna varit stängda för länge sedan. Men en omröstning om vår invandringspolitik kanske vi kan enas om.

Men det känns som helt fel läge och tråd att diskutera detta.
Citera
2022-07-20, 15:34
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Vem är det?

Här i USA är det automatisk våldtäkt om en är under 18 år.
Han kommer också att hamna på registered sex offender list, resten av livet. Om han inte är Amerikansk medborgare så blir han utvisad samma dag so han släpps ut ur fängelset, och får aldrig komma tillbaka till USA igen.
Kolla "Megans list" så ser man var alla rapists bor. Här hängs dom ut. Precis som det ska vara.

En c-skådis, var på Dramaten lite, aldrig hört talas om honom innan. Jo*quin N*bi Olsson (46, Stockholm) * - a

jupp, så hans "flickvän" hade en förälder som larmade polisen och det hjälpte inte att förklara hur käääära dom var, in i finkan. Det är trist att vi inte har samma lagar här ärligt talat. Nästan femtio bast och ihop med en fjortis, usch.

Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
Svenska folket har reagerat och fått nog pga det hemska hon utsattes för. Klart att det blir politik av det. Hur ska man annars få en förändring? Att knyta näven i fickan och hålla käften har aldrig förändrat något. Jag är glad att människor äntligen vågar säga vad de tycker och att man försöker kräva svar från politikerna även om majoriteten vägrar svara=inte bryr sig om svenskar och Sverige utan bara vill vinna makten.

Klart att det blir politik av att tryggheten har gått förlorad.
Senast redigerad av Kattafanken 2022-07-20 kl. 15:38.
Citera
2022-07-20, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Homoaktivist
ACAB 4 life.
Vänsterextrema är inte riktigt kloka. Polisen har helt säkert fått DNA-bevis. De verkar säkra på att ha fått tag i rätt person. Att människor som du tycker att alla poliser är dåliga säger mer om dig än om dem.
Citera
2022-07-20, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Du har rätt i att undersökningen inte gjordes av brå, mitt misstag. BRÅ s rapport från 2005 visar dock en tydlig överrepresentation gällande sexbrott av invandrare även där. Lunds universitet har även dom gjort en undersökning 2021 som Björn Söder (SD) plockade upp och skickade en fråga till Morgan Johansson.

Resultaten visar bland annat att en majoritet av våldtäktsmännen var första eller andra generationens invandrare (59,3 procent). 47,8 procent av gärningsmännen föddes utomlands. Bland dessa invandrare var Mellanöstern/Nordafrika den vanligaste födelseregionen (34,5 procent) följt av
resten av Afrika (19,1 procent) och Östeuropa (15 procent).

Eftersom du svarade på min fråga "Vad är för nyheter tycker du dom borde skriva om idag, som inte redan rapporterats?"
Så tog jag för givet att det handlade om nyhetsvärde. Men om du hellre vill prata om orsak och verkan i aktuellt fall så går det bra.

Jag känner inte till detaljer kring mordet på Tommie Lindh. Men första träffen på google är en artikel av expressen med ingress "Han våldtog en kvinna under knivhot – sedan använde han kniven för att mörda Tommie Lindh innan han begick nästa våldtäkt. När Abubaker Mohamad Awad fotograferades av polis skrattade han och viftade med segertecken. Nu döms han till livstids fängelse. Även en stor bild på gm med texten mördaren och våldtäktsmannen.
Tack för erkännandet.

Det du skriver visar att BRÅ varit ganska selektiva och inte redovisat tydligt hur illa det är. Även om det framkommer att det finns en överrepresentation i deras rapporter.

Expressen-artikeln hade jag inte sett tidigare, den var mer uppriktig än något jag sett tidigare på Expressen. SR och SVT höll däremot tyst.

Expressen underlät däremot att informera om de politiska hatmotiven mot mordoffret.

De kunde även ha nämnt att sydsudanesiska ungdomar i samtliga åldersgrupper presterade under IQ 55 i ett omfattande test, vilket hade ökat förståelsen både för att Mohanmad misslyckades på komvux men även hela beteendet med våldtäkt, mord, avsaknad av ånger och hånskratten i rätten.

Om fler visste sanningen och vad som pågår hade aktuellt dåd lätt kunnat undvikas, på många olika sätt.
Citera
2022-07-20, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajslukt
Fy-fan, vilket jävla äckel. Jag läste precis vad hon skrivit. Går att hitta här: https://samnytt.se/larare-rasar-over...ok-sluta-hata/

Dessa vänstertomtar och lesbianer har verkligen noll empati och logiskt tänkande.

En neger har precis försökt mörda en stackars lite flicka. I Sverige. Och det hon uppmärksammar är att det är mycket rasism nu och att vi inte ska döma negern på förhand.

När det inte går som hon tänkt, så gråter hon ut i media om hur utsatt hon är.

Narcissism i ett nötskal. Vilken vidrig människa.
Lärarens inlägg är självfallet provocerande. Man tycker att en lärare skulle tränat sitt tålamod för att kunna hålla truten en vecka eller två.
Vad får de lära sig under den 3 åriga pedagogiska utbildningen undrar jag? Inte tålamod i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in