2022-07-10, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mecurina
Finns även ett behandlingshem gör barn och ungdom som drivs av skellefteå kommun på samma adress.
Behandlingshem borde väl vara lite avsides från den övriga befolkningen kan man tycka lite på "vishan".
Citera
2022-07-10, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Behandlingshem borde väl vara lite avsides från den övriga befolkningen kan man tycka lite på "vishan".
De finns lite överallt i den kommunen.
Citera
2022-07-10, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rymdis12
Det har varit stökigt där länge med diverse narkotikabrott och mordförsök. Det är inte en trygg plats i Skellefteå. Fast samtidigt så är det en plats med väldigt mycket folk så att göra nåt sånt här på dagtid känns märkligt.

Det är visst en trygg plats!
Citera
2022-07-10, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
Det finns en T Kamal 61 år på en adress nära brottsplatsen. Kan det ha betydelse? Det är även nära fotbollsklubben.

Samma efternamn som den fotbollsspelande pojken.
Det finns flera med det namnet i Skellefteå, men bara EN med det som efternamn vilket även sammanfaller med det efternamn som uppges för pojken i fotbollslaget.
Citera
2022-07-10, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrmalmsreglering
Det är visst en trygg plats!

Allt är relativt, det förekommer absolut stök, narkotikabrott etc men i det stora hela så har jg aldrig någonsin känt mig otrygg där som vanlig Svensson (utan egna kriminella aktiviteter).

Tror att många utifrån som läser får uppfattningen att det skulle vara som Rosengård. Störst problem på sistone har varit moppekillar som buskör och förstör. Inte kul men inte heller så att jag blir rädd. Det här handlar om en individ som gjort något hemskt, vilket hade kunnat hända var som helst
Citera
2022-07-10, 12:12
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Du vet rimligen, lika väl som jag, vad det finns för data.

https://www.theguardian.com/world/20...ca-rape-survey

Mindre än 5% av befolkningen är vit i KwaZulu-Natal och Eastern Cape.

Och givet de data som finns, så är det inte förvånande att det resoneras om *sannolikheten* för att GM i detta fall skulle kunna vara från den ena eller andra populationen.

Det verkar väl hur som luta åt, att GM i detta fall är från Afrika - även om osvuret är bäst innan det är bekräftat (om det nu går att få visshet). Ett namn har nämts: Abushi. Vi får se, om det landar där.

Det är ju för det första inte självklart att statistiken från ” KwaZulu-Natal och Eastern Cape” går att rakt överföra till Skellefteå.

Men för det andra så tror jag inte du hängde med i diskussionen från början. Det handlade om att den ena typen av våld (sexuellt) talar för mörk GM, och alternativet talar för vit GM. Förutsatt att din statistik ovan stämmer för Skellefteå så kan det ju fortfarande vara så att det är samma sak vad gäller oprovocerat våld som inte är sexuellt.
Citera
2022-07-10, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Borde väl vara rimligt att gå ut med bild på offret till allmänheten för att kunna säkra bevisning av allmänheten.

Är du dum i huvudet? Vad yrar du om?
Citera
2022-07-10, 12:18
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittbena
GM är alltså känd och inte svensk.

Exakt. Den här 13 åringen har varit jävligt obehaglig mot småtjejer på Moröbacke skolan tidigare... och blev därför flyttad till en annan skola.

Vi väntar med spänning på han som skrev att han skulle kolla i Lejonströms skolkatalog och återkomma idag.
Citera
2022-07-10, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard
Exakt. Den här 13 åringen har varit jävligt obehaglig mot småtjejer på Moröbacke skolan tidigare... och blev därför flyttad till en annan skola.

Vi väntar med spänning på han som skrev att han skulle kolla i Lejonströms skolkatalog och återkomma idag.

Då menar du att det inte är den killen som namngivits här?
Citera
2022-07-10, 12:20
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det är ju för det första inte självklart att statistiken från ” KwaZulu-Natal och Eastern Cape” går att rakt överföra till Skellefteå.

Men för det andra så tror jag inte du hängde med i diskussionen från början. Det handlade om att den ena typen av våld (sexuellt) talar för mörk GM, och alternativet talar för vit GM. Förutsatt att din statistik ovan stämmer för Skellefteå så kan det ju fortfarande vara så att det är samma sak vad gäller oprovocerat våld som inte är sexuellt.

Naturligtvis har jag hängt med i diskussionen. Jag postade data, som förklarar sannolikhetsresonemangen i tråden.
Citera
2022-07-10, 12:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard

Det har jag gjort, bara en som passar in som misstänkt: Abu**********shi

* ingenting
Citera
2022-07-10, 12:22
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpisking
Det har jag gjort, bara en som passar in som misstänkt: Abu**********shi

* ingenting

Det är samma kille som vi har ringat in 🎯
Citera