Citat:
Ursprungligen postat av
kexchoklad123
Om du bara visste hur mycket människor det finns i det här landet som stoppar huvudet i sanden och skiter i vad som händer...
Det är inte så lätt att bara säga att någon har röstat för det samhälle man förtjänar. Jag har ett helt arbetslag där jag bor (inte norrland) där kanske 10% av alla anställda ens läser nyheterna och läser dom nyheter så är det lokaltidningen på sin höjd. Majoriteten är akademiker dessutom.
Man har inte en susning om vad som händer i Sverige och inte minst när sådana här dåd inträffar. Frågar du gemeneman eller kvinna så är Sverige ett fridfullt och bra land där det inte finns problem som gängvåld, våldtäkter, misshandel osv.
Just det fetade har jag också reagerat på.
Delvis en generationsfråga för 30 år sedan följde varje arbetare och bondlurk lokalpressen och de få akademikerna typ gymnasielärare och uppåt prenumererade på DN eller SVD fast de bodde i landsorten. Detta var då en tydlig klassmarkör att man tillhörde övre medelklass eller hade ambitionen att göra det.
Men det som är RIKTIGT skrämmande är att dessa på-pappret-akademiker inte ens reflekterar över saken själva. Deras samtalsämnen och intressen är på riktigt Läckberg, Melodifestivalen och annat efterblivet. De begriper inte ens själva att de totalt saknar bildning och därmed inte är några riktiga akademiker. Dvs de är inte bara obildade - de VET INTE ENS OM att de är obildade utan tror att bildning är att ha rätt prylar, kläder och åsikter - dvs PK-åsikter. Vilket är ännu värre än att vara obildad och helt enkelt skita i bildning.