Citat:
Att detta är en fruktansvärd händelse, och att man får en tår i ögat varje gång man tänker på denna lilla flickan och hennes familj, är vi helt överens om. Men att man inte kan göra skillnad på "vårt straffsystem" i DENNA situation kontra om gärningsmannen varit en vuxen människa är för mig märkligt!? Jag menar här är gärningsmannen ett barn. Han är dessutom ett barn som är inne på sitt första år som straffmyndig. Som om inte detta är nog, så har han en funktionsnedsättning och t.o.m går på särskola.
TROTS DETTA verkar du inte kunna acceptera att en 15-åring kan dömas till ungdomsvård? TROTS DETTA verkar du inte kunna acceptera att han kan dömas till ett kortare straff än vad en 45-åring hade fått? Du verkar heller inte kunna acceptera att denna dokumenterat funktionsnedsatta och allvarligt psykiskt störda person kan komma att dömas till rättspsykiatrisk vård?
Hur kan du inte hålla isär detta? Menar du att det inte är någon skillnad på om Du eller jag, som vuxna normalfungerande personer, skulle begå detta brott - Kontra om en funktionsnedsatt 15-åring gör det?
(Dina politiska åsikter och frågan kring om man borde mörda denna personen betackar jag mig för att svara på).
TROTS DETTA verkar du inte kunna acceptera att en 15-åring kan dömas till ungdomsvård? TROTS DETTA verkar du inte kunna acceptera att han kan dömas till ett kortare straff än vad en 45-åring hade fått? Du verkar heller inte kunna acceptera att denna dokumenterat funktionsnedsatta och allvarligt psykiskt störda person kan komma att dömas till rättspsykiatrisk vård?
Hur kan du inte hålla isär detta? Menar du att det inte är någon skillnad på om Du eller jag, som vuxna normalfungerande personer, skulle begå detta brott - Kontra om en funktionsnedsatt 15-åring gör det?
(Dina politiska åsikter och frågan kring om man borde mörda denna personen betackar jag mig för att svara på).
Hade det inte varit lättare och så mycket billigare för samhället att ha en specialstyrka som går runt och avrättar folk, skott i pannan bara? Barn, vuxna, om de begått BESTIALISKA BROTT som tortyr, grov våldtäkt, barnamord osv. Jag hade hellre betalt en kula, än att hela samhället ska betala hela denna familjen som inte ens skulle varit här till att börja meds levnadsbröd. Jag vill inte betala för hans vprd, hans familjs andra ungar, deras hyra, mat på deras bord, shopping osv. Han ska avrättas och familjen ska skickas hem. Skadeståndet ska staten bidra med, ta det ur fickan på någon jävla minister från vänsterregeringen. Det är statens fel att det hände över huvud taget.