2022-10-06, 18:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Dom har visst ljugit.
Det står i stämningsansökan att de försökt korrigera den felaktig åldern men av någon anledning har Migrationsverket underlåtit att göra rättningen.

Varifrån kommer uppgiften att de ljugit?
Citera
2022-10-06, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanninggerfrihet
Den där jävla niggern kommer aldrig fatta vad han gjort med den oskyldiga lilla flickan.
jag hade gärna sett att niggern steglades och hans kroppsdelar visades upp för andra av samma groteska hudfärg samt för alla araber, afghaner som våldtar och mördar!

Dom där passar inte in i Sverige dom ska ut härifrån.

Så du vill mörda någon och visa upp kroppsdelarna för andra mördare? Känns inte riktigt rimligt.
Men inte svenskar som mördar o våldtar, de slipper se kroppsdelarna? Så det är skillnad på våldtäktsman och våldtäktsman?
Citera
2022-10-06, 18:18
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det står i stämningsansökan att de försökt korrigera den felaktig åldern men av någon anledning har Migrationsverket underlåtit att göra rättningen.

Varifrån kommer uppgiften att de ljugit?

En lögn slutar inte vara en lögn bara för att du försöker rätta till det
Citera
2022-10-06, 18:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Varifrån har du fått uppgift om att de ljugit?
Citera
2022-10-06, 18:33
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:

Undrar också vart det kommer ifrån att föräldrarna skulle ha ljugit?

Det fanns väl t.o.m. nån form av bevis på att mamman försökt få rätt ålder på honom?
Citera
2022-10-06, 18:35
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Om jag hade kontakt en gång år med 15-19 åriga son så skulle jag säga att jag har knappt någon kontakt

Högst troligt kan både pojken och hans pappa kommunicera via ex mobiltelefon/dator i dessa tider.

Som jag förstått det har föräldrarna ff ett förhållande/är gifta, men du menar på att pappan enbart haft kontakt med mamman?

Vart hittar du den informationen?
Citera
2022-10-06, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfhildr
Så du vill mörda någon och visa upp kroppsdelarna för andra mördare? Känns inte riktigt rimligt.
Men inte svenskar som mördar o våldtar, de slipper se kroppsdelarna? Så det är skillnad på våldtäktsman och våldtäktsman?
Nu är det väl så att dessa predatorer har "flytt" till Sverige för att söka skydd?
Dessa svin ska sitta still och hålla käften tills de kan återvända till sitt hemland.
I Sverige ska brott begås av svenskar om det nu ska begås överhuvudtaget.
Terroristerna som kommer hit och begår brott ska omedelbart återsända, även alla släktingar.
Citera
2022-10-06, 19:02
Medlem
Han är 20 år gammal enligt FBIs face age detector.
Citera
2022-10-06, 19:21
Medlem
Nolltoleransens avatar
Nån som kan lägga till texten från Norran?
Är en betalning

https://norran.se/nyheter/skelleftea...a-hon/rxxwo4vr
Citera
2022-10-06, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vafalls09
Denna killen ska ha livstid jag skiter att han är 15 år han avsiktligt försökte döda en oskyldig flicka ut med skräpet eller livstids fängelse punkt.

Ger man honom ungdomsvård så sänder det ut signaler till offentligheten att vilken 15-åring som helst kan ha som avsikt att döda människor och komma undan med det.

Vi snackar grov våldtäkt och mordförsök, det är brutala brott sådana straff bör inte vara åldersbegränsade.

Han visade hänsynslöshet mot BO, hoppas hovrätten visar samma hänsynslöshet mot GM, hårt mot hårt annars vurmar de om en våldtäktsman och en mördare.

När man läser ditt inlägg så låter det som att han inte kommer få något straff överhuvudtaget om han döms!? Det kan väl inte vara så svårt att acceptera att det i det här målet, med en 15-åring som misstänkt gärningsman, kommer att stå mellan sluten ungdomsvård och rättspsykiatrisk vård. Bägge alternativen är straff/konsekvenser, och ser vi till sluten ungdomsvård så är de det grövsta straffet ett barn/ungdom i den åldern kan dömas till!

Lagstiftaren har satt ned foten, men ändå varit tydlig med sin ståndpunkt: Ungdomsreduktionen har slopats fr.o.m 18 års ålder, MEN längre än så skall vi inte gå; Barn/omyndiga skall intekunna dömas till livstids fängelse eller få lika långa straff som en vuxen. Och att du inte kan se ett steg längre i detta när det handlar om ett barn, och en person som är inne på första året som straffmyndig, OCH dessutom har en utvecklingsstörning - är beklämmande!

Vi ALLA som hört talats om detta fallet är rörande överens om hur fruktansvärt, hemskt, sjukt och grymt denna gärningen är. Men trots detta borde man kunna hålla två saker i huvudet samtidigt. Det är det som är att vara saklig - och det är det som är att vara vuxen!
Citera
2022-10-06, 19:56
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vafalls09
Denna killen ska ha livstid jag skiter att han är 15 år han avsiktligt försökte döda en oskyldig flicka ut med skräpet eller livstids fängelse punkt.

Ger man honom ungdomsvård så sänder det ut signaler till offentligheten att vilken 15-åring som helst kan ha som avsikt att döda människor och komma undan med det.

Vi snackar grov våldtäkt och mordförsök, det är brutala brott sådana straff bör inte vara åldersbegränsade.

Han visade hänsynslöshet mot BO, hoppas hovrätten visar samma hänsynslöshet mot GM, hårt mot hårt annars vurmar de om en våldtäktsman och en mördare.
Av det som har framkommit om GM så är jag övertygad om att han kommer att mörda i framtiden och då kan vi förhoppningsvis räkna med livstids straff. Men nån stackare är det som måste offras först.
Citera
2022-10-06, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4pmovement
Denna FUP:en är bara tillgänglig för de som har utgivningsbevis läste jag nån skrev. Det är därför Expressen och AB har citaten ur förhören? Eller?

Citat:
Ursprungligen postat av HG
Den borde vara offentlig med tanke på att den är granskad och godkänd för sekr…

Ett förundersökningsprotokoll blir offentligt (för alla) vid åtal och det har inget med några utgivningsbevis att göra om man inte ändrat grundlagar utan att det blev debatt. Däremot kan man kräva betalning och vägra att skicka med epost utan kopiera upp allt på papper (eller CD/DVD) för avhämtning eller skicka på posten. Stor FUP get hög kostnad. Vissa delar av FUPen kan sedan maskas i en sekretessgenomgång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in