2022-07-07, 13:08
Medlem
Därför att alla män 18-60 år är förbjudna. så dom kan inte.
Citera
2022-07-07, 13:11
Medlem
skalman1973s avatar
För att de till skillnad från muslimer och folk från balkan besitter någon form av heder och faktiskt stannar kvar och värnar om sitt land Istället för att stanna kvar och parasitera på Sverige istället för att bygga sitt eget land . Asylrätten medger egentligen bara temporärt skydd i närmast säkra land ( vilket Sverige i utkanten av Europas märkligt nog blivit )
Senast redigerad av skalman1973 2022-07-07 kl. 13:13.
Citera
2022-07-07, 13:21
Medlem
WheelofFortunes avatar
Det är förutom män även många kvinnor som inte har barn som stannar. Flyktingarna som flyr är oftast kvinnor MED små barn. Kvinnor utan barn försöker också hjälpa till i kriget. Vilket också är deras plikt. Ett osjälviskt folk helt enkelt.

Verkligen skillnad på folk och folk. Nu kan flyktingarna i Sverige inte få oss att hålla käften med "vi flyr från kriiiig, ni vita priviligerade vet inte hur det är att vara i kriiiig, håll käften". Nu ser man öppet hur Europeer och riktiga människor beter sig i fall av kris. Alltså inte alls på det sättet som andra element i samhället beter sig.
Citera
2022-07-07, 13:22
Medlem
SexgalenZombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MainF
Verkligen och TS måste sluta ha sig själv som måttstock, alla är inte fega egoister som bara tänker på sig själva.

Berätta istället varför du är villig att bli söndersprängd av ryska granater.

Varför blir du inte frivillig där borta? Vill du bara bli sprängd av en särskild anledning?

Vad tror du det kommer ge dig att bli sprängd? Blir ett tackkort till din mamma tillräckligt?
Citera
2022-07-07, 13:48
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Oavsett ekonomins storlek så har de rustat för att klara sanktioner sedan 2014. Men det är förvånade när man ser hur liten Rysslands ekonomi är när man tänker på hur stor den skulle kunna vara. Sydkorea har högre BNP, men i slutändan är det råvaror som avgör och då talar det till Rysslands fördel. Nu är ju dock inte gruvor och industri något man trollar fram på ett par år om man inte vill ha det totala kriget med total rustning.
Ja, Ryssland har märkligt låg BNP, men de har enorma naturtillgångar. Dock bygger man inte stridsvagnar, robotar och stridsflyg med naturtillgångar. Jag gissar att deras industri är så efter att man helt enkelt inte har förmågan att producera annat än råvaror som man sedan exporterar. Det sker inte mycket förädling i Ryssland. Att Ryssland skulle bygga upp en duglig rustningsindustri på så kort tid att det skulle kunna ha någon inverkan på kriget de närmaste åren förefaller osannolikt, men vem vet vad man kan åstadkomma om man mobiliserar alla resurser?

Citat:
På 30-talet sa Stalin att landet var 100 år efter sina motståndare och måste rusta. 15 år senare stod de i Berlin och 1961 hade de en man i rymden. Ganska bra gjort av ett land som på 1850-talet hade ungefär lika lite järnväg som Sverige och ett land som bestod av livegna analfabeter. Nu vet ju inte jag om sovjetkommunism är ett sämre eller bättre system än utsugaroligarki när det kommer till att få en stark ekonomi.
Nej, det var en prestation då, men frågan om de kan göra om det. Och om de kan göra det tillräckligt snabbt för att inte ha blivit utsparkade ur Ukraina dessförinnan.

Det jag menar med detta är att man ska nog inte döma ut Ryssland än på ett tag, deras befolkning lär ju vara betydligt hårdare än västvärldens ungdomar som går och tänker på klimatet och hur synd det var om George Floyd. Tom 60-talisterna är ju söndercurlade här. Även den ukrainska befolkningen lär stå ut med armod betydligt bättre än oss västerlänningar men som TS skriver så borde väl deras moral tryta när deras ungdomar mals ner i köttkvarnen i öster, precis som man tycker att ryssarna borde tröttna på döda ungdomar de också.

Citat:
Folkopinionen i Ryssland bryr sig nog inte styret nämnvärt om.
Nej, det är oväsentligt för dem, i alla fall fram till dess att folket fysiskt börjar göra motstånd...

Citat:
Tror vintern 22/23 kommer att bli ett helvete för vanliga människor i väst och det är nog tur för det svenska etablissemanget att det är val i höst och inte nästa. Hoppas det blir fred och ska jag vara ärlig så är jag inte särskilt intresserad i att spilla blod eller göra några stora ekonomiska uppoffringar för att hindra Ryssland från att ta östra Ukraina. Nu kanske de tyvärr inte nöjer sig med östra halvan, och det är väl det som gör att många ukrainare vill fortsätta kampen mot Ryssland.
Jag tror inte Ryssland nöjer sig med annat än hela Ukraina och hela Moldavien och senare hela Georgien. Detta inser nog de flesta i dessa länder och ingen har lust att hamna under ryskt styre.

Alla har vi våra egna prioriteringar och personligen donerar jag gladeligen pengar till Ukrainas försvar då jag är övertygad om att varje förlust ryssarna tar nu innebär minskade risker för att Ryssland får för sig att göra om detta någon annanstans.

Citat:
Att vi vanliga människor i EU får "lida" av denna konflikt beror helt och hållet på att polikerna i EU är helt galna som gör sig beroende av en stat som Ryssland i energifrågan. Merkel borde verkligen ta sig en funderare på vart hon lett Tyskland när hon styrde.
Här är jag helt enig med dig. Jag är mycket glad att vi i Sverige inte klev på naturgaståget och i stället bidrog till att bromsa både NordStream 1 och 2.

Citat:
Men jag hoppas att det blir som du tror och hoppas. Splittringen mellan det nya öst och väst kommer nog bestå i decennier.
Ja, det är nog en helt korrekt analys.
Citera
2022-07-07, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zzzzorrro
Vanligt folk, mest unga grabbar var vad jag såg på bilderna, som campade uppe i bergen för att fly undan de som mobiliserars händer/klor...

Jävligt olycklig situation faktiskt med företrädare som skickar unga män till en säker död, ofta under inkompetenta befäl.
Här var förresten en ung kille som inte ville vara med och leka när han såg ukrainska soldater.
https://t.me/TheEternalUkrainian2/9162

Och här ser ukrainarna ut att rekrytera när folk kopplar av och badar.
https://t.me/war_subtitled_en/27
Citat:
Military hands out draft notices in a pool of a hotel of Ukrainian Transcarpatia. They are that desperate for manpower.

And no, it’s not that the draft office have found someone who was evading to be drafted. No. They enter the resort and hand notices to any male they find there.

Här är också något om inkallning, från 30/5. https://t.me/intelslava/30346

Och här skjuter en ukrainsk "hjälte" ihjäl en stackars hund, sådan mentalitet har de. https://t.me/sputnik/8141 Jag antar att om de kan kunde skjuta rakt mot folkmassan i en utav regionerna vid folkomröstningen 2014 så har de inga problem med att döda en hund. Proukrainarna lär hata Telegram, det finns mkt som är intressant där. Och här har vi "våra grabbar". https://www.youtube.com/watch?v=6nfvJ2wZYzs

Women in Transcarpathia prevent recruiters from taking men to the Ukrainian army?
https://t.me/scottritterlivestreams/656
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2022-07-07 kl. 14:17.
Citera
2022-07-07, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
Berätta istället varför du är villig att bli söndersprängd av ryska granater.

Varför blir du inte frivillig där borta? Vill du bara bli sprängd av en särskild anledning?

Inte mitt land, men självklart skulle jag vara villig att bli sprängd när jag försvarar mitt hemland som alla riktiga män skulle vara. Förklara istället varför du vill springa undan med svansen mellan benen när stora stygga ryssen kommer?
Citera
2022-07-07, 14:07
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Men EU har inte begärt att få skicka observatörer till valen i Luhansk. Och om det vägras skall EU göra en stor sak av det. Folk har rätt till övervakade val.

EU har inte erkänt Luhansk som land. Varför skulle de då skicka observatörer?

Jag hoppas dock att de gör så (både och), men jag tvekar starkt att det kommer att ske inom en nära framtid. Att erkänna Luhansk skulle ge Ryssland rätt i sak, och det tänker inget EU land göra. (För allt fel och allt dåligt som sker på hela jorden just nu är ju faktiskt Rysslands fel enligt EU.)
Citera
2022-07-07, 14:13
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Positivt att det ska hållas ett nytt val i Luhansk, har du en länk om det?

Men EU och resten av globalistpacket har nog förberett sig på att ogiltigförklara valet oavsett hur det går. Dessa "demokratiförsvarare" är endast intresserade av val där resultatet är förväntat att gå till deras favör.

Alla "val" som sker under rysk kontroll är fejkval och valfusk från början till slut. Det är lika mycket val som uppdiktade val i Nordkorea. Har absolut inget att göra med verkligheten.
Citera
2022-07-07, 14:13
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait

Jag hoppas dock att de gör så (både och), men jag tvekar starkt att det kommer att ske inom en nära framtid. Att erkänna Luhansk skulle ge Ryssland rätt i sak, och det tänker inget EU land göra. (För allt fel och allt dåligt som sker på hela jorden just nu är ju faktiskt Rysslands fel enligt EU.)
Självklart skall man ta reda på vad folk anser. Val måste övervakas.
Citera
2022-07-07, 14:14
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait

Att driva ut de olagliga ryska ockupanterna från det Ukrainska länet Luhansk är det enda som intresserar EU.
Citera
2022-07-07, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Ja, Ryssland har märkligt låg BNP, men de har enorma naturtillgångar. Dock bygger man inte stridsvagnar, robotar och stridsflyg med naturtillgångar. Jag gissar att deras industri är så efter att man helt enkelt inte har förmågan att producera annat än råvaror som man sedan exporterar. Det sker inte mycket förädling i Ryssland. Att Ryssland skulle bygga upp en duglig rustningsindustri på så kort tid att det skulle kunna ha någon inverkan på kriget de närmaste åren förefaller osannolikt, men vem vet vad man kan åstadkomma om man mobiliserar alla resurser?

Nej, det var en prestation då, men frågan om de kan göra om det. Och om de kan göra det tillräckligt snabbt för att inte ha blivit utsparkade ur Ukraina dessförinnan.

Det jag menar med detta är att man ska nog inte döma ut Ryssland än på ett tag, deras befolkning lär ju vara betydligt hårdare än västvärldens ungdomar som går och tänker på klimatet och hur synd det var om George Floyd. Tom 60-talisterna är ju söndercurlade här. Även den ukrainska befolkningen lär stå ut med armod betydligt bättre än oss västerlänningar men som TS skriver så borde väl deras moral tryta när deras ungdomar mals ner i köttkvarnen i öster, precis som man tycker att ryssarna borde tröttna på döda ungdomar de också.

Nej, det är oväsentligt för dem, i alla fall fram till dess att folket fysiskt börjar göra motstånd...

Jag tror inte Ryssland nöjer sig med annat än hela Ukraina och hela Moldavien och senare hela Georgien. Detta inser nog de flesta i dessa länder och ingen har lust att hamna under ryskt styre.

Alla har vi våra egna prioriteringar och personligen donerar jag gladeligen pengar till Ukrainas försvar då jag är övertygad om att varje förlust ryssarna tar nu innebär minskade risker för att Ryssland får för sig att göra om detta någon annanstans.

Här är jag helt enig med dig. Jag är mycket glad att vi i Sverige inte klev på naturgaståget och i stället bidrog till att bromsa både NordStream 1 och 2.

Ja, det är nog en helt korrekt analys.

Håller med om det mesta här tyvärr tror jag dock att Litauen också står på Rysslands lista, de är ju Nato medlemmar så det kan säkert ta sig annorlunda uttryckt men någon form att ingripande är säkert att vänta om Ryssland lyckas i Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in