Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Du sprider en missvisande och lögnaktig bild av det som framkommit. TE har inte agerat genom att ”tiga”. Han har tvärtom upprepat sökt hjälp hos psykiatrin men inte fått någon adekvat hjälp. Till slut gav han mer eller mindre upp och resultatet har vi sett.
Det som skulle behövas nu är en noggrann utredning av alla förlopp inom vården och socialtjänsten sedan 2012 för att kartlägga exakt vad som har gått snett och varför. Att som du med näbbar och klor smutskasta TE är vare sig seriöst eller konstruktivt. Du läser FUP och RPU som fan läser bibeln. Jag undrar som sagt varför.
Nej.
Jag ifrågasätter dig. Speciellt när det är mer än övertydligt att du vill undkomma vissa frågor kring hans mönster av beteende.
DET HÄR ÄR FRÅGAN:
Hur skulle den sjävcentrerade spökpojken fått hjälp med en bättre tillvaro via en SIP eller vården?
Jag tar upp boendet.
Att det är ett STORT problem i hans ego är uppenbart via ordvalet. Men det kommer inte heller fram förrän när han väl genomfört sin fantasi att mörda.
Han prövande mer avancerad programmering i familjeföretaget men klarade inte av det.
Han vill inte ha nåt med kommunen att göra heller:
" Han ville emellertid inte ha nån ny arbetsplats och avbröt insatsen samt kontakten med socialtjänsten framåt våren."
Lgh med LSS var tydligen inte ett alternativ heller för TE.
Enligt samma mönster sen barndom har han inga problem med boendet - han säger nämligen ingenting när han är till psykiatrin. Det är frid och fröjd.
Så det du påstår är ren bs:
" TE har inte agerat genom att ”tiga”.
Lika lite som att han erkänner att han knarkar och det har han ju råd med - han har ju billig hyra och full service i "mammafängelset" som var "fruktansvärt förnedrande och traumatiserade. "
När han bodde på Öland och hans morbror var tvungen att sälja av ekonomiska skäl, ja då var det så jättesynd om honom igen:
"det kändes som ett ytterligare svek så då hade jag ingen annanstans att ta vägen än tillbaka till samma föräldrahem."
"spökhemmet"
"hemsjuka"
"den gamla hemsjuka familjen"
Boendet som var ett "emotionellt övergrepp" och en "mardröm. "
Det kändes ju "så meningsfullt och bara lämna det hemska limbot till sidostuga i…familjehemmet jag förpassas " när han drog till Visby för att mörda.