Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-07-07, 12:09
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abbagron
Jo - det köper jag. Någon form av politik rör det väl sig om - när man ger sig på ledare för samhällsinstitution, som du skriver.
Det jag motstrider är att hans gärning är att betrakta som ett nazistiskt terrordåd.

Skulle kunna tro att det kommer likna "psykologmordet" i Halmstad. Tog ut sin ilska på personalen han gick i terapi hos - och som han ansåg hade svikit honom. Men tror inte det kan klassas som politiskt eller terror.

Troligen inte terrordåd. ”Nazistiskt” eller högerextremt? Kanske. Han har ju faktiskt i artikel på Nordfront uttryckt sig kritiskt mot psykiatrin, så det verkar varit en del av hans världsbild. Sedan håller jag det inte för uteslutet att han de senaste åren rört sig bort från nazismen. Kanske antagit någon mer generell konspirationistisk hållning, en strömning som vuxit rejält under pandemin.

Fast mannen i Halmstad hade ihjäl ”sin” psykolog? Hon som mördades i Visby kan setts som representant för psykiatrin i stort. Skillnad där emellan. Tror inte dåden kommer vara lämpliga att jämföra med varandra.
Citera
2022-07-07, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eustache
Vill du berätta mer? Vore guld om du kunde länka inlägget.

Vet inte hur man länkar. Sök på ”Stalker i Djursholm” inlägg 1329.
Citera
2022-07-07, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PScholes18
Detta är inte ett mord mellan psykolog och patient. Hon är alltså samordnare för SKR, hon utvecklar arbetet inom psykiatrin. Hennes roll är högst politisk även om hon må vara partipolitiskt obunden. Detta vore samma sak som ett mord på RFSLs yttersta samordnare.

Kammaråklagare fastslår att detta beror på hennes offentliga roll. En psykolog eller psykiatriker har inte en offentlig roll per se. Detta var politiskt. Detta skedde under almedalsveckan, inte i hennes hem eller vid hennes kontor.

Är det beställt av högre makter inom NMR?
Ingen aning, han kanske tog det helt på eget bevåg påhejad av sin morsa men nog fan är det politiskt.

Förmodligen ett psykfall som ville ta ut sin frustration på makten. Har man en makt som är inkompetent och som försätter Sverige i skiten så finns alltid risken för såna här dårar. Finns ingenting som fungerar i samhället längre och psykiatrin är bara en av en massa områden.
Citera
2022-07-07, 12:11
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja den som läser hennes facebook och får till den kopplingen är ganska desperat. Nej jag tror vi kan tona ned att det har med politik att göra.
Att någon som inte mår bra dras till olika rörelser är inte ovanligt, tex Mangs var ine hos V och snurrade. Kan mycket väl varit morsan som drog med han på några demonstartioner och han inte hade något eget intresse. Morsan verkar ju mer vara en typisk antivaxxare som blivit lite antOK på gamla dagar
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Du har verkligen hakat upp dig på att han tillhör NMR. Finns ingenting som kopplar det här dådet till något nazistiskt förutom att han var med på 2 demonstartioner för flera år sedan. Du vill verkligen att det ska vara ett nazistiskt dåd va? Det får mig att undra hur du mår. Du verkar inte må särskilt bra.

Han var stödmedlem i NMR och skrev flera artiklar på deras sajt.
Citera
Medlem
hyssasess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granhammar
Leta upp definitionen på terrordåd.

Som du resonerar är ju hedersmord och utkastandet av kvinnor från balkonger också terrordåd i så fall. Eller alla mord.

Klart som fan det är ett terrorbrott, det var ju ett politiskt motiv bakom, d v s ett terrorbrott
Citera
2022-07-07, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PScholes18
Nej nej, du misstar dig... DU har hakat upp dig på att man nämner NMR i dessa kommentarsfält, jag har läst dina inlägg sedan du började kommentera och du har haft fel (antagligen medvetet så för att förvilla) sedan du började skriva... varför vill du skydda NMR?

Nej, innan så visste jag inte om GM var nazist, islamist eller något annat. Jag gissade bara, och såklart så gissade jag på någon från mellanöstern eftersom de är överrepresenterade i brottsstatistiken. Inget konstigt med det.
Citera
2022-07-07, 12:12
Medlem
Medlemmar i NMR har sedan flera år tillbaka tillåtits röra sig fritt i Almedalen, i närheten av människor som haft fel åsikt i nazisternas ögon. Min äldsta dotters vän var där för några år sedan. I parken såg hon en bit bort NMR och blev livrädd, grät och började må dåligt, valde att åka hem tre dygn senare. Konstigt att det fått fortgå.

Konservativa som inte tycker om vårt moderna samhälle och nationalister som inte tycker om vår demokrati och frihet. Den sortens frihet Hedi Fried pratade om med partiledarna före valet 2018. Nu ser vi konsekvensen av att tre partier i riksdagen kunnat tänka sig samarbeta med ett parti sprunget ur denna mylla.
Citera
2022-07-07, 12:13
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amiralen1968
Det är han. Har tittat närmare på bilder på honom och jämfört nu och är helt säker, om det inte är så att han har en tvillingbror. Och hans mamma backar upp honom i olika sammanhang och är säkerligen den som uppfostrat honom att se den ariska rasen som överlägsen och annan extremism som har hjärntvättat honom totalt.

Nej, GM är inte samma person. Släpp detta nu.
Citera
2022-07-07, 12:13
Medlem
StyleWarss avatar
Väldigt många som utför våldsdåd är ju psykiskt sjuka, så även denne GM.

Han ville mörda henne pga hennes roll som representant för psykiatrin.
Han hade säkert stått och laddat och mumlat ilsket under hennes framträdande som det psykfall han är.

Varför är det då på twitter som en division SS-soldater försökt döda alla på Gotland men misslyckats och fick bara en?

Dådet tyder inte på det.
Citera
2022-07-07, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Han var stödmedlem i NMR och skrev flera artiklar på deras sajt.

3 på artiklar på Nordfront för flera år sedan? Det här är knappast en person som har varit inne i organistationen och påverkat. Jag har varit medlem i Sossarna en gång i tiden, gör det mig till Sosse för det? Jag avskyr det partiet idag mer än något annat.
Citera
2022-07-07, 12:14
Medlem
Om Sverige införde tjänstemannaansvar igen så skulle galningar som GM inte behöva ta saken i sina egna händer. Alla vet hur pissigt psykiatrivården är organiserad, alla vet hur värdelös psykiatrivården är i Sverige.

Det är inte kvinnans fel att SKRs enda övergripande mål är att dra åt svångremmen i kommuner och regioner.

Vila i frid arma kvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in