2022-07-10, 10:01
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Och du skriver att lösningen för dessa fyra som flaggade är:

Men du vill inte (kan inte) förklara?

Förklara gärna vad du menar. Nazister allihop och nmr. Haha vad har det med mitt inlägg att göra? Eller tråden.
Citera
2022-07-10, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Man kan inte vara både ock när det kommer till skarpt läge.

Man tvingas att välja och du valde din kurdiska sidan. Därmed är du inte svensk (även om du är svensk medborgare, men det är bara en papperslapp som det står nåt skrivet på).
Man tvingas inte och välja lol, de är bara foliehattar som du som tror ryssen kommer knacka på din dörr när som helst. Kan tänka mig att du köpte upp en massa toapapper under början av Covid. imprincip alla som ska lämnas över är varken PKK medlemmar eller har krigat för PKK utan bara varit kritiska mot Erdogan och då väljer han att sätta PKK labell på dem så han har en anledning att begära de utlämnade.

Tror du påriktigt att en turk från izmir som förövrigt är en extremt nationalistisk stad skulle vara medlem i PKK? när han tidigare varit fängslad för att ha publicerat böker om kurder och armeniska folkmordet. Vad är mest sannolikt
Citera
2022-07-10, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalken03
Man tvingas inte och välja lol, de är bara foliehattar som du som tror ryssen kommer knacka på din dörr när som helst. Kan tänka mig att du köpte upp en massa toapapper under början av Covid. imprincip alla som ska lämnas över är varken PKK medlemmar eller har krigat för PKK utan bara varit kritiska mot Erdogan och då väljer han att sätta PKK labell på dem så han har en anledning att begära de utlämnade.

Tror du påriktigt att en turk från izmir som förövrigt är en extremt nationalistisk stad skulle vara medlem i PKK? när han tidigare varit fängslad för att ha publicerat böker om kurder och armeniska folkmordet. Vad är mest sannolikt

Varför duckar du frågan angående skillnaden mellan apoism och marxism?

Du kör samma taktik som Nooshi Dadgostar när det kommer till pkk-flaggorna. Bara sticker huvudet i sanden och hoppas på att det ska gå förbi va? ;-)
Citera
2022-07-11, 16:29
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalken03

När det kommer till sin spets måste man välja. Man kan vara opportunist och välja fram och tillbaka som en en vindflöjel.

Du har valt din sida utifrån dina inlägg. Du är kurd. Låtsas inte som du är svensk. För du avsäger dig din svenska sida samtidigt som du sidar upp med kurderna.

Du kan inte vara fisk och fågel samtidigt.
Citera
2022-07-17, 19:27
Medlem
NissanMicra1988K10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Precis! USA är en demokratisk nation. PKK är terrorister.

Pkk är inget annat än några små bråkstakar som härjar runt i mina ögon, terrorister? Njaaa inte ens i närheten av vad usa har ställt till med.
Citera
2022-07-17, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NissanMicra1988K10
Pkk är inget annat än några små bråkstakar som härjar runt i mina ögon, terrorister? Njaaa inte ens i närheten av vad usa har ställt till med.

PKK är bland annat självmordsbombare där oskyldiga stryker med.
Citera
2022-07-17, 20:35
Medlem
Citat:

Ännu en USA-hatare från Serbien eller Ryssland😉
Citera
2022-07-17, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svärje
Du har missförstått mig. Turkiet har mördat långt fler än PKK någonsin gjort.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Armeniska_folkmordet

Jag är svensk och har ingen anknytning alls till turkland. Jag är inte försvarsadvokat eller representant för PKK. Jag reagerar dock starkt på att en folkmordsnation som turkland inte kritiseras alls här.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Kurdistans_arbetarparti
"Europeiska unionens ministerråd klassade PKK som terroristorganisation först 2002, alltså när den ensidiga vapenvila som utlysts 1999 hållits i tre år. Enligt människorättsorganisationen Statewatch skedde det på enträgen begäran från Turkiet. 2008 dömde EU:s näst högsta domstol ut beslutet som ogrundat och därmed felaktigt"

"2016 rapporterades att en belgisk domstol hade frikänt PKK från terrorism"

"FN har (2020) inte klassat PKK som terrorister"
Ingen seriös internationell panel med oberoende experter har fastställt det som hände med armenierna som ett folkmord. Alla beslut som tagits där man fastställt det som folkmord är politiska och betyder inte ett skit. Bara för demente Biden säger att det är ett folkmord så är det inte ett folkmord.

Vad ryssarna och de armeniska rebellgrupperna gjorde mot turkar under första världskriget antar jag att du/ni inte kommer klassa som folkmord heller? Det visar bara hur bias ni är.

Vad FN eller någon belgisk domstol säger saknar relevans. Alla de terrordåd begångna av PKK där civila strukit med finns där svart på vitt. Det är bara att gå in på närmsta wikipedia-artikel så ser du vilka dåd PKK begått. Att FN eller den belgiska domstolen inte kan kalla en spade för en spade säger mer om FN och Belgien.

USA, NATO, EU och Morgan Johansson säger klart och tydligt att PKK är terrorister. Svårare än så är det inte.
Citera
2022-07-17, 23:41
Medlem
Svärjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4december1676
Det är bara att gå in på närmsta wikipedia-artikel så ser du vilka dåd PKK begått.

"...den turkiska armen genomförde massiva operationer som inte bara vände sig mot PKK utan mot civila kurdiska aktivister och journalister och mot den kurdiska civilbefolkningen."
Citera
2022-07-18, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svärje
"...den turkiska armen genomförde massiva operationer som inte bara vände sig mot PKK utan mot civila kurdiska aktivister och journalister och mot den kurdiska civilbefolkningen."
Ja... främst under den turkiska militären som styrde under 80-talet. Något som i stort sett alla partier i Turkiet idag tar avstånd ifrån. Sen var det inte direkt så att man blev förtryckt för att man var kurd, men för att man främst hyste och stödde separatistiska tongångar. Sen fanns det i för sig ett förbud mot att tala kurdiska på den tiden också, men du blev inte fängslad och torterad i åratal bara för att du snackade kurdiska.

Det här med "kurdisk frihetskamp" eller "kamp mot kurdiskt förtryck" i dagens Turkiet är en ren icke-fråga. Du blir inte förtryckt för att du är kurd. Du blir inte förtryckt för att du talar kurdiska eller utövar kurdisk kultur. Men engagerar du dig för separatism så får du givetvis vara beredd på att rättsväsendet låser in dig.

Finns fortfarande ingenting som legitimerar eller rättfärdigar att PKK attackerar både militära och civila mål. Om PKK nu var så jävla populära så hade de haft 20 miljoner kurder i Turkiet bakom sig. Det har de inte, just för att de flesta kurder i Turkiet betraktar PKK/HDP precis som en sverigedemokrat skulle betrakta vänsterpartiet, det vill säga som rena stollarna. Då är det inte konstigt att PKK måste ta till våld för att få makt, just eftersom de inte kan få makt på demokratisk väg utan militära medel.
Citera
2022-07-27, 17:47
Medlem
NissanMicra1988K10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Ännu en USA-hatare från Serbien eller Ryssland😉

Nej då svensk för Sverige o fosterland. Men det är ju sanna bilden.
Citera
2022-07-27, 17:52
Medlem
Citat:
Nej då svensk för Sverige o fosterland. Men det är ju sanna bilden.

Om Sverige verkligen är ditt hemland så borde du vara mån om att terrorister som PKK inte huserar här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in