2022-07-04, 14:12
Medlem
Hej jag gör nån form utav metalmusik. Äldre 80-tals metal är vad jag gillar framförallt.

Jag vet egentligen inte vad jag håller på med när det kommer till mixning och inspelning men jag är väll helt ok på att spela gitarr.

Nåväl här är två låtar, en 40 sek och en 3 minuters i samma video tänkt som dom 2 första låtarna på ett framtida album som jag skriver på.

https://www.youtube.com/watch?v=9_ZuJYBU6xk

Det saknas sång just nu tyvärr.

All form utav kritik och feedback uppskattas.
Citera
2022-07-04, 16:37
Medlem
Ja, 80-talsthrash är det väl, skulle jag säga. Strukturmässigt skulle jag säga att jag tröttnade på riffen som ständigt återkom. Alltså inget fel på riffen i sig, men mer variation skulle uppskattas. Fast det kanske skulle kännas annorlunda om det var sång till.

Det som du framför allt kan göra för att förbättra låten är att spela in gitarren en gång till. I princip all metal består av en gitarr som ligger mer till vänster i mixen och en som ligger till höger. Det blir definitivt fylligare och mäktigare ljud om du kör med det. En monogitarr i mitten låter rätt platt.
Citera
2022-07-04, 16:56
Medlem
MaryGoores avatar
I trådar som denna trycker jag alltid på länkar i hopp om ett gott skratt.
Tyvärr var detta inte roligt alls! Du är för duktig.
Kanske kan det bli roligt om du får tag i en riktigt kass sångare? Gärna någon självinsiktsbefriad ylare härifrån Flashback!
Citera
2022-09-23, 17:00
Medlem
Ominouss avatar
Låter grymt, andra solo-biten är dock direkt stulen från Iron Maiden - Phantom of the Opera
Citera
2023-01-29, 22:36
Medlem
Tjena (ett halvår senare) och tack för feedbacken, jag har tagit åt mig och jobbat för att det ska låta bättre. Här är två nya låtar (thrash-metal) jag gjort om någon skulle vilja lyssna och ge feedback, tack!

https://soundcloud.com/lolpa442/sets/test
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in