2008-07-28, 20:47
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
När mina kära moster jobbade på en Finlandsfärja back in the days, närmare bestämt Viking Line, så fick hon en dag nöjet att städa i Sune Mangs hytt (svit). När hon kom dit möttes hon av en halvnaken Mangs nerspydd, sittandes på golvet. Full som en alika, ej kontaktbar. Berättade detta för mig när jag var en tio år, aldrig sett på denna gigant med samma ögon.

Drägg med andra ord.
Citera
2008-07-28, 21:50
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blah blah Blah
Nu växte han i mina ögon.....

På vilket sätt blir han coolare för att han är en suput (som många redan påpekat)?
Citera
2008-07-29, 07:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Var inte Hr.Mangs finlandssvensk ?

När Sune Mangs i början av 60-talet skulle söka jobb hos revydirektören Karl Gerhard fick han frågan vad han hade för meriter.
"Jag är revyskådespelare."
"Är ni något mer?"
"Jag är från Finland."
"Finemangs! Ni får jobbet"
Citera
2008-07-29, 08:01
Medlem
Citat:
På vilket sätt blir han coolare för att han är en suput (som många redan påpekat)?
Min engelska är så dålig så jag förstod inte frågan.
Jag skrev att han växte i mina ögon inte coolare...Vad menar du..?? skulle han vara känslokall elller kroppstempraturen gått ner,hade han då feber innan..??
Citera
2008-07-29, 13:46
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blah blah Blah
Min engelska är så dålig så jag förstod inte frågan.
Jag skrev att han växte i mina ögon inte coolare...Vad menar du..?? skulle han vara känslokall elller kroppstempraturen gått ner,hade han då feber innan..??

...

Ja, precis, påssjukan tror jag det var han hade.
Citera
2008-07-30, 21:06
Medlem
Celerons avatar
Kom att tänka på en sak när det pratas om Sunes superier m.m här i tråden.

Nämligen långfilmen BAMSE från 1968 där Grynet Molvig, Folke Sundqvist, Björn Tambert har huvudrollerna.

I den filmen har Sune Mangs en liten roll som berusad man på en parkbänk.En "roll" som inte borde ha varit svår för honom att leva sig in i.

Kan ju tillägga till yngre fb:are att filmen inte handlar om en stark björn som är kompis med en sköldpadda utan är en helt vanlig spelfilm.
Citera
2009-12-30, 10:17
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira

Citat:
När mina kära moster jobbade på en Finlandsfärja back in the days, närmare bestämt Viking Line, så fick hon en dag nöjet att städa i Sune Mangs hytt (svit). När hon kom dit möttes hon av en halvnaken Mangs nerspydd, sittandes på golvet. Full som en alika, ej kontaktbar. Berättade detta för mig när jag var en tio år, aldrig sett på denna gigant med samma ögon.

Drägg med andra ord.

Alla städerskor på finlandsbåtar, hotell och motsvarande borde alltid vara utrustade med kamera!
Citera
2009-12-30, 10:31
Bannlyst
Fet och gravt alkoliserad, pa ett sadant sett som han aldrig skulle ha kommit undan med i dag.
Citera
2009-12-30, 10:31
Medlem
fredrikdenstores avatar
Han var ju finne, så han söp väl hårt och ofta.
Citera
2009-12-30, 14:34
Medlem
Curt Hsons avatar
"Vill du äta frukost med mej på Fjäderholmarna imorgon?" Hans privata raggningsreplik enl uppgift.
Citera
2009-12-30, 15:27
Bannlyst
Två legendarer!!

http://www.youtube.com/watch?v=sv6nn6v4Dxs
Citera
2009-12-30, 15:57
Medlem
rayraviolis avatar
En bekant växte upp i samma hus som Sune Mangs. Omkring Odenplan nånstans. Det hörde tydligen till vardagen att Sune kom hem full och go och pissade i trapphuset.

Ingen revolutionerande kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in