2008-07-14, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Vilket hotell? Om du syftar på hotellet i Sällskapsresan 1 så är alla interiörbilder från Europastudios i Sundbyberg. Det enda som filmades på plats var några exteriörbilder.

Var det inte Gösta Ekman som var där på semester, och gjorde ett inhopp som spansk städtant?
Citera
2008-07-14, 21:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Apartamentos Australia som då hette Hotell Monte Rojo andvändes mycket riktigt för utomhusscenerna men även receptionsscenerna.
En del interiörscener filmades även på Hotell Tamaragua och kanske även som du säger på Europastudios.

Vilket hotell min bekant bodde på vet jag ej, men jag ska ringa honom och höra efter...återkommer i ärendet

Kanske?? ALLA Inomhusscener från hotellet och även vissa utomhusscener ÄR från Europastudios i Sundbyberg. Flygplansscenerna är från en hangar på Arlanda. Det säger åtminstone Lasse Åberg i kommentarsspåret till filmen. Har ingen anledning att inte misstro honom.
Den reception man ser när Gösta (den sure farbrorn) ska ringa till Magnus Härenstam och springer ut utan att betala var faktiskt hotellets riktiga recpetion.
Citera
2008-07-14, 21:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av joppes
Var det inte Gösta Ekman som var där på semester, och gjorde ett inhopp som spansk städtant?

Det stämmer. Ekman är den "städtant" som kommer in på slutet när sure gubben Gösta kör ut dem från rummet.
Det är den enda hotellscen som är inspelad på plats, förutom när Lasse Åberg öppnar dörren för att han fått tillbaka sin väska.
Citera
2008-07-14, 21:45
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Det stämmer. Ekman är den "städtant" som kommer in på slutet när sure gubben Gösta kör ut dem från rummet.
Det är den enda hotellscen som är inspelad på plats, förutom när Lasse Åberg öppnar dörren för att han fått tillbaka sin väska.

Jo Gösta Ekman är med, frågeställningen var huruvida Sune Från början var tänkt att skådespela i Sällskapsresan, men söp bort sin roll.

Nu hamnar vi lite OT här men hoppas att det inte gör för mycket.
Sen är även scenen där hotellportiern visar Gösta havsutsikten inspelad på plats, därmed är åtminstone 1 scen till inspelad på plats, den där Gösta bankar i väggen när Jon demonstrerar sin stereo.
Jag gissar (är rätt säker) att samtliga hotellrumsscenerna är inspelade på plats, så ett antal scener är allt inspelade på plats.

Citat:
Ursprungligen postat av Walker
Mangs nämndes i varje fall inte i Ronny Svenssons dokumentär om filmerna - I Stig-Helmers fotspår. Om de hann filma några scener hoppas jag Åberg klipper in dessa i en framtida Sällskapsresan Special Edition

Som jag påpekade så är detta mest en fundering från min bekants sida. Sune Mangs var på plats och asplakat hela tiden, men kan som sagt ha varit där på privat semester.
Senast redigerad av Antevante 2008-07-14 kl. 21:47.
Citera
2008-07-14, 22:08
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Som jag påpekade så är detta mest en fundering från min bekants sida. Sune Mangs var på plats och asplakat hela tiden, men kan som sagt ha varit där på privat semester.
Men spelades inte filmen in på icke-säsongstid? När det inte var mkt turister alls där? Jag vill minnas jag hört LÅ berätta om det.....
Citera
2008-07-14, 22:13
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogerk
Men spelades inte filmen in på icke-säsongstid? När det inte var mkt turister alls där? Jag vill minnas jag hört LÅ berätta om det.....

Det kan stämma, min bekant var där med sitt jobb på konferens, nåväl.
Men folk turistar även under lågsäsong.
Citera
2008-07-14, 22:20
Medlem
Grisfesten är också inspelad på plats. Tillbaks till Sune, träffade honom på krogen 80-tal nångång, packad. Det var jag med....
Citera
2008-07-15, 21:12
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TooBig
Det var ju en ung snygg brud som hade några intressanta scener....

Exakt. Ingen av bordellflickorna ville ju ligga med bödeln. Inte ens mot betalning.

Men de hade fått in en ny flicka från landet. Och hon visste ju inget om honom.

Kommer fortfarande ihåg scenen: Han (bödeln) sitter på en stol då den nya flickan kommer in. En ung, söt blondin. Och efter några sekunder drar hon av sig den tunna klänningen framför honom och står helt naken i all sin prakt. Och vilken prakt sen.
En kompis påstod att tjejen hade varit en tonåring när hon medverkade i filmen.

Ursäkta för OT, men jag var tvungen att kommentera detta. Kul att någon mer kom ihåg. Filmen gick ju för över tjugo år sedan.

EDIT:
Nu tillåter jag mig att vara OT igen. Det talas om Hasse och Tage i tråden och Grynet Molvig. Vet någon om nakenscenen hon gjorde tillsammans med Gösta Ekman i H&T:s film "Mannen som slutade röka" finns att se på nätet någonstans ?.
Senast redigerad av Celeron 2008-07-15 kl. 21:56.
Citera
2008-07-15, 22:24
Medlem
Jag och en kompis satt i slutet av 80-talet på nån krog utanför Gröna lund,(tror den hette huset eller nått).Vid bordet brevid satt Sune, han var bra packad.Efter någon timme skulle han gå, och då kom han fram och la armarna runt oss och sa,vi fula får också våran chans någon gång.Jag tror han hade sett våran uteblivna framgång med raggningen.(festlig kille)
Citera
2008-07-15, 22:35
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Kanske?? ALLA Inomhusscener från hotellet och även vissa utomhusscener ÄR från Europastudios i Sundbyberg. Flygplansscenerna är från en hangar på Arlanda. Det säger åtminstone Lasse Åberg i kommentarsspåret till filmen. Har ingen anledning att inte misstro honom.
Varför skulle Lasse ljuga om det?
Citera
2008-07-16, 01:16
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Varför skulle Lasse ljuga om det?
Men som redan bevisats så stämmer det inte....antagligen minns lasse lite fel...inget konstigt i det.
Citera
2008-07-16, 11:33
Medlem
Mune Sangss avatar
Sune - rund, god och finsk

Tycker Sune var en redig karl. Minns honom som den alltigenom genomgode polisen i Söderkåkar. Såsom han och brevbäraren, Tor Isedahl trånade efter Monika Zetterlund. Det var relations-TV det. Att han sedan privat kunde ta sig en liten rackare för mycket (eller två) är honom väl värt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in