2010-11-09, 00:02
Medlem
Robacks avatar
... dessutom stamgäst på restaurang Victoria i kungsan i Stockholm på 70- och 80-talet. Brukade dyka upp sen eftermiddag och efter x antal groggar och en god måltid lunka hemåt innan kvällen hade börjat. Gick rykten om att han var bög men det var helt felaktigt. Gift, stadgad men enligt min källa ett riktigt jäkla svin mot sin närmaste omgivning.
Citera
2010-11-09, 03:35
Medlem
Mohaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bamar
Hur är släktskapet mellan Sune och den aktuelle släktingen i Malmö?
Sune var född 1932. Peter är född 1972. I Aftonbladet - http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8090266.ab - berättar Peters pappa att Sune brukade hälsa på familjen när Peter var ung. Så en gissning är att Peter är Sunes brorson eller kusinson.
Citera
2010-11-09, 16:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
En bekant växte upp i samma hus som Sune Mangs. Omkring Odenplan nånstans. Det hörde tydligen till vardagen att Sune kom hem full och go och pissade i trapphuset.

Ingen revolutionerande kanske.

Han bodde i hörnet av korsningen karlbergsvägen norrbackagatan och hade grymma fester med bl.a. Monica Zetterlund. Min faster bodde inte långt därifrån så man har ju hört ett och annat, haha.
Citera
2010-11-09, 17:44
Medlem
Adonirams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ernie6
Han bodde i hörnet av korsningen karlbergsvägen norrbackagatan och hade grymma fester med bl.a. Monica Zetterlund. Min faster bodde inte långt därifrån så man har ju hört ett och annat, haha.

Hört t ex vad då?
Citera
2010-11-09, 17:57
Medlem
Geres avatar
Citat:

Trodde det var i hörnet av Norrtullsgatan och Vanadisvägen...men han kanske flyttade någon gång.
Citera
2010-11-09, 20:41
Medlem
Om Sune Mangs hade vetat om vad hans sentida släkting ställt till med, skulle han i så fall rotera i sin grav ? Eller är utrymmet i graven så pass begränsat att en så storvuxen ( på bredden i alla fall ) person som Sune inte ens skulle kunna utföra denna rörelse ?
Citera
2010-11-10, 09:48
Medlem
En gammal pojkvän till morsan var på samma restaurang som Sune i Stockholm. Sune och en restaurangbesökare råkade stöta ihop varvid Sune utbrister: "Flytta på dig, ser du inte vem jag är. Jag är Sune Mangs".

Lite lätt hybris. Han gav ett annat intryck i offentliga sammanhang. Tyckte han var ganska rolig i revyer och filmer.
Citera
2010-11-10, 12:00
Medlem
Att Sune bad någon att flytta på sig kan ju faktiskt tänkas bero på att hans kroppshydda rent fysiskt krävde mer utrymmer än den skulle ha gjort för en mera normalt formad person och behöver inte tyda på storhetsvansinne ...
Citera
2010-11-10, 16:57
Medlem
BettyBoop80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fbe
Han bodde i samma hus som en kompis till mig. När han kom hem full hände det att han kissade i farstun, eftersom det kändes för jobbigt att låsa upp dörren.

Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
En bekant växte upp i samma hus som Sune Mangs. Omkring Odenplan nånstans. Det hörde tydligen till vardagen att Sune kom hem full och go och pissade i trapphuset.

Ingen revolutionerande kanske.

Undrar om det är samma person ni känner? I vilket fall som helst så känns det jäkligt sunkigt att använda trapphuset som toalett. Men så är det ju när man är full och glad och nyckeln inte passar i nyckelhålet längre, då får man kissa där man är

Det är ju "tur" att Sune Mangs är död så han slipper oroa sig för att laserturken ska sno hans efternamn...eller mörda honom, jag har inte riktigt fattat vad kaozsnubben menar med "ta hans efternamn"...
Eller tror ni turken får för sig att göra "kaoz" med även döda??
Citera
2010-11-10, 20:13
Medlem
ZätaHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Kom att tänka på en sak när det pratas om Sunes superier m.m här i tråden.

Nämligen långfilmen BAMSE från 1968 där Grynet Molvig, Folke Sundqvist, Björn Tambert har huvudrollerna.

I den filmen har Sune Mangs en liten roll som berusad man på en parkbänk.En "roll" som inte borde ha varit svår för honom att leva sig in i.

Kan ju tillägga till yngre fb:are att filmen inte handlar om en stark björn som är kompis med en sköldpadda utan är en helt vanlig spelfilm.

OT: Som fö Noppe (& kanske även knugen) har satt.

OnT: Var inte SM med på ett Svullo-avsnitt från 80-talet!
Citera
2010-11-10, 20:58
Medlem
Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZätaH
OT: Som fö Noppe (& kanske även knugen) har satt.

OnT: Var inte SM med på ett Svullo-avsnitt från 80-talet!

Jo fast det var "Skägget" möter Sune Mangs
http://www.youtube.com/watch?v=sv6nn6v4Dxs
Citera
2010-11-10, 21:29
Medlem
ZätaHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walker
Jo fast det var "Skägget" möter Sune Mangs
http://www.youtube.com/watch?v=sv6nn6v4Dxs

T-sprit loool

Vilka snygga brallor Svullo hade