• 1
  • 2
2022-07-04, 05:22
Medlem
Har använt min laptop i ett par dagar nu utan att ha varken wifi eller bluetooth påkopplat och datorn har funkat kanon.

Webbläsaren Brave verkar infekterad på nått sätt eftersom datorn stängs av så fort jag kopplar på wifi och börjar surfa.

Nu innan jag somnar tänkte jag prova att ominstallera Brave för att se om det skulle kunna lösa problemet och det enda sätt jag vet är att gå in i appar via start menyn och göra det där (antar att man går in genom kugghjulet-symbolen?).

Iaf så stängdes datorn av igen och jag blev inte förvånad för det har hänt förut när jag gått in i startmenyn med avsikten att avinstallera nått eller göra nått liknande för att få bättre kontroll på datorn.

Hur gör jag för att fixa detta och varför tror ni min dator beteer sig så här konstigt?
Man klickar på kugghjulet och sen är det som att nån drar ut strömkabeln i samma ögonblick och det blir helt svart ◼️. WTF!?
Känns typ som att datorn är hackad eller nått.😩

Hjälp!😱
Citera
2022-07-04, 05:26
Hur fan får man ens nåt sånt här tokvirus? Är du inne på ännu värre siter än mig?

Byt ut alla komponenter och formatera sedan om dem. Sen byter du ut komponenterna ännu en gång. Varenda pixel kan vara infekterad, den strålar ut infekterat ljus!! Sanera lägenheten.

Lycka till
Citera
2022-07-04, 05:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huhhhhh
Hur fan får man ens nåt sånt här tokvirus? Är du inne på ännu värre siter än mig?

Byt ut alla komponenter och formatera sedan om dem. Sen byter du ut komponenterna ännu en gång. Varenda pixel kan vara infekterad, den strålar ut infekterat ljus!! Sanera lägenheten.

Lycka till

Nope. Jag porrsurfar inte ens.

Den sajten som jag misstänker skapat problem är Youtube annars vet jag inte.
Citera
2022-07-04, 05:41
Citat:
Ursprungligen postat av Adventurer6

Klickat på någon .exe-fil som såg rolig ut?

Vad jag vet så får man helt enkelt formatera om datorn, som sagt. Sätt alla viktiga filer på en USB-sticka (inga program dock) och installera om operativsystemet så borde problemet lösa sig. Detta var top notch intel på 90talet iaf sen dess kanske det kommit något nytt
Citera
2022-07-04, 06:07
Medlem
KlappMungons avatar
Vad händer om du ger fan i att starta Brave och iställlet försöker säkerhetsuppdatera windows, köra en virusscan med den inbyggda antivirusmjukvaran osv?
Citera
2022-07-04, 07:03
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Har använt min laptop i ett par dagar nu utan att ha varken wifi eller bluetooth påkopplat och datorn har funkat kanon.

Webbläsaren Brave verkar infekterad på nått sätt eftersom datorn stängs av så fort jag kopplar på wifi och börjar surfa.

Nu innan jag somnar tänkte jag prova att ominstallera Brave för att se om det skulle kunna lösa problemet och det enda sätt jag vet är att gå in i appar via start menyn och göra det där (antar att man går in genom kugghjulet-symbolen?).

Iaf så stängdes datorn av igen och jag blev inte förvånad för det har hänt förut när jag gått in i startmenyn med avsikten att avinstallera nått eller göra nått liknande för att få bättre kontroll på datorn.

Hur gör jag för att fixa detta och varför tror ni min dator beteer sig så här konstigt?
Man klickar på kugghjulet och sen är det som att nån drar ut strömkabeln i samma ögonblick och det blir helt svart ◼️. WTF!?

Hjälp!😱

Finns en del det kan vara problem med samt som du kan göra. Börja med att prova en annan webläsare.
Citera
2022-07-04, 09:57
Bannlyst
Citat:

Hjälp!😱
uppdatera datorn till windows 11.
Citera
2022-07-04, 13:06
Medlem
Citat:

Varenda människa fattar att YouTube inte kan gett dig det här problemet.

Gå in på kontrollpanelen istället och avinstallera därifrån.
Citera
2022-07-04, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogstid
uppdatera datorn till windows 11.

Win 11 lär väl funka ännu sämre på en dator som är 10+ år?
Citera
2022-07-04, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GleefulGoshawk61
Varenda människa fattar att YouTube inte kan gett dig det här problemet.

Gå in på kontrollpanelen istället och avinstallera därifrån.

Hur kommerbjag in i kontrolpanelen i win 10 utan att klicka på startmenyn?
Citera
2022-07-04, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Finns en del det kan vara problem med samt som du kan göra. Börja med att prova en annan webläsare.

Bytte till Brave efter att Chome inte funkade bra...
Ska dock prova att avinstallera/ominstallera.
Citera
2022-07-05, 10:20
Medlem
hibernalhatts avatar
Hur står det till med fläktar/ventilationen i en laptop efter typ 10+ år?

Kanske en rengöring där kan lösa problemet p g a överhettning. Laptops har en benägenhet att slamma igen efter ett tag och då stänger datorn av sig själv, för att inte komponenterna ska ta stryk och överhettas...

Bara en tanke...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in