Citat:
Vi lever verkligen i en absurd tid. Vi erbjuds alltså att prenumerera på någons liv och ska lockas in i "Clara-sektens" hemliga delar av att få veta mer intima saker. Vad är skillnaden mot OF? Om man ska dra det till sin spets. Jag vet att det är hennes jobb och vi inte får veta allt. Men vart går gränsen? Vad är det man prenumererar på egentligen? Väl valda delar av livet som inte är för privat men ändå intimare än innan. Märkligt upplägg från en person som levt länge på att skildra sina barns hela uppväxt i otroliga mängder av foton och beskrivningar för alla att ta del av men hittills kommit lindrigt undan vad gäller kritik för det. Har länge tänkt sluta läsa bloggen och nu är det hög tid. Jag tillhör uppenbarligen inte hennes målgrupp. Har följt egoina ungefär lika länge och hon har också utvecklat sin blogg för att få betalt för det arbete hon lägger på den. Föredrar det sättet. Tycker att reklamen påminner en om att personen faktiskt ser det som ett jobb och inte delar med sig för att vara bjussig. Jag som läser är endast en konsument av ett material. Betalar med min tid osv när jag läser. Det är mer uppriktigt än att skapa någon slags låtsasgemenskap som utesluter de som inte kan betala rena pengar. Läser i Claras kommentarsfält att några nästan ber om ursäkt för att de inte vill lägga 600 om året på en enda blogg när de lever på föräldrapenning eller existensminimum. Tur att de får hålla till godo med några gratisinlägg då och då så de överlever utan att behöva gå miste helt om Claras visdom.
Citerar mig själv från 12/7. Och undrar om hon svarar på det i podden. Ett avsnitt som nu lagts ut likt en drogförsäljare som försöker ragga nya kunder genom att första silen är "gratis".