Citat:
Ursprungligen postat av
Fridafogel99
Förhoppningsvis tar detta med betalning död på den lite märkligt stora populariteten av hennes blogg. Med färre läsare lär hon ju också få färre reklamsamarbeten. Hon har frivilligt börjat blogga och dela med sig av sitt liv, ingen mänsklig rättighet att ha detta som "jobb". Enda positiva jag kan se med betalning är att man då ska slippa reklam, men det lär ju knappast ske.
Hon har skrivit att premiuminläggen inte komner att inehålla varken reklam eller spons, däremot kan gratisinläggen göra det.
Tycker inte att hon har haft så våldsamt mycket reklam de senaste åren, kanske 1-2 inlägg i månaden max? Personligen har jag iallafall inte störts av det.
Ser verkligen inte problemet alls här. Det är ju egentligen samma sak som att stötta någon på Patreon, eller betala för att slippa reklam på YT.
Eftersom hon har gjort detta till sitt jobb, precis som andra kulturutövare, är det väl inte mer än rätt att hon tar betalt för sitt arbete?
Fast ni kanske anser att konstnärer ska skänka bort sina tavlor, och att författare som Ulf Lundell, som ger ut sina dagböcker ska dela ut dem gratis?
Citat:
Ursprungligen postat av
Fridafogel99
Nej det är bara en del som blir "Premium", hon fortsätter ha en öppen del av bloggen som du skriver.
Helt otroligt att Clara fick för sig att ge råd om skilsmässor 2012! Något så personligt och individuellt kan man ju inte komma med generella råd om, vem trodde hon att hon va liksom. Och lite ironiskt ja när hon skiljer sig själv.
Man kan ju ändra sig på 13 år. Det är faktiskt tillåtet.
Dessutom tror jag inte att det är Clara som initierat separationen. Det har skrivits en del på Bloggbevakning att personer som bor på samma ort bekräftat att Jakob har en ny relation. Kan ju vara det som föranledde skilsmässan?
Eller så kanske de helt enkelt bara vuxit isär efter drygt 20 år som par.