Citat:
Ursprungligen postat av
Rosentry
Är det någon skillnad från när det inte var bakom betalvägg?
Nu har jag gjort några stickprov från ungefär ett år tillbaka.
Jag upplever att den stora skillnaden är att färre långa och bildrika inlägg blir publika.
Men, hon skriver så sent som idag att hon tagit in sin kompanjon Erika (som arbetar på Sveriges radio Västerbotten) som bollplank. Förmodligen kommer premium-delen förfinas med tiden.
Jag tycker att det är bra att någon ruskar om idén om att vi tar för givet att allt ska vara gratis och tillgängligt. Förmodligen blir det fler som gör likadant om reklamintäkterna sinar.
I nuläget kan man ju snabbspola förbi reklamen i de flesta poddar och många bloggar blir utan kommentarer när de gör rena reklaminlägg.
Att jag själv backar är för att jag redan betalar för Podme, Storytel, Malin och Claras podd (!), några smalare hemsidor med vetenskapliga artiklar och en hel del streaming för serier och film. Någonstans måste jag vara realist och just nu blev det att inte betala 50kr per månad för en blogg.
Jag väljer periodvis bort lokaltidningen då den levererar mest skit för det autogiro som står och tuggar hos dem. Ungefär som det där gymkortet som sponsrar lokala gymmet utan att jag går dit 😳