Citat:
Det är det som intresserar mig mest med Clara, vad kommer hända med henne över tid. Hur länge kan hon krama ur bloggformatet (och andra sociala medierformat) och sälja sig själv enbart genom det.
Nä frågan är väl verkligen vad hon ska göra när hennes tid som bloggare/influencer verkligen tar slut, för nån gång gör den ju det. Hon har väl ingen direkt utbildning? Föreläsa kan hon väl säkert göra dock, kommuner och landsting tar ju in fan och hans moster för att föreläsa.
Citat:
Håller med om att det var bra skrivet av Sandra. Känns som Clara målat in sig i ett hörn med sig och sina egna åsikter där endast de som håller med henne är välkomna. Om hon inte utbildar sig eller skaffar ett annat kompletterande yrke tror jag inte hon kommer utvecklas som person och bli särskilt intressant att följa ens för hennes mest ihärdiga fans.
Sandra Beijer fick frågan "Vad tycker du om att ta betalt för sina blogginlägg genom prenumeration?" och svarade följande i stories på insta:
"Har man en tillräckligt stor blogg kan prenumerationsmodellen säkert bli lönsam. Men man förlorar något viktigt: dialogen. En blogg är ett forum - en av få platser på internet där ett inlägg kan växa genom intressanta diskussioner i kommentarsfältet. Låser man bloggen, låser man också möjligheten att dela inlägg och att vara en röst i det offentliga samtalet.
En stor del av Underbaraclaras signum är att tycka till. Därför känns det märkligt att stänga in sig bland ja-sägare. Hon skriver att bloggen inte är lönsam, men jag kan leva på min bannerreklam. Den gör att jag kan handplocka få samarbeten och fortsätta leva på att skriva dagbok på internet. Jag tror man gör sig en otjänst genom att låsa. En en hel del av min trafik kommer genom googlesökningar efter specifika saker (som hur man kommer över nån
)"
Bra svar och respektfullt skrivet tyckte jag. Också intressant att hon kan leva på enbart reklamen på sin blogg men "Sveriges största privata blogg" UnderbaraClara inte kan det.
"Har man en tillräckligt stor blogg kan prenumerationsmodellen säkert bli lönsam. Men man förlorar något viktigt: dialogen. En blogg är ett forum - en av få platser på internet där ett inlägg kan växa genom intressanta diskussioner i kommentarsfältet. Låser man bloggen, låser man också möjligheten att dela inlägg och att vara en röst i det offentliga samtalet.
En stor del av Underbaraclaras signum är att tycka till. Därför känns det märkligt att stänga in sig bland ja-sägare. Hon skriver att bloggen inte är lönsam, men jag kan leva på min bannerreklam. Den gör att jag kan handplocka få samarbeten och fortsätta leva på att skriva dagbok på internet. Jag tror man gör sig en otjänst genom att låsa. En en hel del av min trafik kommer genom googlesökningar efter specifika saker (som hur man kommer över nån
)"Bra svar och respektfullt skrivet tyckte jag. Också intressant att hon kan leva på enbart reklamen på sin blogg men "Sveriges största privata blogg" UnderbaraClara inte kan det.
Senast redigerad av icon 2025-08-09 kl. 10:04.
Senast redigerad av icon 2025-08-09 kl. 10:04.