• 4
  • 5
2022-07-04, 21:41
Medlem
Dricker 2-4 öl om dagen.jävla nollor som inte pallar det. Alkolist. Ne inte direkt? dricker när det inte stör produktion eller familjeliv. Jag tycker det är sunt att dricka. ångest driver mig . Så. Inte därför
Men ändå därför.lagom är receptet. Varje dag. Nån dag nyckter så frugan blir glad. Om man vill ligga
Citera
2022-07-04, 21:42
Medlem
Så mycket nykterister som rycker ut.
Citera
2022-07-04, 21:48
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Håller inte med.
Jag har berusat mig varenda kväll de senaste 25 åren. Aldrig till den punkten att jag blir full, men några öl, och dessutom en joint varje kväll.
Jag har testat att avstå, men då blir livet så grått och trist att jag inte står ut.
En del av oss behöver helt enkelt lite rus för att känna att livet är värt att leva.
För andra kanske det funkar att gymma eller döda tiden med Netflix, jag vet faktiskt inte, men personligen behöver jag ruset för att känna mig vid liv.
Vet precis vad du menar och ja samma här!
Citera
2022-07-04, 22:24
Medlem
jessewn372s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
Förklara. Eventuellt nån källa på det?

Abstinensen yttrar sig som ångest. Alkohol regelbundet är toppen om man vill skaffa panikattacker eller förvärra befintlig ångest. Plufset, det höga blodtrycket, den ständiga tröttheten och den dåliga sömnkvaliten får du på köpet. Ett självförtroende som är kört i botten när du i små nyktra glimtar inser att det är inte är du själv som styr över ditt liv, utan alkoholen. Återställare - jättebra idé. Not. Lycka till.
Citera
2022-07-04, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrueC
Släktens jävul viskar i mitt öra med. Den adresserar den existentiella ångest som bor i mig, som bott i min släkt i många generationer.

Högt uppsatta aktade människor, lyckade, men med samma demon på axeln.

Jag har inte direkt några missbruksmarkörer, men jag vet att han sitter där, och gör ett långsiktigt arbete med att få mig att behöva skiten.

Jag har fortfarande möjligheten att välja en annan väg, så jag hoppas jag gör det

Så sant. Försöker påverka strategiskt. Han har ingen brådska alls. Han kan ligga och lurpassa och så fort han får ett tillfälle kommer han gripa det.
Citera
2022-07-05, 08:23
Medlem
LaoshiFreigeists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sprutnik
Jag ser högfungerande alkholism som något av en folksjukdom. Utan minsta research känns det som att svensken ligger väldigt högt upp på listan vad gäller alkoholkonsumtion. Mörkertalet är enormt.

Och ja, en återställare på morgonen är såklart en gigantisk röd flagga men det behöver inte betyda att du hamnar på gatan.
Då ligger du helt fel. Faktum är att svenskarna dricker mycket måttligt jämfört med andra EU länder. FOrtsätt så. Löpa i parken, sköta bil och lägenhet, äta hälsosamt och lyssna på musik.
Citera
2022-07-05, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Girl1267
Jag har alltid haft en stark kärlek till alkoholen. Haft hemska baksmällor därav har jag aldrig druckit på vardagar då jag vet att det inte fungerar för mig, med jobb.

Nu på senaste har jag upptäckt det posetiva med återställare. Börjar dock bli lite orolig. Jag har just nu en diagnoserad depression och paniksyndrom. Så panikångesten är jobbig och enda gången just nu när jag känner mig pigg och glad är oftast med alkoholen. Fredagar och lördagar. Jag håller mig bara till fredagar och lördagar max. Men längtan efter att fly panikångesten är ofta stor, därav längtan till alkoholen. Men nu börjar jag bli rädd att jag bara kör bortförklaringar. Jag sköter jobb och familjeliv.

1- Hur tycker ni det låter? Borde jag slappna av och bara inse att detta är en period då jag dricker lite ohälsosamt mycket. Eller borde jag ta tag i detta och försöka inse att jag har problem?
2 - termen högfungerande alkolist/periodare. Tror ni på den? Eller är det bara förträgning? Dela med er av era åsikter ovh erfarenheter tack! Vill inte prata med någon jag känner om detta...

Kanske vänta tills depressionen försvunnit helt, jag vet inte. Lycka till.
Senast redigerad av Alva-zin 2022-07-05 kl. 09:37.
Citera
2022-10-13, 21:36
Medlem
Då vaknade man i helgen ingen aning vad jag gjorde dem sista timmarna på kvällen, en rejäl minneslucka! Ett under att jag lyckades ta mig hem och lägga mig, har absolut 0 minne av det..

Är så trött på den här drogen, men ändå forsätter man hålla på med skiten
Citera
2022-10-13, 22:06
Medlem
Fantastiskt att läsa i den här tråden.

Redan det där med ordet en får mig att småle över hur man redan där försöker ljuga bort det för sig själv och precis som att vi andra skulle gå på det. Det är ju det som antyder att haha här läskas det för mycket och för ofta. Det där med olika knep för att dricka mindre vist det är ju lite bra men dom flesta tappar ju kollen än då.

Det finns bara ett sätt och det är att lägga ner det helt.

Ej kompatibelt med familj och tro fan inte att ni kan dricka en 2.5 folköl utan att något märker det, anhöriga märker alla små små signaler och redan där är dom svintrött på er men orsaken till varför dom inte säger något är att dom är sååå jävla trött på det för länge sedan.

MVH /Ett barn till en far som drack. Kan allt om det och jag anklagar även mor för att hon inte bara separerade och drog med oss ungar och jag hatar henne att hon utsatte oss för det och är lika arg sisådär 40 år senare för saker som hände då.

i dag har jag sagt upp kontakten med bägge och far har alkoholrelaterad demens det patetiska stycket, hoppas han bara dör snart ebart så att jag slipper höra om hanns bravader.

Skriver detta enbart så att det motiverar er att lägga ner. jag vet att många av er är fina när ni är nyktra vilket gör det hela ännu mer jobbigt.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in