2022-11-07, 15:18
Medlem
tror det blir rätt bra för Östberg i år var ändå okej dom två sista loppen hon gjorde förra säsongen. 8 i Davos och inte tok lång från pallen även om Davos ofta passat henne extra bra eller sjukt bra
Citera
2022-11-07, 18:15
Medlem
MosesMetares avatar
Underbart att Östberg kommer tillbaka.
Det tillför en helt ny dimension till alla spekulationer. Även om hon kanske inte kan nå helt upp till den nivå hon var på innan problemen började så har hon en sådan grundkompetens att hon blir en allvarlig utmanare ändå. Det blir också en rejäl förstärkning till det norska laget. Östbergs comeback gör att de förmodligen kan bli den största utmanaren till Sverige om stafettguldet trots allt. Beroende lite på hur Fossesholm och Heidi Weng har återhämtat sig efter sina problem förstås.
På pappret ser ju i alla fall ett norskt lag med TUW-Östberg-Fossesholm-Weng ut som en riktigt tuff motståndare.
Citera
2022-11-07, 18:51
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Brukar lägga sig ganska fort. Jag ger det en säsong. Sen brukar nya dominanter dyka upp att förhålla sig till.

Men jag tror Frida känner att det är jävligt skönt att hon hann slå Johaug tre gånger innan hon la av i alla fall.

Linn hann slå Stina också.

Ja men Frida hade även velat haft Johaug kvar något år till, utan tvekan.

Linn hann slå Johaug också
Citera
2022-11-07, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Ja men Frida hade även velat haft Johaug kvar något år till, utan tvekan.

Linn hann slå Johaug också
Och Johaug hann få stryk av Stina.
Citera
2022-11-07, 23:18
Medlem
Jag tycker att det är intressant att se hur många olika vinnare på distans det kan bli i årets säsong, tidigare var det typ 80-90% chans att Johaug vann distansloppen, men nu känns det som att det kan bli ganska många som har förutsättning att vinna ett distanslopp i år. Jag tror att Frida, Ebba och Jonna har riktigt bra chanser att ta åtminstone en seger.
Citera
2022-11-08, 06:51
Medlem
Ser ut att vara bra förhållanden i Muonio, ser mycket trevligare ut än det man sett från snölögren längre söderut.
Citera
2022-11-08, 07:54
Medlem
Alkibiadess avatar
Läste intervju med Ribom i ÖP. Inte så mycket nytt mer än att hon verkligen vill transformera sin starka åkning på rullskidor även till skidåkningen på snö:

Citat:
Vi åker rullskidor på hårt underlag. Där är det bara att trycka till. På snö går det inte göra likadant. Där ligger
utmaningen för mig.
- Efter tio dar på snö här i Vålådalen känns jag fortfarande som en Bambi. Många fler mil behövs för finslipning av tekniken, säger Emma Ribom någon timme efter en inofficiell träningstävling.
Citat:
- Min träning är omlagd och mer koncentrerad mot sprint. Det är ändå där jag nått mina bästa resultat
hittills, säger hon.
Citera
2022-11-08, 09:34
Medlem
VC i Milano har flyttats till Livigno pga höga elkostnader för att producera konstsnö.

https://www.fis-ski.com/en/cross-country/cross-country-news-multimedia/news/2022-23/milano-sprint-world-cup-weekend-moved-to-livigno-ita
Citera
2022-11-08, 12:05
Medlem
FNLSs avatar
Ändå en positiv utveckling från Fis att flytta istället för att ställa in
Citera
2022-11-08, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Och Johaug hann få stryk av Stina.

Ständigt dessa svenskor.