2022-11-28, 08:25
Medlem
Anton Persson kan väl få prova åka klassisk masstart om han vill. Är Märta redo så kan man kasta in henne baserat på testloppet i Vålådalen. Grate istället för Poromaa. Solin om Frida inte vill sprinta (hoppas att hon vill). I övrigt behöver man inte ändra någonting tycker jag.
Citera
2022-11-28, 09:44
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Anton Persson kan väl få prova åka klassisk masstart om han vill. Är Märta redo så kan man kasta in henne baserat på testloppet i Vålådalen. Grate istället för Poromaa. Solin om Frida inte vill sprinta (hoppas att hon vill). I övrigt behöver man inte ändra någonting tycker jag.

Vill och vill, det är inte Frida som tar ut laget.
Citera
2022-11-28, 09:50
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Vill och vill, det är inte Frida som tar ut laget.

Men vill Frida åka sprinten i Lillehammer? Fanns ju viss logik att hon åkte sprinten i Ruka. Hon gjorde det bra förra året och det är en bana som passar henne. En helt annan sak i Lillehammer, fristil och en helt annan typ av bana. Och det är ju sagt att hon inte skall åka allt. Men nu när starten gick så bra vill hon kanske försvara den gula tröjan.
Citera
2022-11-28, 09:53
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Men vill Frida åka sprinten i Lillehammer? Fanns ju viss logik att hon åkte sprinten i Ruka. Hon gjorde det bra förra året och det är en bana som passar henne. En helt annan sak i Lillehammer, fristil och en helt annan typ av bana. Och det är ju sagt att hon inte skall åka allt. Men nu när starten gick så bra vill hon kanske försvara den gula tröjan.

Frida vill väl åka allt. Men det är ju inget mål den här säsongen att försvara den gula tröjan i första hand. Jag tycker absolut inte att hon ska åka med tanke på hur det gick under fjolåret.

Plan A är väl att avstå Davos och köra Touren och Plan B är att köra i Davos och avstå Touren.
Senast redigerad av katw 2022-11-28 kl. 09:59.
Citera
2022-11-28, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Frida vill väl åka allt. Men det är ju inget mål den här säsongen att försvara den gula tröjan i första hand. Jag tycker absolut inte att hon ska åka med tanke på hur det gick under fjolåret.

Plan A är väl att avstå Davos och köra Touren och Plan B är att köra i Davos och avstå Touren.
Hur ska du ha det? Förut så ville inte Frida köra sprinten i Bruks och Ruka men nu vill hon köra allt?

Jag är övertygad om att Frida kommer bli uttagen till sprinten om hon vill åka den.

Att det gick åt helvete förra året berodde på att Frida inte hade koll på hur hon skulle träna på hög höjd inte att hon åkte för många lopp.
Citera
2022-11-28, 10:32
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Hur ska du ha det? Förut så ville inte Frida köra sprinten i Bruks och Ruka men nu vill hon köra allt?

Jag är övertygad om att Frida kommer bli uttagen till sprinten om hon vill åka den.

Att det gick åt helvete förra året berodde på att Frida inte hade koll på hur hon skulle träna på hög höjd inte att hon åkte för många lopp.

Jag trodde inte hon skulle köra alla tre tävlingar i Bruks, nej. Jag utgick från att sprinten skulle få stryka på foten men det blev ett distanslopp istället. Självklart vill Frida köra "allt", det vet du också, men det finns ingen anledning att bränna ut sig innan jul för att försvara en gul tröja. Det är inte huvudfokus i år.
Citera
2022-11-28, 13:20
Medlem
Om det stod klart att Frida åker i kvarten varje sprint hade jag sagt kör så länge det finns plats, för det är så pass mycket poäng på spel och även om hon sorterar bort några helger före VM så verkar touren vara på schemat, och det kommer innebära att hon kan vara högt upp.

Går hon långt i var och varannan sprint blir det en helt annan belastning som riskerar att gå ut över distansåkningen.
Citera
2022-11-28, 13:32
Medlem
Alkibiadess avatar
Släpps det något svenskt lag idag? Verkar inte som det.
Citera
2022-11-28, 14:34
Medlem
Alkibiadess avatar
Norska laget till Lillehammer:

Covidsjuka Ragnhild Haga och Marte Skaanes inte tillbaka. Tiril Weng enda på damsidan som åker allt.
Citera
2022-11-28, 14:47
Medlem
FNLSs avatar
Finska lagen är också klara. Iivo saknas fortsatt
Citera
2022-11-28, 17:43
Medlem
FNLSs avatar
Vill ni veta hur det gått för världens sämste och ojämnaste skidåkare de senaste 11 loppen? Antagligen inte, men här kommer det ändå.

Vi börjar med världscupavslutningen i Falun där han inledde med att bli nia i sprinten efter att ha kvalat trea. Därefter bröt han den norska kvintupeln när han blev tvåa på 15 fritt. Och så blev han historisk när han tillsammans med Sundling vann den första mixsprintstafetten någonsin.

SM inleddes med en överlägsen seger på 15 klassiskt. Därefter kom den stora plumpen när han bara blev 8 på sprinten. Men han misströstade inte utan tog gruvlig revansch när han vann sommarens största lopp, Alliansloppet i Trollhättan, efter solokörning på slutet.

Nya säsongen kunde inletts svagt men som dubbel lucky loser tog han sig till sprintfinal i Bruksvallarna, en final han vann tämligen enkelt. Och på 15 fritt kopplade han grepp om loppet tidigt och lät inte Poromaa komma mer än nära för ytterligare en seger.

Vid världscupspremiären i Ruka blev det en femteplats i sprint som följdes upp av en fjärdeplats på 10 klassiskt och sedan var han tredje man över mållinjen när veckan avslutades med jaktstart, endast slagen av några knippen norrmän. Vad sen den dumma juryn gjorde, och för all del också inte gjorde, förtäljer inte historien.
Citera
2022-11-28, 19:06
Medlem
Han är också nio år yngre än Masako Ishida, så vi har många år kvar att njuta av honom!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in