• 2
  • 3
2022-07-03, 18:13
Medlem
Om du har en Android mobil ansluten kan du nå routern via inställningar>Anslutningar>Wi-Fi>Inställningar (kugghjulet)>
Hantera router.
Citera
2022-07-03, 18:55
Medlem
aannkks avatar
Enligt mobilen så är det https://192.168.1.122
Men ingen sida kan visas, jag ska se om jag startar datorn senare och testar, på det andra vanliga ipnummret så kom jag fram till anvnamn och lösenord men admin, admin funkade inte, jag överväger helt klart att sälja den och ev skaffa en annan. Appen analyser hittade inget wifi. Trots att jag är inloggad från mobilen. Cmd config var jag inne på tidigare idag och jag har glömt vad det stod där, på routern står det inget lösenord etc. Bara olika nr blandannat Mac, wpa och ssid
Citera
2022-07-03, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aannkk
Enligt mobilen så är det https://192.168.1.122
Men ingen sida kan visas, jag ska se om jag startar datorn senare och testar, på det andra vanliga ipnummret så kom jag fram till anvnamn och lösenord men admin, admin funkade inte, jag överväger helt klart att sälja den och ev skaffa en annan. Appen analyser hittade inget wifi. Trots att jag är inloggad från mobilen. Cmd config var jag inne på tidigare idag och jag har glömt vad det stod där, på routern står det inget lösenord etc. Bara olika nr blandannat Mac, wpa och ssid

Det är nog ip-adressen till din mobil som du fått från routern via DHCP som är 192.168.1.122

Ip-adressen till routern bör vara 192.168.1.1 för din gateway

Tilgin använder också

Conf admin

Admin bezeqint

som alternativa username password

Hade du android på mobilen kunde du komma till inloggningssidan direkt via den instruktion jag gav dig tidigare.
Citera
2022-07-03, 20:24
Medlem
Lyckades hitta den manual som du förmodligen fick med din router

Adress 192.168.1.1

Anvnamn user
Lösenord user

Troligtvis är det Bredband2 som har konfigurerat din gateway så.

Lyckas du inte med det så ger jag upp.
Senast redigerad av kaReri182 2022-07-03 kl. 20:30.
Citera
2022-07-06, 18:43
Medlem
aannkks avatar
User
User
Och en massa andra funkar inte heller, jag fuck routern för en vecka sedan och hittar inga klistermärken eller papper på dessa uppgifterna.
Men lägger ner tråden nu, jag köpte helt enkelt en annan äldre dator och det funkade direkt.
Citera
2022-07-06, 22:58
Medlem
hashs avatar
Citat:
User
User
Och en massa andra funkar inte heller, jag fuck routern för en vecka sedan och hittar inga klistermärken eller papper på dessa uppgifterna.
Men lägger ner tråden nu, jag köpte helt enkelt en annan äldre dator och det funkade direkt.

Vilken bra lösning, då kan vi stänga detta ärendet.
Citera
2022-07-07, 09:28
Medlem
aannkks avatar
Jag märkte en massa andra konstigheter i datorn. Blandannat så fastnade den hela tiden när den skulle uppdatera sig, så jag ska formatera om den, och se om det hjälper. Men kommer att göra mig av med den sedan. Trots att jag återställde den tidigare så upplevdes den som slö
Citera
2022-07-07, 09:46
Medlem
Citat:
User
User

Du klarade ju tydligen inte av att logga in på routern via mobilen heller så det problemet låg inte hos datorn. Tar för givet att du försökte via den dator som kopplade upp mot routern också. Hittade du den Users Guide som Bredband 2 levererar med sin gateway? I den angavs user user som avnamn och passw. Dvs med små bokstäver. Eftersom nätverkskortet hittar din grannes router så ligger problemet inte på datorn. Bör vara enkelt att kontrollera om både 2,4 och 5,0 bandet är aktiverat på gatewayen samt andra specifika Bredband2 uppsättningar.

Men visst kan man köpa en annan dator också. Det är fler än du som gör så för än mer triviala problem.

Vilket band är den nyinköpta datorn uppkopplad via?
Senast redigerad av kaReri182 2022-07-07 kl. 10:30.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in