2022-07-02, 22:57
Medlem
Kakksakkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Visst.. Hur länge ska vi vänta?

Vi vet, du får vänta lite.
Tar längre tid för poletten att trilla ner om man har 2-digit IQ.

Du är nog en av dom som e mest väck här LMFAO!
Senast redigerad av Kakksakker 2022-07-02 kl. 22:59.
Citera
2022-07-02, 22:59
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SagaVestenBoots
Inte alls. Sverige är fullt med araber och negrer som i många fall inte tagit vaccinet, men som föder barn som hobby. Ungern har nästan inga muslimer, därav faller ditt argument pladask.

Ok.. om vi tar Portugal som exempel då. De har världens näst högsta vaccintäckning och inte någon nedgång i födelsetal.
Är det ovaccinerade negrer och araber där också som står för alla födslar?

För att inte tala om Förenade Arabemiraten. De har världens högsta vaccintäckning och är ett muslimskt land. Hur går detta ihop?
Citera
2022-07-02, 23:01
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Vi ser nu en kraftfull minskning av barnafödande i länder som rapporterar statistiken. Sverige -6.6% mot föregående år.

Ungerska parlamentsledamöter länkar nu den drastiska nedgång i födelsetalen till mass-"vaccinationer" mot Covid. Antalet födslar i Ungern minskade i år med 20 procent jämfört med samma period föregående år. Varför sjunker födelsetalen i Storbritannien, Tyskland, Sverige, Nederländerna, Schweiz, Ungern och Taiwan - nio månader efter massvaccinationer mot covid ?

https://kanekoa.substack.com/p/covid-vaccines-and-infertility

Beror på att krogarna var stängda under pandemin. Du underskattar antagligen hur mycket avel krogbesök uträttar!
Citera
2022-07-02, 23:01
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakksakker
Vi vet, du får vänta lite.
Tar längre tid för poletten att trilla ner om man har 2-digit IQ.

Du är nog en av dom som e mest väck här LMFAO!

Kul att jag kan roa dig…
Ge mig ett datum, så stämmer vi av läget då.
Citera
2022-07-02, 23:02
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Vi ser nu en kraftfull minskning av barnafödande i länder som rapporterar statistiken. Sverige -6.6% mot föregående år.

Ungerska parlamentsledamöter länkar nu den drastiska nedgång i födelsetalen till mass-"vaccinationer" mot Covid. Antalet födslar i Ungern minskade i år med 20 procent jämfört med samma period föregående år. Varför sjunker födelsetalen i Storbritannien, Tyskland, Sverige, Nederländerna, Schweiz, Ungern och Taiwan - nio månader efter massvaccinationer mot covid ?

https://kanekoa.substack.com/p/covid-vaccines-and-infertility
Hahaha. "jag har vaccinerat mig nu vill jag inte ha barn längre" 😂🤣
Citera
2022-07-02, 23:04
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WimHof
¨

Källan som TS hänvisar till stöder inte dina iakttagelser angående Sverige:

"The decline in birth rates is 6.9% for that same time period when compared to the average of 2019-2021"

Värst verkar det annars vara för Taiwan med en 23,2 procentig nedgång i barnafödandet. Detta med en vaccinationstäckning runt 83%.

Intressant utveckling. Barnafödandet minskar och euromomo uppvisar en låg, men stadig, total överdödlighet i nästan alla europeiska länder sedan injiceringarna påbörjades. Ett skolboksexempel på hur man sakta men säkert gör sig av med en stor del av de intet ont anande "useless eaters"

https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps/

Fast barnafödande i sig säger inte så mycket. Det verkar som sagt varit en riktig babyboom under pandemin, många gånger fertilålder som är nyblivna småbarnsföräldrar och därför inte kan/vill bli gravida på nytt. Lägg dessutom till den ekonomiska osäkerheten och hotet/oron om ett tredje världskrig.

Om däremot missfallsfrekvensen skulle öka drastiskt eller köerna till IVF-klinikerna, då skulle det vara något man bör titta närmare på. På tal om det så tog jag min andra vaccinspruta 10 dagar innan jag gjorde mitt IVF-försök som resulterade i min andra son (jag tog även den tredje sprutan under graviditeten).
Citera
2022-07-02, 23:08
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Fast barnafödande i sig säger inte så mycket. Det verkar som sagt varit en riktig babyboom under pandemin, många gånger fertilålder som är nyblivna småbarnsföräldrar och därför inte kan/vill bli gravida på nytt. Lägg dessutom till den ekonomiska osäkerheten och hotet/oron om ett tredje världskrig.

Om däremot missfallsfrekvensen skulle öka drastiskt eller köerna till IVF-klinikerna, då skulle det vara något man bör titta närmare på. På tal om det så tog jag min andra vaccinspruta 10 dagar innan jag gjorde mitt IVF-försök som resulterade i min andra son (jag tog även den tredje sprutan under graviditeten).

Jag verkar inte kunna redigera mina egna inlägg.
”Många kvinnor i fertilålder” ska det såklart stå, och ”kan därför/vill inte bli gravida på nytt”.
Citera
2022-07-02, 23:13
Medlem
WimHofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dold-profil
Att barnafödande skulle falla kraftigt på grund av coronavaccinet är bullshit.

1. Barnafödandet ökade under pandemin. Pga folk var mer hemma och kände därför att man hade mer tid för familj (samt mer tid för att göka)

Fakta:
https://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/befolkning/befolkningsframskrivningar/demografisk-analys/pong/statistiknyhet/demografisk-analys-barnafodande-i-coronatider/

https://www.newsoresund.se/babyboom-i-de-nordiska-landerna-under-pandemin/

2. Vid lågkonjuktur minskar barnafödandet. Det har man sett historiskt. Ex 90-talskrisen, ex Andra världskriget

Fakta: https://www.aftonbladet.se/relationer/a/7lpyl9/goda-tider--da-skaffar-vi-fler-barn

Sverige hade bara en marginell ökning enligt dina bifogade källor.

I länder där folk var inlåsta som Spanien, Portugal och Italien och verkligen hade tid för familjen sjönk barnafödandet drastiskt.

https://www.scientificamerican.com/article/the-pandemic-caused-a-baby-bust-not-a-boom/
Citera
2022-07-02, 23:20
Medlem
Kakksakkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WimHof
Sverige hade bara en marginell ökning enligt dina bifogade källor.

I länder där folk var inlåsta som Spanien, Portugal och Italien och verkligen hade tid för familjen sjönk barnafödandet drastiskt.

https://www.scientificamerican.com/article/the-pandemic-caused-a-baby-bust-not-a-boom/

Det minskar på många ställen nu, Tyskarnas siffror såg inte bra ut men vi får vänta ett tag till det kommer bara gå att dölja "så länge"

Pureblood FTW!

GL
Citera
2022-07-02, 23:56
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Beror på att krogarna var stängda under pandemin. Du underskattar antagligen hur mycket avel krogbesök uträttar!

Dating: Online har tagit över där. Sannolikt mer dates utförda under pandemin medan man jobbat "hemma".

Dilemmat är ju att detta sker 2021 medan 2020 var värre Pandemi år ("nyhetens behag") dock skedde inget av detta någonstans 2020.. folk var då ej heller vaccinerade. Det finns bara en sak som skiljer åren åt.

Video från Ungerska parlamentet
https://www.bitchute.com/video/hRkPhqEOBH9p/
Citera
2022-07-03, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Nu har det ju gjorts ett flertal studier som fastslår att skyddet mot sympomatisk covid19 inte är så bra med något vaccin som är designat för Wuhanvarianten när omikron tog över.
Dock är skyddet mot allvarlig sjukdom och död fortfarnade starkt vid smitta med omikronvarianterna.

Här är bara ett i raden av exempel på det:
https://www.bmj.com/content/376/bmj-2021-069761

Omikron är inte på något sätt ofarlig för oskyddade. Vaccin har varit en viktig faktor för att minska vårdbelastningen. Någon flockimmunitet kommer dock inte uppnås. Den här pandemin är inte över.

Skulle vara intressant att veta vilka data du har som går stick i stäv med en hel vetenskaplig koncensus.
Vilka studier kan du referera till?

Det är ju du som kommer med lögnerna och starka överdrifter om Covids dödlighet. Så hur stor är risken för en frisk 10-åring att dö AV Covid? En 20-åring? En frisk 30-åring? Du vet lika väl som jag att risken att dö av att snubbla i duschen är större, så kom inte med ditt pretentiösa skitsnack din luffare.

Covid är ett ickeproblem för den absoluta majoriteten av befolkningen, det har vi svart på vitt nu och pandemin är i allra högsta grad över. Det har aldrig ens varit något vidare pandemi. Det här är ett virus som främst utgjort ett hot mot mycket gamla och multisjuka, samt araber och afrikaner. Du kan sitta här och katastrofrunka hur mycket du vill, din lögnpropaganda biter inte längre.

Vaccinet är som sagt helt värdelöst. Det är lika värdelöst att ta för friska människor som det är värdelöst att springa och vaccinera sig mot säsongsinfluensan. Om inte mer värdelöst för unga människor. Det är mutationen och den naturliga immuniteten som gjort viruset än mer harmlöst, inte vaccinet. Vaccinet är skit. Det stoppar inte ens smitta. Det stoppar inte ens gamla och skröpliga från att dö av viruset, det ser man på sjukhusbeläggningen.

Det är till ingen nytta överhuvudtaget för folk att gå och oroa sig för den här skiten längre. Det finns långt, lååååångt större problem. Det är bara ni katastrofrunkare, hypokondriker, psykfall och antisociala patrask som biter er fast vid det här tramset.
Citera
2022-07-03, 00:38
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolackenPatrik
Det är ju du som kommer med lögnerna och starka överdrifter om Covids dödlighet. Så hur stor är risken för en frisk 10-åring att dö AV Covid? En 20-åring? En frisk 30-åring? Du vet lika väl som jag att risken att dö av att snubbla i duschen är större, så kom inte med ditt pretentiösa skitsnack din luffare.

Covid är ett ickeproblem för den absoluta majoriteten av befolkningen, det har vi svart på vitt nu och pandemin är i allra högsta grad över. Det har aldrig ens varit något vidare pandemi. Det här är ett virus som främst utgjort ett hot mot mycket gamla och multisjuka, samt araber och afrikaner. Du kan sitta här och katastrofrunka hur mycket du vill, din lögnpropaganda biter inte längre.

Vaccinet är som sagt helt värdelöst. Det är lika värdelöst att ta för friska människor som det är värdelöst att springa och vaccinera sig mot säsongsinfluensan. Om inte mer värdelöst för unga människor. Det är mutationen och den naturliga immuniteten som gjort viruset än mer harmlöst, inte vaccinet. Vaccinet är skit. Det stoppar inte ens smitta. Det stoppar inte ens gamla och skröpliga från att dö av viruset, det ser man på sjukhusbeläggningen.

Det är till ingen nytta överhuvudtaget för folk att gå och oroa sig för den här skiten längre. Det finns långt, lååååångt större problem. Det är bara ni katastrofrunkare, hypokondriker, psykfall och antisociala patrask som biter er fast vid det här tramset.

Du fattar verkligen inte alltså?
Läste du öht studien.
Varför hänger du upp dig på dödligheten? Tänk tre steg längre så inser du att det finns fler risker. När har jag överdrivet risken att dö?
Dessa risker minskar med vaccin. Detta är utom allt rimligt tvivel och framgår i studien jag länkade.

Kan du redogöra för vad du tycker är fel med den?
Är du kritisk mot metoderna som användes? Urvalet?
Vill du diskutera vetenskap eller göra dig till åtlöje som du hittils gjort?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in