2022-07-02, 22:23
Medlem
Att barnafödande skulle falla kraftigt på grund av coronavaccinet är bullshit.

1. Barnafödandet ökade under pandemin. Pga folk var mer hemma och kände därför att man hade mer tid för familj (samt mer tid för att göka)

Fakta:
https://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/befolkning/befolkningsframskrivningar/demografisk-analys/pong/statistiknyhet/demografisk-analys-barnafodande-i-coronatider/

https://www.newsoresund.se/babyboom-i-de-nordiska-landerna-under-pandemin/

2. Vid lågkonjuktur minskar barnafödandet. Det har man sett historiskt. Ex 90-talskrisen, ex Andra världskriget

Fakta: https://www.aftonbladet.se/relationer/a/7lpyl9/goda-tider--da-skaffar-vi-fler-barn
Citera
2022-07-02, 22:27
Medlem
WimHofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Vad drar du för slutsatser av att Ungern har en relativt låg vaccintäckning och ändå har minskade födelsetal på 20% enligt trådstarten? 🤔

Måste ju också vara det där skolboksexemplet på att man gör sig av med människor. 🤣

Nu har inte TS länkat till någon källa som fasthåller att Ungern har minskade födelsetal på 20%, var väl bara något som en politiker haspade ur sig?

Om du sedan tycker att 64% vaccinationstäckning är lågt... ok.
Citera
2022-07-02, 22:31
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WimHof
Nu har inte TS länkat till någon källa som fasthåller att Ungern har minskade födelsetal på 20%, var väl bara något som en politiker haspade ur sig?

Om du sedan tycker att 64% vaccinationstäckning är lågt... ok.

Jämfört med Sverige relativt lågt. Menar att om påståendet skulle vara sant borde väl minskningen i Sverige vara ännu större. Dessutom borde minskningen kunna ses i fler länder med hög vaccintäckning.
Citera
2022-07-02, 22:42
Medlem
WimHofs avatar
Citat:
Jämfört med Sverige relativt lågt. Menar att om påståendet skulle vara sant borde väl minskningen i Sverige vara ännu större. Dessutom borde minskningen kunna ses i fler länder med hög vaccintäckning.

Var hittar du Ungerns siffror?

Har inte Schweiz, Tyskland, Nederländerna och UK hög vaccinationstäckning?
Citera
2022-07-02, 22:44
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
En liten andel riskerar dö till följd av covid.
Du missar helt att SARS-CoV2 har fler otrevliga biverkningar förutom död.
Till exempel för gravida som jag har nämnt tidigare i tråden.

Vaccin är en av anledningarna till att läget i samhället är betydligt bättre i den här fasen av pandemin.
Titta lite bakåt och i länder med låg vaccintäckning.
Vilka var det som drabbades svårast? Vaccinerade eller ovaccinerade?

Försök också förklara det där med mörka krafter. Jag behöver mer citat till min screenshotsamling.
Du verkar vara en påläst och hyvens person. Jag själv bidrar inte lika mycket till samhällets bästa. Som en sann altruist så avstår jag mitt vaccindos till förmån för riktiga samhällsbärare som dig. Du behöver inte tacka mig. Tack för din insats!
Citera
2022-07-02, 22:50
Medlem
SagaVestenBootss avatar
Citat:
Jo, det har forskats en hel del på det. Därför vet man. Därför rekommenderas vaccin.
Risk/nyttakalkylen är kristallklar.

Det du kallar forskning är bara resultatet av politik, pengar och korruption. Läkemedelsjättarna tjänar pengar på vaccinen och i denna genomkorrupta värld används dessa pengar sedemera till att köpa forskare och tvinga dessa att fabricera forskningsresultat till vaccinernas fördel.
Citera
2022-07-02, 22:50
Medlem
Kakksakkers avatar
Citat:
Nej, inget covidvaccin leder till missfall eller sterilitet.
Det finns helt enkelt inga vetenskapliga belägg för det.

Finns hur mycket bevis som helst men det är ingen ide att länka, vi väntar istället.

GL all "jabbed" out there!
Citera
2022-07-02, 22:51
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WimHof
Var hittar du Ungerns siffror?

Har inte Schweiz, Tyskland, Nederländerna och UK hög vaccinationstäckning?

20% har jag ingen bättre källa än påståendet i TS på.
Att det minskat i Ungern för de tidiga månaderna 2022 är helt klart.
Enligt någon expert på demografi kan det faktiskt bero på vaccin. En del väntade med att skaffa barn pga vaccin. Vet inte hur debatten och informationen sett ut i Ungern. Det kan ju förstås vara en del av förklaringen.

https://www.euractiv.com/section/politics/short_news/number-of-births-in-hungary-in-decline/
Citera
2022-07-02, 22:52
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SagaVestenBoots
Det du kallar forskning är bara resultatet av politik, pengar och korruption. Läkemedelsjättarna tjänar pengar på vaccinen och i denna genomkorrupta värld används dessa pengar sedemera till att köpa forskare och tvinga dessa att fabricera forskningsresultat till vaccinernas fördel.

Nej, jag menar granskade forskningsresultat.
Studierna följer upp hur verkligheten ser ut.
Citera
2022-07-02, 22:53
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakksakker
Finns hur mycket bevis som helst men det är ingen ide att länka, vi väntar istället.

GL all "jabbed" out there!

Visst.. Hur länge ska vi vänta?
Citera
2022-07-02, 22:54
Medlem
SagaVestenBootss avatar
Citat:

Inte alls. Sverige är fullt med araber och negrer som i många fall inte tagit vaccinet, men som föder barn som hobby. Ungern har nästan inga muslimer, därav faller ditt argument pladask.
Citera
2022-07-02, 22:57
Medlem
SagaVestenBootss avatar
Citat:
Nej, jag menar granskade forskningsresultat.
Studierna följer upp hur verkligheten ser ut.

Studierna följer upp hur de som betalar forskningsanslagen vill att VI ska tro att verkligheten ser ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in