Citat:
Ursprungligen postat av
Goulburn
Ok, vi kan komma undan med att dra ner lite mindre på bilåkande här och lasta över lite mer av den nödvändiga minskningen av bilåkandet på andra länder om vi sänker skatten och man i andra länder inte gör det.
Men jag hörde att Biden ville ta bort skatten på bensinen i USA helt sommar. Om det blir så kan väl ägare av bränsletörstiga SUVar i USA köra på som tidigare. Nödvändig minskning av bensinförbrukning - bilåkande får tas av boende i andra länder.
Skatten används till stor del för att bekosta arbeten som är svåra att rationalisera t.ex. sjuk- och åldringsvård samt till utbildning. När människor lever längre behöver de mera vård vilket ökar kostnaden. Dessutom går ungdomar i skolan längre nu vilket även ökar kostnaden.
Den privata konsumtionen består till stor del av varor där man nu kan producera mer för samma pris. Kan konstatera att villorna som byggs där jag bor nu är betydligt större än de som byggdes här på 1950-talet.
Jag bor i Norrland, jag måste köra bil för att ta mig någonstans då det är långa sträckor mellan olika aktiviteter. Tycker det är sjukt att man baserar drivmedelspolitiken efter södra Sverige och straffar oss i norr. Speciellt då Sverige står för i stort sett 0% av utsläppen på jorden, som jag sa, allt handlar om att suga ut mer och mer pengar från folk och sedan skylla på miljön.
Det är synd att vi inte är mer lika fransmännen och verkligen gjorde uppror och skapa kaos sådana här tillfällen.
Skatten används så jävla dåligt i Sverige, våra vägar ser ut som skit, tåginfrastrukturen är åt helvete. Alla andra länder i EU jag besökt är bättre på alla dessa punkter.
Sverige är ett jävla skämt och svenskar är det mest lättlurade folket på jorden.