2023-02-11, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vintovka
Tjena

Nu i efterhand så skulle jag ha valt distance. Endast för ett större batteri. Idag så pendlar jag totalt sätt 28 km varje dag till jobbet. Jag måste ladda min zipforce varje dag när jag kommer hem från jobbet.

Styrförmågan ändras inte nämnvärt. Såklart att man märker av att den sitter där. Men det är inget som jag stör mig på.

Något som jag dock stör mig på är att cykeln blir mycket smutsigare med zipforce, antar att drivhjulet sliter upp skiten från däcken och sprider det åt sidan. Ingen jättegrej, men jag stör mig på det.

Har du testat att använda det på en mountain bike med rejäla däck eller är det platt däck du använder?

Undrar hur det funkar med friktionen om man monterar det på "monsterdäck"?
Citera
2023-02-12, 20:03
Medlem
Det kommer garanterat inte funka. Desto mer friktion, ju sämre kommer det funka. Tror dom nämner det även på sin hemsida
Citera
2023-02-16, 14:27
Medlem
Jodå, som journalist har jag testat Zipforce. https://alltomelcyklar.nu/tester/zipforce-har-blivit-tystare-och-lattare/
Citera
2025-09-16, 09:22
Avstängd
Citat:
Jag köpte slim. Monteringen var faktiskt enklare än vad man tror.

Jag valde bort den trådlösa lösningen och tog med sladd. Slipper man ladda upp sensorn som sitter vid pedalerna.

Det stämmer att den inte mäter kraft. Med andra ord kan du cykla på 1ans växel och ändå driva cykeln frammåt. Trots att du inte har något motstånd.

Jag monterade min på framgaffeln och, ja. Den låter lite. Men inte alls som ONE modellen som jag provade
Ursäkta en sen fråga, men kan man montera den på olika ställen?
Citera
2025-09-17, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Ursäkta en sen fråga, men kan man montera den på olika ställen?

Du kan montera den bak, men tror det ställer lite mer krav på din cykel, hur den är utformad
Citera
2025-09-17, 16:07
Avstängd
Citat:
Du kan montera den bak, men tror det ställer lite mer krav på din cykel, hur den är utformad
Tack!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in