• 1
  • 2
2022-06-29, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Är man en rysshatare om man är realistisk?

Inte nödvändigtvis, men om man drar egna helt egna grundlösa slutsatser dels från MSM rapportering och att allt som sker i Ryssland måste gå via Putin.

Då har man färgat omdöme av sitt placerade inprintat av media Rysshat.
Citera
2022-06-29, 19:59
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleten-
Inte nödvändigtvis, men om man drar egna helt egna grundlösa slutsatser dels från MSM rapportering och att allt som sker i Ryssland måste gå via Putin.

Då har man färgat omdöme av sitt placerade inprintat av media Rysshat.
Det som du kallar "rysshat" och (i det här fallet) MSM-propaganda kallar jag sunt bondförnuft.
Citera
2022-06-29, 20:01
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleten-
Ditt Rysshat färgar ditt tänk och dina slutsatser.

Ställer mig oförstående till de. Jag gillar Ryssland som land. Har till och med en Putin-mugg på jobbet. Men den har någon stulit.
Citera
2022-06-29, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Det som du kallar "rysshat" och (i det här fallet) MSM-propaganda kallar jag sunt bondförnuft.
Bondförnuft enligt sig egna världsbild, ja den kan vara helt åt helvete beroende på hur verklighetsförankrad individen är.
Citera
2022-06-29, 20:06
Medlem
Citronitas avatar
Bara Ryssland som agerar mot sina grannländer, så som Ryssland agerar mot sina grannländer.
Nu när de inte får vara med och leka ska de förstöra för alla andra.
Citera
2022-06-29, 20:10
Moderator
vhes avatar
Rubrik korrigerad.

Utgående rubrik: Ryssland attackerar Norge - flera sidor samt BankID är nere

Ny rubrik: Rysk hackergrupp attackerar Norge - flera sidor samt BankID är nere

/Moderator
Citera
2022-06-29, 20:22
Medlem
nedboys avatar
Norge planerar väl att slänga ut Ryssland helt från Svalbard via knepiga lagar som gör att Ryssland tvingas ut har jag för mig. Jag tror det kan vara läge om ett par månader när Ryssland är fullt ner på knä.

Hackergruppen jobbar såklart på order från Putin. Det förstår vem som helst. När Ryssland väl är nere på knä så är det helt klart läge att ta Kaliningrad och befria de stackars människorna som bor där. Jag såg i någon dokumentär att folket där önskar det gick annorlunda back in time och det istället skulle blivit en tysk del.
Citera
2022-06-29, 20:32
Medlem
Ett litet smakprov på framtiden tror jag.
Norge har liksom Sverige och andra länder skickat vapen utomlands och dessa har använts för att döda ryssar och det tänker dom hämnas för.

Det är nog bara en tidsfråga innan västvärlden börjar att diskutera hur vi ska stänga ute ryssarna från internet helt och hållet.

Ryssarnas säkerhetstjänst har redan plockat in och säkerligen rekryterat veteraner ur större ransomware grupper och får dom ett par bra 0-day att jobba med så kan dom orsaka enorm förödelse.
Citera
2022-06-29, 20:36
Medlem
Trolltestets avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-pa-sig-attack
Citat:
Gruppen hävdar ha kontroll över ett botnät bestående av 4,5 miljoner enheter.
How nice of them to tell us that. It makes it easier to track it and shut it down.
Citera
2022-06-29, 20:40
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-pa-sig-attack

How nice of them to tell us that. It makes it easier to track it and shut it down.
Förklara varför det skulle bli enklare att "track and shut it down" för att de berättar att de har ett vansinnigt stort botnät?

Personligen bara imponerad & önskar dem all lycka till.
Citera
2022-06-29, 21:40
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Varför går Ryssland och attackerar Norge?

Assymmetrisk krigföring, inklusive hackerattacker, fungerar mot övermakten därför att angriparna kan välja tid och plats efter vad som är enklast.

Så antagligen var Norge bara lite enklare än något annat just nu.

Min förhoppning om något gott som kan komma ut av detta krig i Ukraina, är att Sverige nyktrar till och återinför lite fysisk och analog robusthet istället för denna monokulturella digitala sårbarhet.

Blir svenskt mobilt bank-id attackerat kommer jag lite i skymundan att le från öra till öra. Det vore underbart med lite tillnyktring och lite mer fysisk vuxenhet i rummet.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2022-06-29 kl. 21:44.
Citera
2022-06-29, 23:02
Bannlyst
”Mrs Error säger: God morgon Norge! Alle man till angrepp!” - Jag älskar hackares budskap hela tiden, det är verkligen människor med humor och dom gör narr av andra genom att vara tydliga i sina meddelanden men inte för den vanliga användaren, dom fattar ingenting! Haha. Killnet eller NATONet, vad blir det härnäst.

Varför döper dom sig aldrig till något på ryska utan använder hela tiden engelska namn, det är väldigt ovanligt för att vara Ryssland där dom helst inte talar engelska ens under hot typ fast just denna gången är det inget tvivel om att det är en Ryskspråkig person men om det just är Ryssland vet man inte, personen skrev i alla fall på just Ryska i telegram gruppen där passet läckts.

Passet i Telegram gruppen är fejk och stämmer inte överens på personnummret då dom påstås ha åtkomst till stoltenbergs Pass, det finns bild i telegram gruppen med över 3000 likes.

Det fejkade kortet på stoltenberg är från themoviedb.org, här är kortet dom gjort om till ett pass. Rätt snyggt gjort måste jag erkänna och jag är väldigt imponerad av deras kunskaper och deras livliga fantasi: https://www.themoviedb.org/t/p/origi...kU5CdEb0iL.jpg

Respekt, Killnet! Jag tror det är svenskar från Swenet.
Senast redigerad av iFun 2022-06-29 kl. 23:11.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in