2022-06-28, 16:40
Medlem
https://nordfront.se/rabiat-feminist-atalad-for-hot-mot-kvinnliga-sd-foretradare

Rabiat feminist dödshotade SD-kvinnor och muslimer. Syntax error inom den humanitära stormakter?

Citat:
En kvinna som använt pseudonymen Maria Magdalena har åtalats för olaga hot och ofredande mot ett väldigt brett spektrum av människor. Bland personerna ”Maria” hotat finns Rebecka Fallenkvist och Emmie Mikaelsson från Sverigedemokraternas mediekanal Riks. I ett mejl till SD kallade Maria de två kvinnorna för ”fascistjävlar” och ”fittjävlar” som skulle ”dö” och ”hålla käften”.

Citat:
Utöver kvinnorna på Riks har Maria konstigt nog valt att ringa upp Islamic Center i Malmö och uttryckt starkt hat mot muslimer (...) När Maria får höra sitt inspelade samtal under förhöret skrattar hon när hon hör sig själv säga att muslimer ska dö. Till polisen ursäktar Maria sitt hat mot islam med att hon också hatar katoliker.

Frågeställning: Har feminismen nu tagit nästa steg i sin utveckling där man istället för att omhulda invandrare, och (om än motvilligt) accepterat islam, nu ger sig på denna grupp med offerstatus på grund av de patriarkala strukturer som de bär med sig? Hur kommer i så fall antivitheten, som är starkt kopplad till feminismen, att påverkas? Eller handlar detta bara om en ensam galning och att invandrare/muslimer fortfarande kan räkna med feministernas och kulturmarxisternas stöd?
2022-06-28, 16:44
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigurdJudebane
https://nordfront.se/rabiat-feminist-atalad-for-hot-mot-kvinnliga-sd-foretradare

Rabiat feminist dödshotade SD-kvinnor och muslimer. Syntax error inom den humanitära stormakter?

Frågeställning: Har feminismen nu tagit nästa steg i sin utveckling där man istället för att omhulda invandrare, och (om än motvilligt) accepterat islam, nu ger sig på denna grupp med offerstatus på grund av de patriarkala strukturer som de bär med sig? Hur kommer i så fall antivitheten, som är starkt kopplad till feminismen, att påverkas? Eller handlar detta bara om en ensam galning och att invandrare/muslimer fortfarande kan räkna med feministernas och kulturmarxisternas stöd?
Det känns orättvist att dra hela vänsterpartiet över en kant för att någon Maria har betett sig illa.

Missförstå mig inte, jag är långt från vänstern men att "feminismen har börjat ge sig på muslimer" ser jag som desinformation, vilket inte är så konstigt med tanke på att du refererar till en artikel från Nordfront.se
2022-06-28, 16:46
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigurdJudebane

Människan är uppenbart psykiskt störd, varför vi med fog kan anta att hon är starkt vänsterbliven dessutom.
Förr satt de här inne på mentalsjukhus. Nu har hon troligen slutat ta, eller bytt medicinering.

Då hjälper ingenting, för enligt hennes föregångare "klarar de sig ute i samhället numera".
Om de kommer ihåg att ta sina mediciner.
Ingen kommer dock se till att de gör det.
2022-06-28, 16:48
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Det känns orättvist att dra hela vänsterpartiet över en kant för att någon Maria har betett sig illa.

Missförstå mig inte, jag är långt från vänstern men att "feminismen har börjat ge sig på muslimer" ser jag som desinformation, vilket inte är så konstigt med tanke på att du refererar till en artikel från Nordfront.se
Har du något alls som tyder på att hon inte skulle vara feminist?
De allra flesta galningar brukar också vara feminister, nämligen.
Antivithet är också en del i den intersektionella analysen, som är en del av de sociologiska kritiska teorierna, så jag tror mer på att det är sant än omvänt.

Sen kan man säga mycket om Vänsterpartiet, men när de uteslöt Malcom Kyeyune och Marcus Allard visste vi vartåt de var på väg.

Ideologi går före fritt tänkande människor.
Senast redigerad av Flickfotograf 2022-06-28 kl. 17:43.
2022-06-28, 16:50
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Har du något alls som tyder på att hon inte skulle vara feminist?
De allra flesta galningar brukar också vara feminister, nämligen.
Antivithet är också en del i den intersektionella analysen, som är en del av de sociologiska kritiska teorierna, så jag tror mer på att det är sant än omvänt.
Jag har inte sagt att hon inte är feminist.

Ja, många feminister har dom senaste åren blivit bara mer och mer galna.
Tråkig utveckling.
2022-06-28, 16:53
Medlem
Feminister,hbtq,betacuckar kommer råka riktigt illa ut när islam tar över Sverige, för det kommer dom göra vare sig man vill eller inte.
2022-06-28, 16:55
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
En person.

Jag upprepar: en person.

En person med uppenbara mentala problem säger osammanhängande saker till höger och vänster.

Av detta vill du dra slutsatser om feminister som grupp?

Styrkekram. 🙏
2022-06-28, 17:44
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
En person.

Jag upprepar: en person.

En person med uppenbara mentala problem säger osammanhängande saker till höger och vänster.

Av detta vill du dra slutsatser om feminister som grupp?

Styrkekram. 🙏
Jag baserar inte min empiri om feminister om en person.
Jag utmanar vem som helst om galenskapen med könskriget.
2022-06-28, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky

Menar du att Nordfront har förfalskat polisens förundersökning.
2022-06-28, 18:59
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Alltså nu skulle jag vilja göra ett skämt om en specifik användare här men vill inte åka på en outning och vet hur jävla känsligt det är nu för tiden. Den hatiska feministen stämmer in på många.

Jag kan tycka att detta är en genuin linje feminister borde hålla om dom nu tror på det dom säger. Dom borde då vara emot muslimer och konservativ höger. Alla som står på sidan för ett "striktare patriarkat" borde vara feministens fiende. Var det förvirrade mussekramandet kom ifrån kan man ju undra.
2022-06-28, 19:20
Medlem
adolf512s avatar
Liberalala samhällen tenderar att begå självmord genom att vara toleranta mot individer som motarbetar liberalismen.

"liberalism" är något folk behöver intalas att tycka om, ofta funkar det men det finns situationer där brutalt våld är berättigat för att upprätthålla social kontroll eller expandera statens territorium.
HusvagnSvenssons avatar

Moderatormeddelande

Postat av HusvagnSvensson 2022-06-28, 20:20
Moderator
Finns redan trådar om feminister och islam. Sök innan ni skapar en ny tråd

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här