2022-11-08, 20:30
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Jag behärskar det här ämnet typ 1 miljon gånger bättre än du. För det första tycks du inte ha fattat att en valutareserv alltid måste innehålla utländsk valuta och att den senare alltid måste finnas på konton i det banksystem som respektive valuta avser. USD måste alltså deponeras på ett konto på en bank i det amerikanska banksystemet. Och jo, SWIFT har allt med det här att göra eftersom det är där åtminstone alla transaktioner i västvalutor görs.

Du är en ignorant sopa med grav Dunning-Kruger.
Oj , en miljon ggr bättre...
Hur många asperger-dårar kan det finnas på fb?

Btw, inte ens om swift har du helt rätt , Raiffeisen bank verkar i ryssland.

Ryssland kommer troligen att betala.
Citera
2022-11-08, 20:34
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Jag behärskar det här ämnet typ 1 miljon gånger bättre än du. För det första tycks du inte ha fattat att en valutareserv alltid måste innehålla utländsk valuta och att den senare alltid måste finnas på konton i det banksystem som respektive valuta avser. USD måste alltså deponeras på ett konto på en bank i det amerikanska banksystemet. Och jo, SWIFT har allt med det här att göra eftersom det är där åtminstone alla transaktioner i västvalutor görs.

Du är en ignorant sopa med grav Dunning-Kruger.
Wow grabbar. Finns det möjlighet att lugna ner argumentationen?
Citera
2022-11-08, 20:37
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Oj , en miljon ggr bättre...
Hur många asperger-dårar kan det finnas på fb?

Btw, inte ens om swift har du helt rätt , Raiffeisen bank verkar i ryssland.

Ryssland kommer troligen att betala.

Ja, jag förstår att du inte sakligt kunde bemöta det jag skrev med något annat än dregelmongopladder. För det jag redogjorde för stämmer nämligen till 100%. Det är alltså tekniskt omöjligt för Ryssland att betala i västvalutor. Vet du förresten vilken skuldsättningsgrad ryska staten har?
Citera
2022-11-08, 20:46
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ja, jag förstår att du inte sakligt kunde bemöta det jag skrev med något annat än dregelmongopladder. För det jag redogjorde för stämmer nämligen till 100%. Det är alltså tekniskt omöjligt för Ryssland att betala i västvalutor. Vet du förresten vilken skuldsättningsgrad ryska staten har?
Vad är det för fel på dig?
Om du vill leva i din aspergervärld skiter väl jag i men uppför dig som en normal människa! och sluta lek kunnig.

Ryssland var i exakt samma situation i somras, men till slut betalade man.
Om man gör det denna gången vet vi inte men de kan om de verkligen vill, men det tar hårt på dom.
Citera
2022-11-08, 20:58
Medlem
Citat:
Vad är det för fel på dig?
Om du vill leva i din aspergervärld skiter väl jag i men uppför dig som en normal människa! och sluta lek kunnig.

Ryssland var i exakt samma situation i somras, men till slut betalade man.
Om man gör det denna gången vet vi inte men de kan om de verkligen vill, men det tar hårt på dom.

Ryssland betalade inte ‘till slut’.
De betalade någon vecka innan USA meddelade att Ryssland inte skulle få lov att betala räntor.
De betalade innan för att visa på att de kan och vill betala.
Citera
2022-11-08, 21:15
Avstängd
Citat:
Sluta tro att alla är lika korkade som du är.
Blir trött pä alla byfånar som tror de vet nåt
Det här har inget med swift att göra specifikt, ryssland har lagt stora delar av sin valutareserv i länder som nu inte ger dem access till pengarna.
Man skulle kanske tänkt på konsekvenserna innan man startade kriget.

Det är ingen fars, betalar de inte blir det konkurs, du verkar vara helt obildad i ämnet.
Det är just det Putin gjort.
Det spelar ingen roll för ryska staten om de inte kan betala av tekniska skäl. Det blir inga konsekvenser eftersom ryska staten inte tänker låna upp mer i dollar öht.
De enda som drabbas är långivarna, allihop institutioner och banker i Väst
Putin propsar på att betala ändå bara principiellt
Enligt media i Väst är detta ett problem för gäldenärer i Väst som kan riskera gå i konkurs
Bidenadm skulle kanske ha tänkt på konsekvenserna innan man startade kriget
Senast redigerad av Mary99 2022-11-08 kl. 21:20.
Citera
2022-11-08, 21:33
Medlem
Det har det ju påståtts under hela kriget men ännu rullar det på.
Tvärtom så verkar det som Ryssland får in rätt skapligt med stålar för dom exporterar ju för fullt.
Citera
2022-11-08, 21:40
Medlem
Dumdrygs avatar
Den ryska rubeln har stärkt sig både mot svenska kronan och euron sedan kriget började.
Citera
2022-11-08, 21:43
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrmoonlights
När den Ryska ekonomin faller samman kommer Ryssarna troligtvis att investera i bitcoin. Oavsett hur osäkert bitcoin är så är det säkrare än Rubel under hyperinflation. Bitcoin diskriminerar ingen köpare och bryr sig inte om sanktioner.

Ett strömavbrott så är dina bitcoin borta.
Citera
2022-11-08, 21:53
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Det är just det Putin gjort.
Det spelar ingen roll för ryska staten om de inte kan betala av tekniska skäl. Det blir inga konsekvenser eftersom ryska staten inte tänker låna upp mer i dollar öht.
De enda som drabbas är långivarna, allihop institutioner och banker i Väst
Putin propsar på att betala ändå bara principiellt
Enligt media i Väst är detta ett problem för gäldenärer i Väst som kan riskera gå i konkurs
Bidenadm skulle kanske ha tänkt på konsekvenserna innan man startade kriget
Vilket otroligt tvärtom- inlägg.
Funderat på att dela dina teorier på nästa möte ni har i FlatEarthSociety?
Citera
2022-11-08, 22:03
Medlem
Citat:
Vilket otroligt tvärtom- inlägg.
Funderat på att dela dina teorier på nästa möte ni har i FlatEarthSociety?

Plus ett på den! Som vanligt med ryssarna och kollaboratörerna! Världen är en spegel, upp och ner och bak och fram. Och så länge de får säga sitt så är det ett hot mot alla som bor i den fria världen.
Citera
2022-11-08, 22:19
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dcman
Plus ett på den! Som vanligt med ryssarna och kollaboratörerna! Världen är en spegel, upp och ner och bak och fram. Och så länge de får säga sitt så är det ett hot mot alla som bor i den fria världen.

Tidens tecken, de som förr sågs som byfånar har fått nån slags plattform för det finns ledare som Putin och Trump.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in