2025-04-27, 00:36
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Nu klämtar klockan för VTB.
Flera av er har säkert hört talas om satsningen på höghastighetståg mellan Moskva och Sankt Petersburg. Ett jättestort projekt.
Fantastisk satsning i Ryssland. Det är bara en hake.
Projektet existerar inte.
VTB är banken som skulle finansiera detta projekt.
De har fått pengar från centralbanken, enligt inlägget ovan.

VTB har fått massivt stöd. Samtidigt finns inte projektet med stort P.
Frågan är hur många dagar har VTB kvar?
Kommer detta leda till en ny våg av fönsterflygningar?
Citera
2025-04-27, 00:37
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Men det är nu ca tre år sedan det sades att botten var nådd. Var påståendet endast propaganda, eller hur har ryssen lyckats hålla sig vid liv tre år senare?

Vad säger Ryska pensionärer om priset på mat? Vad kommer dom säga nu till hösten när era Ryska bönder faller samman under trycket från dels förbudet att plantera med utsäde från väst. Dels vad flåbusarna inom Federal Antimonopoly Service gör. Men även att ni Rysshjon skrämmer bort gästarbetare från angränsande länder?

Om ni trodde att ni hade problem med äggpriser så är det ingenting mot vad som snart skall komma.
Citera
2025-04-27, 00:40
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Du resonerar som en Ryss.. Så jag kallar dig för Ryss. Jag hjälper dig gärna att tänka rätt så att du får det lite bättre.. Men jag tror inte du är mottaglig för att tänka rätt, jag tror du får betalt för att sprida Rysspropaganda på Svenska forum. Så.. ..Du är mer än dubbelt körd..

Hur skulle det vara om du ägnade dina svar åt att hålla dig OnTopic istället för vad din sjuka hjärna inbillar sig? Det blir ingen bra diskussion om man ägnar sig åt anklagelser istället för att diskutera sakfrågan.

Jag tänker inte sjunka till din låga nivå mer, men noterar att du inte svarat på min ursprungliga fråga.

Vad är förklaringen till att botten inte är ur än? Det är trots allt snart 3 år sedan tråden startades? Jag tänker att domedags-profetiorna som utlovades kring rysk ekonomi mest verkar vara propaganda?
Citera
2025-04-27, 00:42
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Vad är förklaringen till att botten inte är ur än? Det är trots allt snart 3 år sedan tråden startades? Jag tänker att domedags-profetiorna som utlovades kring rysk ekonomi mest verkar vara propaganda?

Fråga trådstartaren, jag noterar bara att ni Ryssar gör allting fel och att ni sjunker djupare ner i fördärvet.

Citera
2025-04-27, 00:44
Avslutad
Hur går det för Rysslands ekonomi?

Piss eller ros?
Citera
2025-04-27, 00:45
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Fråga trådstartaren, jag noterar bara att ni Ryssar gör allting fel och att ni sjunker djupare ner i fördärvet.

Jag frågar dig, då du skriver i tråden tänker jag att du vet?
Citera
2025-04-27, 00:49
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Jag frågar dig, då du skriver i tråden tänker jag att du vet?

Och jag säger att det går inte på en sekund. Jag noterar bara hur ni gör fel, hur ni får det sämre, hur det går åt helvete för er.

Ni har för fan inte ens råd att byta ut hissar eller utbilda hisstekniker, ni skär ner på sjukvården. Ni planterar sämre utsäde som ger mindre skörd. Ni gör allting fel. Och när ni gör dessa fel så får ni det sämre. Svårare än så är det inte.
Citera
2025-04-27, 00:54
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Och jag säger att det går inte på en sekund. Jag noterar bara hur ni gör fel, hur ni får det sämre, hur det går åt helvete för er.

Ni har för fan inte ens råd att byta ut hissar eller utbilda hisstekniker, ni skär ner på sjukvården. Ni planterar sämre utsäde som ger mindre skörd. Ni gör allting fel. Och när ni gör dessa fel så får ni det sämre. Svårare än så är det inte.

Fy fan alltså, vilket jävla mongoloidsvar. Jag återupprepar. Jag är inte ryss. Varför ska vi ens diskutera detta? Är det av värde för någon som läser forumet att veta dina personliga felaktiga åsikter? Sjukvården?

Svara på min ursprungliga fråga eller svara inte alls? Om du ens kommer ihåg vad den frågan var?
Citera
2025-04-27, 01:04
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Svara på min ursprungliga fråga eller svara inte alls? Om du ens kommer ihåg vad den frågan var?

Men helvete vad dum i skallen och Ryss du är.. En ekonomi är ingen klocka, det går inte att säga att nästa sekund så stannar den. Vad man kan göra det är att notera att dåligt smord, Illa underhållen.. Så kommer klockan att gå saktare och saktare dag för dag tills en dag den slutar att ticka.

Din stora diktator Putler och hans gäng med oligarker arbetar starkt för att försvaga Ryssland dag för dag. En dag kommer det och då är ni lika hjälplöst ute som Venezuela under Maduro.
Citera
2025-04-27, 01:07
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Men helvete vad dum i skallen och Ryss du är.. En ekonomi är ingen klocka, det går inte att säga att nästa sekund så stannar den. Vad man kan göra det är att notera att dåligt smord, Illa underhållen.. Så kommer klockan att gå saktare och saktare dag för dag tills en dag den slutar att ticka.

Din stora diktator Putler och hans gäng med oligarker arbetar starkt för att försvaga Ryssland dag för dag. En dag kommer det och då är ni lika hjälplöst ute som Venezuela under Maduro.

Jaja, mycket trams som väntat och inga svar. Det verkar som att rysk ekonomi är i god form antar jag efter att ha läst ditt svar?
Citera
2025-04-27, 01:09
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Jaja, mycket trams som väntat och inga svar. Det verkar som att rysk ekonomi är i god form antar jag efter att ha läst ditt svar?

Med tanke på att du är inte insatt i Rysk ekonomi.. Hur går tågen?
Citera
2025-04-27, 01:14
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Vad är din förklaring till att botten inte är ur än? Det är trots allt snart 3 år sedan tråden startades? Jag tänker att domedags-profetiorna som utlovades kring rysk ekonomi mest verkar vara propaganda?

Ni puckeygubbar skickar pengar till dem.

Som alla käppakrigsidioter förstår ni inte.

Den ryska ekonomin går på knä - det är komplett överhettning, och brist på allt.

Töm din blöja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in