2022-06-26, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Då skulle inte alla ha dött samtidigt. Nej, det måste vara ett gasutsläpp. Gas smyger sig på, varken luktar eller syns.

Med tanke på att det enligt aftonblaskan inte ska vara några synliga skador på offren så skulle jag också gissa på någon form av gas. Sen om den kom från en trasig rökmaskin, gasolbrännare som använts inomhus, någon som börjat att grilla inomhus eller en mängd olika andra typer av källor till ohälsosamma gaser får framtiden visa på.
Citera
2022-06-26, 16:39
Medlem
Finns dock när jag läser på twitter vissa som gissar på att folk kan ha trampats ihjäl, dock tveksam till det.

Twittertråd med några bilder från nattklubben där man ser ett antal liggande kroppar.
https://twitter.com/SISONKE_MD/statu...50586698469376

Twittertråd med vad som ska vara en film från kvällen och innan stället tömdes för att visa på att det ska ha varit packat.
https://twitter.com/SISONKE_MD/statu...58682929926144
Citera
2022-06-26, 16:43
Medlem
Adelsdams avatar
Det handlar nog om en svartklubb som serverat hemkörd träsprit.
Citera
2022-06-26, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelsdam
Ganska vanligt i S.A.
Citera
2022-06-26, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelsdam

Efter att sett bilder och läst på mer så lämnar jag nog teorin om koloxidförgiftning och går nog över till förgiftning av typ träsprit eller överdos av för ren narkotika.

Och det verkar ha hänt på en klubb i en kåkstad i ytterkanten av East London så spontant säger mig nåt att lagar om vad som serveras och hur många som släpptes in inte följdes så noga.
Citera
2022-06-26, 18:13
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Fister
22 personer hittade döda på nattklubb i Sydafrika.
Trevliga nyheter.
Nattklubb, av bilderna från Rapport såg det mer ut som ett skjul med korrugerad plåt
Citera
2022-06-26, 18:34
Moderator
Chantres avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Olyckor och katastrofer
/Moderator
Citera
2022-06-26, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pajas357
Efter att sett bilder och läst på mer så lämnar jag nog teorin om koloxidförgiftning och går nog över till förgiftning av typ träsprit eller överdos av för ren narkotika.

Och det verkar ha hänt på en klubb i en kåkstad i ytterkanten av East London så spontant säger mig nåt att lagar om vad som serveras och hur många som släpptes in inte följdes så noga.

Jag tycker det verkar konstigt med en sån förgiftning. Alla verkar ha dött väldigt plötsligt med tanke på hur de ligger.

Samtidigt så är ju fulsprit ett stort problem och stark narkotika är inte ovanligt. En undersökning av det allt populärare fentanyl i tablettform visade att över 90% hade en dödlig dos av ämnet.

Vill dom reda ut det här så är det nog väldigt enkelt gjort.
Citera
2022-06-26, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Då skulle inte alla ha dött samtidigt. Nej, det måste vara ett gasutsläpp. Gas smyger sig på, varken luktar eller syns.

Det beror naturligtvis på vilken gas det rör sig om. En del är synliga och en del luktar.

Med det sagt så skulle jag tro att du har rätt. Det finns tillräckligt många alternativ som är både osynliga och luktlösa.

Det verkar inte finnas så mycket information än men Sydafrika är långt borta och det händer ju en del på hemmaplan också.
Citera
2022-06-26, 20:50
Medlem
Jagduvidoms avatar
Riktigt skumt detta. Har aldrig hört om något liknande. Det ser verkligen ut som någon drog ut kontakten på dom. Inte en skråma och alla har bara fallit ihop samtidigt från att vara dansande själar.

Finns det någon som har någon liknande historia där flera dött till synes samtidigt och utan att kräkts eller mått dåligt innan döden? Tveksamt ang droger då det skulle slagit in olika på deltagarna och dom skulle troligtvis tagit substansen under olika tillfällen då det ändå är över 20 personer vi pratar om.

Finns det några skadade från platsen eller har man bara hittat detta på morgonen?
Citera
2022-06-26, 21:29
Medlem
KuKluxKlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABBORRE
Trevliga nyheter.
Nattklubb, av bilderna från Rapport såg det mer ut som ett skjul med korrugerad plåt

100% svart klubb då.
Citera
2022-06-26, 21:39
Medlem
ZenoElias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABBORRE
Trevliga nyheter.

https://en.wikipedia.org/wiki/Shebeen

Troligtvis en skön shebeen som media omdöpt till nattklubb.
I de shebeener jag hängt i har jag sällan stött på någon dricka av kvalitet och den hembryggda ölen serveras ofta i gamla konservburkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in