Resultat: Tror du Pernilla fortsätter som allsångsledare också 2027?
Ja
38,46%
5 röster
Nej
61,54%
8 röster
2015-08-11, 22:49
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Rätt i sak men fel person. Jag har sagt det förr och säger det igen. Den perfekta programledaren för allsång på Skansen vore Björn Skifs. Sjunger bra och är folklig och går hem i alla åldrar. Bra komiker och stor TV-vana. Han skulle inte behöva låta som om han läser från en lapp som Petra gör utan det skulle flyta på helt naturligt med en bra blandning av sång, värme, humor och ett genuint intresse för de artister som är där.

Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Nästa allsångsledare borde, i mitt tycke, bli Björn Skifs.
Han borde tagit över redan efter Berghagen egentligen...

Jag kan bara hålla med dig och mig själv. Björn Skifs vore den perfekta programledaren. Frågan är bara om han själv vill.
Citera
2015-08-11, 23:01
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Bra för programmet att Petra slutar. Hon har inte fungerat alls som programledare. Stel, konstlad och urkasst mellansnack och intervjuer på nivån "hur känns det?".

Programmets problem är dock inte enbart hennes fel. Hela produktionen måste göras om. Artistlistan kan av naturliga skäl inte vara på topp i varje program, men då måste man se till att ha mellanakter som är riktigt bra.
Citera
2015-08-11, 23:09
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
ÄNTLIGEN!!

En av dom som dissat aset petra från start, idag firar jag med champange-

Värdiga, roliga, o kunnigt bra ersättare som lyfter eländet:

Jerry Williams

Björn Skifs

Tomas ledin

Väldigt vettiga och bra kandidater, så dom kan vi ju glömma.

Jill känns väl rimlig tyvärr, tål inte människan.

Vill hur som helst se en äldre. Kvinnobuske skulle göra ett gott jobb.
Citera
2015-08-11, 23:25
Medlem
Jag kom hit för att skriva Jill, och såg att hon redan nämnts. Jag har inget annat än magkänsla att gå på, men hon kommer bli nästa allsångsledare.
Citera
2015-08-11, 23:26
Medlem
Citat:
ÄNTLIGEN!!

Jerry Williams

Björn Skifs

Tomas ledin
Ledin vore väl ändå en dödsdom? Jag finner honom otroligt jobbigt, inte minst på senare dar. Han myser och ler som om han vill ta över efter Di Leva.
Citera
2015-08-12, 00:14
Medlem
bringeroflights avatar
Citat:
ÄNTLIGEN!!

Jerry Williams

Björn Skifs

Tomas ledin
Att Petra inte passade kan jag hålla med om men ingen av de tre hör nämnda känns troligt. Skifs skulle varit för tio år sedan och de andra tror jag inte håller måttet som programledare.
Jill Johnsson eller Charlotte Perelli känns troligare.
Citera
2015-08-12, 09:12
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Yesss! Tanten slutar!

Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Bra att hon slutar, har gjort så gott som hon kan, men hoppas på någon mer folklig programledare nu.
Slutar och slutar, svt lär ju ha meddelat henne att hon inte längre är intressant. Vilket iof är fullt förtåeligt, en sämre programledare är nog svårt att hitta
Citat:
ÄNTLIGEN!!

Jerry Williams

Björn Skifs

Tomas ledin

Tomas ledin går bort direkt.
Jerry Williams med sitt söderslang och sin raggarstil hade nog inte funkat så bra.

Tror nog som andra skriver att man tänker fråga Jill Johnsson, då får man ju dessutom något väldigt trevligt att glo på till skillnad mot Jerka eller Ledin...
Citera
2015-08-12, 12:06
Medlem
Månsans avatar
Det måste bli ett säkert kort. En rutinerad herre. Skippa kärringar och bögar, det funkar inte. Folk tröttnar och de är bevisligen för dåliga.

Lasse Kronér, Skifs, Kalle Moraeus och Lasse Holm är alla bra förslag. Proffsiga och tillräckligt oförargliga för att hålla några år.
Citera
2015-08-12, 13:31
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Det måste bli ett säkert kort. En rutinerad herre. Skippa kärringar och bögar, det funkar inte. Folk tröttnar och de är bevisligen för dåliga.

Lasse Kronér, Skifs, Kalle Moraeus och Lasse Holm är alla bra förslag. Proffsiga och tillräckligt oförargliga för att hålla några år.
Vad sägs om Edward Blom eller Thorsten Flinck?

Hade kunnat blir färgstarkt! Edward kommer med öl tips samt hur man griljerar sin skinka på bästa vis.
Thorsten skäller ut en barnkör från Hökarängen därför att dom inte kan hålla takten när han läser upp en monolog.
Citera
2015-08-12, 14:06
Medlem
eternussermos avatar
Ser att tidningarna spekulerar i Andreas Weise och Marie Serneholt.

Herregud, ta någon äldre, det är ett program med traditioner.
Citera
2015-08-12, 14:18
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Kalle Moraeus

Gud hjälpe! Charmlösheten och tafattheten vart kött och tog sin boning bland oss. Varför någon på TV fått för sig att detta musikaliska snille också fungerar som programledare är ett mysterium. Bara ens växande paranoia kan leverera en förklaring: SVT vill markera mot dem som knotar över mångkulturella representanter i rutan och trycker därför in Moraeus - här har ni nu en riktigt svensk tråkmåns, är ni nöjda nu då?
Citera
2015-08-12, 14:38
Medlem
Mikeyjamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengtjerry
Sjöholms version är oslagbar, det råder ingen tvekan om det, men det här var rätt ok också.
Rigmor är allt lite söt på något vis, eller det bara jag som tycker det?

Rigmor är en riktig milf

Härligt att Petra slutar. Hoppas på en Septemberplatta då. En stark kandidat är nog tyvärr Gina. Det har varit tyst om henne men SVT vill väl att hon ska få en storslagen comeback på nåt sätt.

Kan man betta nånstans?
Senast redigerad av Mikeyjames 2015-08-12 kl. 14:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in