Flashback bygger pepparkakshus!
2022-06-24, 17:46
Medlem
Mondhers avatar
Alltså jag tänker att modsen kanske inte alltid är nöjda men ibland gör dom ändå ingenting men om dom hade fått godkänna allt innan det publiceras så tror jag att många trådar hade fallit bort.
Citera
2022-06-24, 17:47
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mondher
Alltså jag tänker att modsen kanske inte alltid är nöjda men ibland gör dom ändå ingenting men om dom hade fått godkänna allt innan det publiceras så tror jag att många trådar hade fallit bort.

Skulle gissa på att c:a 80-90% ryker.

Men egentligen skulle det nog räcka med att förmoderera nya användare och användare som fått minst två varningar senaste kvartalet eller dylikt och uppnå liknande resultat.
Citera
2022-06-24, 17:54
Medlem
SarkastiskSympatis avatar
Om jag hade modererat så hade (FB) Kan man förstå genom en random bild om det är Sverige, Danmark eller Norge? rykt.

Någonting måste finnas kvar och FB är inte ett forum av hög kvalitét. Det är däremot inte moderatorernas fel utan beror på klientelet.
Citera
2022-06-24, 17:58
Medlem
BigFatCones avatar
Utan problem över 90% av trådarna. Dom allra flesta är bra. Och då menar jag inte att innehållet i sig är bra utan att dom håller sig till forumets regler.
Citera
2022-06-24, 20:09
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Utan problem över 90% av trådarna. Dom allra flesta är bra. Och då menar jag inte att innehållet i sig är bra utan att dom håller sig till forumets regler.
Det tror jag inte StorFeteKon... Tänk om varje tråd och kommentar vore kopplad till ett personligt ansvar. Inte mycket hade släppts förbi. Då hade varje tråd först behövt läsas fram och tillbaka och ögnas igenom juridiskt innan den hade kunnat publiceras. Vi säger så ja.
Citera
2022-06-24, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danielwtfmidsummer
Det tror jag inte StorFeteKon... Tänk om varje tråd och kommentar vore kopplad till ett personligt ansvar. Inte mycket hade släppts förbi. Då hade varje tråd först behövt läsas fram och tillbaka och ögnas igenom juridiskt innan den hade kunnat publiceras. Vi säger så ja.

Låter som ett jobb för AI. Vilken tur att Kina ligger före och vi kan köpa teknologin eller vem vet, byta ut den mot gratis el?
Citera
2022-06-24, 20:16
Svaret är enkelt. Säkert mindre än hälften.
Citera
2022-06-24, 20:16
Medlem
Citat:

Det skulle bli som Facebook. Bara mat-, kändisskvaller- och djurtrådar.

Jag har en vision där man kan betala för att tvinga andra läsa det man skriver innan de kan gå vidare i sidan. Tänk dig att logga in och tvingas läsa ett hundratal trådar om husdjur och kommentera varenda en när du bara vill förneka vetenskap och hata kvinnor.
Citera
2022-06-25, 11:12
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danielwtfmidsummer
Nu var väl ändå frågan hur många % som skulle släppas igenom med nuvarande regelverk. Inte en alternativ värld där flashbacks regelverk fullt ut följer svea rikes lag, eller för den delen någon annan juridisk text.
Som BFC är inne på skulle troligtvis de flesta trådstarter godkännas.
Ta en titt i papperskorgen så får man exempel på trådar som troligtvis inte skulle godkännas vid en förhandsgranskning.
Citera
2022-06-25, 12:48
Bannlyst
Citat:
Trådar? 90% av inläggen och användare hade inte funnits här pga deras subjektiva bedömningar och tolkningar. Ta bara KFK som i sig är helt sjukt formulerad, måste varje inlägg som du skriver här bära ett debattunderlag?

Bevisligen kan det hoppa liv i gamla trådar som de annars är så extremt pigga att hänvisa till.

Men det är inte en högkvalitativ tidning med avlönade skribenter. Ämnena som är stora här är ju bara ett kommentarsfält till andra nyhetsmedier? Det är ju inget Flashback material?

Är det ens user generated content de vill ha här? Då är det inte direkt användarvänligt modererat eller utformat.

Citat:
Ursprungligen postat av SomaliaKickers46
Svaret är enkelt. Säkert mindre än hälften.

Flashback är ju som att hålla ett trepartssamtal, dels är det TS ämne du besvara med din tes inom den ramen men sen har moderatorerna sin syn på vad ämne och tes bör vara.

Svart på vitt är det en självklar regel att hålla sig till ämnet men i praktiken är det verkligen inte det.
Relevant information till en tråd för att ge insyn i ett ämne kan plockas bort, låsas då det inte anses skapa diskussion i sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in