Citat:
Ursprungligen postat av
Livsmissbrukare
Utgör det faktumet någon nackdel? För någon part? Det har uttryckts i den här tråden (och många andra) att man önskar fler stölder och olycka åt framgångsrika entreprenörer och deras kunder och jag kan inte begripa vem som skulle gagnas av det. Ingen verkar heller villig att förklara.
Men helt klart finns det en bred opinion för kriminalitet mot kanske främst företag som tycks bottna i att man ogillar näringslivet i största allmänhet och sådant kan ju i sin tur påverka direktiven ovanifrån hur polisen ska sköta sitt uppdrag. Det är inte sällan som polis och politiker själva hänvisar till "allmänhetens rättsmedvetande" så en faktor är det ju helt klart. Men vad är det som driver det? Vad grundar sig missunnsamheten och ibland rena avskyn mot vissa (?) företag och vissa (?) kundkretsar i?
Nej nej! Inga plundringar! Om mina inlägg provocerar fram tankar om att begå brott ber jag omedelbart om ursäkt till alla.
Vill verkligen inte att någon ska begå brott.
Hoppas jag är tydlig med detta!
Nu spekulerar jag fritt, mina egna teorier: Jag TROR att den hårda tonen och misstroendet beror på att dessa köpmäns upplägg gör folk arbetslösa, genom att maxa vinsten med obemannat och självscanning.
Ett gammalt ordspråk lyder ju att ”Den enes död är den andres bröd”. Kan tolkas som att någon tjänar på att det går illa för en annan.
TROR att andra områden med lågt förtroende är bilhandlare, rådgivare på bank samt politiker?