2023-05-19, 11:24
Medlem
AccuratePeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManetManet
Tack, bra fångat! Skulle det isåfall vara hämnd för förlorad narkotika? Svårt att driva in skuld från döda, men så långt tänker man kanske inte. Eller var de snarare konkurrenter?

Kan ha missat något i förhören med BO:s ovetandes föräldrar, men fick ändå intrycket att polisen ansträngde sig för att inte berätta att han ägnade sig åt narkotikaförsäljning. Ett par frågor kring ”jobbmobil” som gått i arv, men inget alltför direkt. Ganska fint.

Aa, skulle säga att det är det polisen går på i sitt förhör men allt är spekulationer än så länge. Tacka vet man en av BOs "medarbetare" som verkar snacka som om morgondagen var lovad. Hans teori är också misslyckad narkotikauppgörelse och att tjafs kan ha uppstått i bilen eller på mordplatsen som ledde till att BO blev mördad.

Men som sagt, allt är spekulationer.
Citera
2023-05-19, 11:55
Medlem
Citat:
Det här är verkligen ett intressant fall. Sam kommer från väldigt goda förhållanden med en känd och framgångsrik pappa och två föräldrar som tycks göra allt de kan för honom. Han har dock problem med sitt mående och narkotika.

I sitt sista förhör uppger han mellan raderna att han nog varit med när BO mördats, men att han inte var medveten om att det skulle ske eller var den som sköt honom. Kan det hålla i rätten?

Vad gäller motiv hos anstiftarna har jag ännu inte hittat något - är det som i andra fallet GM-klicken nyligen åtalades för, att man lika mycket ville komma åt brorsan eller vem som helst från andra sidan?
De här var vänner. Nael träffade de. Jätte konstigt att man döda han.
Citera
2023-05-19, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AccuratePeer
Aa, skulle säga att det är det polisen går på i sitt förhör men allt är spekulationer än så länge. Tacka vet man en av BOs "medarbetare" som verkar snacka som om morgondagen var lovad. Hans teori är också misslyckad narkotikauppgörelse och att tjafs kan ha uppstått i bilen eller på mordplatsen som ledde till att BO blev mördad.

Men som sagt, allt är spekulationer.
Du menar FS? Blev ännu mindre klok av det förhöret. Att becknarluren var med i Solberga och fyra timmar efter mordet dyker upp i Hagsätra… Och hela historian med FS jacka som BO bar på men efter mordet ändå fanns hos FS.
Citera
2023-05-19, 14:16
Medlem
Riktigt sjuk fup
Säljer stora mängder narkotika men är från innerstan och verkar nästan skylta med sin livsstil jag hade försökt dölja det där om jag gjorde sådana brott
Som fjortisar fast kriminella. Så klart passande att Einar dök upp med.
Citera
2023-05-19, 14:45
Medlem
AccuratePeers avatar
Citat:
Du menar FS? Blev ännu mindre klok av det förhöret. Att becknarluren var med i Solberga och fyra timmar efter mordet dyker upp i Hagsätra… Och hela historian med FS jacka som BO bar på men efter mordet ändå fanns hos FS.

Yes, menar honom.

Jo, extremt suspekt hur mobilen lyckades färdas genom från Solberga till Hagsätra på 4 timmar. Jackan är dock inte lika suspekt. Där kan man se hur BO rörde sig kring sin hemadress, i Farsta, mot eftermiddagen/kvällen den 23:e. Skumt att göra upp ett möte med FS senare på kvällen om han nu lämnat jackan hemma tidigare men det är min spekulation. Men men, orkar inte älta det något mer. Både JT och FS är lika insyltade i det som BO höll på med. De har således fler än ett skäl att inte berätta allt de vet.

Vi får se vad åtalet leder till.
Senast redigerad av AccuratePeer 2023-05-19 kl. 15:30.
Citera
2023-06-07, 11:29
Medlem
Dömdes Sam för mordet?
Citera
2023-06-10, 01:49
Avslutad
Citat:
Det här är verkligen ett intressant fall. Sam kommer från väldigt goda förhållanden

Det är så? När jag kollade genom FUP reagerade jag på att han såg felplacerad ut på bilderna.

Förövrigt en riktigt sjuk FUP
Citera
2023-06-11, 01:56
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Mycket intressant fall detta faktiskt. Det är sällan som jag fastnar i något så hårt och läser FUP i flera timmar. Lider verkligen med Sams föräldrar och storasyster. De verkar ha ställt upp som fan för honom. Hade ju varit väldigt intressant att veta hur en kille som Sam hamnar i en sådan umgängeskrets.

Hur går det med åtalet egentligen? När är det rättegång eller har den redan varit?
Citera
2023-06-20, 18:18
Medlem
Gesaffelsteins avatar
*bump*

Ingenting nytt?
Citera
2023-07-13, 16:59
Medlem
Nån som kan länka FUP till människorovet? Hittar ej länk som funkar! Tack!!
Citera
2023-07-13, 17:27
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bipbopbip01
Nån som kan länka FUP till människorovet? Hittar ej länk som funkar! Tack!!
Inte denna? (FB) En person död efter skottlossning i Solberga i Stockholm. (2022-06-23)
Citera
2023-07-13, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Inte denna? (FB) En person död efter skottlossning i Solberga i Stockholm. (2022-06-23)

Nej, menar det tidigare målet som det pratas om. Inte mordet utan människorovet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in