2023-05-18, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Sam Kusoffsky åtalades under gårdagen för mord och grovt vapenbrott.

Det finns ovanligt gott om bilder på de inblandade i nätverket, bland annat från äldre film där Einár poserar tillsammans med Bonjad Sadiq där han håller i en pistol.

Södertörns tingsrätt:

Har nu läst den bilagan, lite tårögd blir man, stackars mamman.. vilka sms hon får och vilken skit..

Man undrar hur det kunnat gått så snett för så många. Dock ser jag inte kopplingen till Einar annat än trams med vapen och lite småhandel med narkotika 🤔 men jag kanske missar nått.. snapchat listan var dock intressant
Citera
2023-05-18, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManetManet
Det är i FUP rätt stort överlapp mellan personer inblandade här och i mordet denna tråd (FB) Tonåring hittad död i Nacka, södra Stockholm (2022-07-26) avhandlar.

Sen gör väl lite andra Flashback-kändisar gästspel här med? Antar att den Yosef som testar en skyddsväst på bild i aktbilaga 92 är Yosef Key från Bagarmossen?

Ja, Yosef Ibrahim Hussein är hans riktiga namn.

Daniele Mattei och Elias Kechida är två andra bekanta namn som dyker upp i FUP. Det framgår tydligt att polisen kommit över material i en hel del telefoner där säkerligen mer material lär komma upp i framtida rättegångar.

Det framgår även att offret är bror till rapparen JT7.
Citera
2023-05-18, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soldi
Har nu läst den bilagan, lite tårögd blir man, stackars mamman.. vilka sms hon får och vilken skit..

Man undrar hur det kunnat gått så snett för så många. Dock ser jag inte kopplingen till Einar annat än trams med vapen och lite småhandel med narkotika 🤔 men jag kanske missar nått.. snapchat listan var dock intressant

Det finns fler kopplingar, men jag avsåg inte antyda att det här mordet skulle vara direkt kopplat till Einár. Däremot kan det ge lite inblick i en del av dem han umgicks med.

Den person som skickar över en prislista för olika vapen till Bojad Sadiq identifierar polisen som George Rahmberg, alltså Einárs halvbror. Det har florerat en del rykten om att han ville utkräva hämnd. Säger inte att detta skulle tyda på det. Däremot belägger det hans kopplingar till den världen.

Mordoffret, Nael Tesfay, kallad Nati/Natti, var manager åt Viktor Skarbäck och de bägge gjorde musikvideos tillsammans med Einár.

Fast detta är bara en passus i tråden.

Angående sms:en till mamman ser man verkligen vad en del föräldrar till kriminella får stå ut med.
Citera
2023-05-18, 13:16
Medlem
Mycket intressanta bilder i fup. Den här klicken verkar gjort en del mord. Vad var beviset att Sam var shooter? Jag såg inga bevis
Citera
2023-05-18, 14:24
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Det finns fler kopplingar, men jag avsåg inte antyda att det här mordet skulle vara direkt kopplat till Einár. Däremot kan det ge lite inblick i en del av dem han umgicks med.

Den person som skickar över en prislista för olika vapen till Bojad Sadiq identifierar polisen som George Rahmberg, alltså Einárs halvbror. Det har florerat en del rykten om att han ville utkräva hämnd. Säger inte att detta skulle tyda på det. Däremot belägger det hans kopplingar till den världen.

Mordoffret, Nael Tesfay, kallad Nati/Natti, var manager åt Viktor Skarbäck och de bägge gjorde musikvideos tillsammans med Einár.

Angående sms:en till mamman ser man verkligen vad en del föräldrar till kriminella får stå ut med.
Denna FUP skall jag börja läsa. Trodde inte Einars bror var så insyltad.
Citat:
Citera
2023-05-18, 17:14
Medlem
Citat:

Lust att lägga upp aktbilaga 91 via ny länk eller anonfiles? Funkar inte för mig
Citera
2023-05-18, 18:25
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huvudstadenn
Lust att lägga upp aktbilaga 91 via ny länk eller anonfiles? Funkar inte för mig
Denna? https://anonfiles.com/PeMff0s6z1/S_dert_rns_TR_B_10057_22_Aktbil_91_pdf
Citera
2023-05-18, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Denna? https://anonfiles.com/PeMff0s6z1/S_dert_rns_TR_B_10057_22_Aktbil_91_pdf

Tack så mycket!
Citera
2023-05-18, 22:46
Medlem
Funkar fortfarande inte för mig kan nån testa ladda upp 91 igen har testat både på datorn och telefonen
Citera
2023-05-19, 09:14
Medlem
Det här är verkligen ett intressant fall. Sam kommer från väldigt goda förhållanden med en känd och framgångsrik pappa och två föräldrar som tycks göra allt de kan för honom. Han har dock problem med sitt mående och narkotika.

I sitt sista förhör uppger han mellan raderna att han nog varit med när BO mördats, men att han inte var medveten om att det skulle ske eller var den som sköt honom. Kan det hålla i rätten?

Vad gäller motiv hos anstiftarna har jag ännu inte hittat något - är det som i andra fallet GM-klicken nyligen åtalades för, att man lika mycket ville komma åt brorsan eller vem som helst från andra sidan?
Citera
2023-05-19, 10:01
Medlem
AccuratePeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManetManet
Det här är verkligen ett intressant fall. Sam kommer från väldigt goda förhållanden med en känd och framgångsrik pappa och två föräldrar som tycks göra allt de kan för honom. Han har dock problem med sitt mående och narkotika.

I sitt sista förhör uppger han mellan raderna att han nog varit med när BO mördats, men att han inte var medveten om att det skulle ske eller var den som sköt honom. Kan det hålla i rätten?

Vad gäller motiv hos anstiftarna har jag ännu inte hittat något - är det som i andra fallet GM-klicken nyligen åtalades för, att man lika mycket ville komma åt brorsan eller vem som helst från andra sidan?

Det tror jag inte. Enligt polisen med koll hade det kanske med beslag av narkotika att göra från Ad@m Debes@y, i april 2022, där man även hittade BOs fingeravtryck på påsarna. Hade varit intressant om någon kunde få fram FUP:en på detta ärende om det väckts åtal. Kanske kastar lite mer ljus över varför BO vart måltavla i detta fall. Ad@m var ju redan häktad vid tillfället så man fick gå på den som var ute och tillgänglig, vilket BO var.

Väldigt oklart vad exakt det handlade om dock och kommer nog bli svårt att få reda på. I förhör med lillebror (rapparen) säger förhörsledaren att det funnits misstankar mot BO som man precis skulle väcka åtal på. Men nu lär man väl begrava det.
Senast redigerad av AccuratePeer 2023-05-19 kl. 10:23.
Citera
2023-05-19, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AccuratePeer
Det tror jag inte. Enligt polisen med koll hade det kanske med beslag av narkotika att göra från Ad@m Debes@y, i april, där man även hittade BOs fingeravtryck på påsarna. Ad@m var ju redan häktad vid tillfället så man fick gå på den som var ute och tillgänglig, vilket BO var.

Väldigt oklart vad exakt det handlade om dock och kommer nog bli svårt att få reda på. I förhör med lillebror (rapparen) säger förhörsledaren att det funnits misstankar mot BO som man precis skulle väcka åtal på. Men nu lär man väl begrava det.
Tack, bra fångat! Skulle det isåfall vara hämnd för förlorad narkotika? Svårt att driva in skuld från döda, men så långt tänker man kanske inte. Eller var de snarare konkurrenter?

Kan ha missat något i förhören med BO:s ovetandes föräldrar, men fick ändå intrycket att polisen ansträngde sig för att inte berätta att han ägnade sig åt narkotikaförsäljning. Ett par frågor kring ”jobbmobil” som gått i arv, men inget alltför direkt. Ganska fint.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in